Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Käsitöö ja kodundus: 4d T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Lelet Aavik-Part

klassiõpetaja

Loodud: 22. jaanuar 2018. a. kell 18.54
Muudetud: 20. märts 2018. a. kell 18.11

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Käsitöö ja kodunduse õpe lõimib teoreetilised teadmised igapäevaelus vajalike praktiliste oskustega. Käsitöö seos tarbekunstiga loob eeldused loominguliseks eneseteostuseks. Õppe käigus arutletakse kunsti, käsitöö ja moe seoste ning käsitöö ja kergetööstuse tähtsuse üle ajaloos ning tänapäeval. Tutvutakse erinevate materjalide ja nende omadustega ning proovitakse nende kasutamise mitmesuguseid tehnikaid.
Õppetöö käigus õpitakse nägema ja leidma huvitavaid ning uudseid lahendusi esemete ja toodete disainimisel. Väärtustatakse rahvuslike kultuuritraditsioonide hoidmist ja arendamist nii käsitöös kui ka kodunduses. Õpitakse märkama erinevate maade käsitöö- ja toidutraditsioone ning nende seost ajaloo, kliima, usu ja kultuuritavadega (Innove, 2017).

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

21. nädal (22.-26. jaanuar)
Decoupage tehnikas nõude kaunistamine.
Vajalikud vahendid: salvrätid, PVA liim, spetsiaalne lakk väljalõigete kinnitamiseks.

22. nädal (29.-2. veebruar)
Decoupage tehnikas nõude kaunistamine.
Vajalikud vahendid: salvrätid, PVA liim, spetsiaalne lakk väljalõigete kinnitamiseks.
Jätkub.

23. nädal (5.-9. veebruar)
Söögi tegemine: lihtsam salat + kohupiimamaius.
Serveerimine toimub klassiööl.

24. nädal (12.-16. veebruar)
Ettevalmistused Eesti Vabariigi aastapäevaks.
Lipud jm kaunistused.

25. nädal (19.-23. veebruar)
Kokkulepped järgmiseks veerandiks.
Ideede otsimine, grupitöö, internetikeskkonnast inspiratsiooni ammutamine.

VAHEAEG

27. nädal (5.-9. märts)
Sõrmuste meisterdamine.
Vajalikud vahendid: sõrmuse toorik, küünelakid. Valminud töödest pildid klassiblogis.

28. nädal (12.-16. märts)
Käepaela punumine.
Vajalikud vahendid: 2 erineva värviga lõnga, kartong

29. nädal (19.-23. märts)
Uksesildi meisterdamine.
Vajalikud vahendid: puidust plaat, liim, värvid.

30. nädal (26.-30. märts)
Eelmise tunni töö jätkub.

31. nädal (2.-6. aprill)
Mandala: https://www.pinterest.com/pin/479211216584026701/
Vajalikud vahendid: kartong, villane lõng, mulinee.

32. nädal (9.-13. aprill)
Seemnete külvamine ja külvianuma kaunistamine.
Vajalikud vahendid: muld, seemned, külvamiseks anum, selle kaunistamine.

33. nädal (16.-20. aprill)
Muruseemnete kunst- lamedale anumale seemnete külvamine kindla kuju järgi.

VAHEAEG

35. nädal (2.-4. mai)
Sokiloom
Vajalikud vahendid: niit, nõel, sokid, käärid, nööbid, vatiin vm looma täitmiseks.

36. nädal (7.-11. mai)
Jätkub sokilooma meisterdamine.
Nööbi õmblemine.

37. nädal (14.-18. mai)
Sokilooma lõpetamine. Näitus.

38. nädal ( 21.-25. mai)
Fooliumpilt
Vajalikud vahendid: kartong, liimipüstol või nöör ja liim, fooliumpaber.

39. nädal (28.-1. juuni)
Jätkub fooliumpildi loomine.
Värvimine, viltpliiatsid.

40. nädal (4.-8. juuni)
Tund Kihelkonna koolis, õuesõppe käigus kunstipiltide loomine looduslikest materjalidest.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
- omandab vajalikud oskused igapäevaeluks, tööks ja harrastusteks;
- omandab teadmisi mitmesuguste materjalide, töövahendite ja -traditsioonide kohta ning oskab neid oma töös kasutada;
- kogeb eneseteostuse võimalusi käelise tegevuse kaudu, arendab loovust ja esteetilist maitset;
- õpib tundma ja valima sobivamaid töövõtteid, olema säästlik ettevõetud töös; arendab tööks vajalikke isiksuse omadusi: vastutustunnet, täpsust, püsivust ning töökultuuri ja -harjumusi;
- omandab oskuse iseseisvalt mõelda, töötada, otsustada, hinnata oma tööd kriitiliselt; hakkab huvi tundma rahvuskultuuri ja selle säilimise vastu.

Õpisisu:
Paberi- ja kartongitööd: Paberi rebimine, lõikamine, voltimine, liimimine. Paberitööde kaunistamine. Paberist modelleerimine.
Tekstiili- ja õmblustööd: Eel- ja tikkpiste. Nööbi õmblemine.
Tikkimistööd: Eel-, tikk- ja sämppiste.
Lõngatööd ja heegeldamine: Alg-, ahel- ja kinnissilmus. Paelte ja nööride punumine. Lihtsama heegeltöö kavandamine ja teostamine.
Voolimistööd: Loomade, inimeste figuuride, tarbeesemete mudelite, makettide voolimine. Kujustamine looduslikust materjalist. Lihtsate mänguasjade ja mudelite kavandamine ning valmistamine.
Lauakombed ja etikett: Käitumine lauas ja söögikoha korrashoid. Laua katmine ja kaunistamine. Laua koristamine.
Ümbritseva keskkonna korrashoid: Õppetarvete ja töökoha eest hoolitsemine. Lillede hooldamine. Hügieenitarbed. Kodu- ja koolirõivaste ning jalatsite hooldamine. Pidulik riietus ja käitumine kodus, koolis, teatris, külas.

Hindamine üles

Tehnoloogiavaldkonna õppeainetes on hindamise eesmärk toetada õpilaste arengut, innustada õpilasi sihikindlalt õppima, suunata nende enesehinnangu kujunemist, süvendada ja tekitada elukestvat käsitöö- ja tehnoloogiahuvi, suunata ja toetada õpilasi haridustee valikul.
4. klassis lähtutakse hindamisel vastavatest põhikooli riikliku õppekava üldosa sätetest ning kasutatakse kujundavat ja kokkuvõtvat hindamist. Õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.
Kuressaare Gümnaasiumis kasutatakse sõnalisi hinnanguid arvestatud ja mittearvestatud. Tunnistusel kajastuvad käsitöö ja kodunduse aine hinnangud kaks korda aastas ( I ja II poolaastal).

ARVESTATUD
· töövahendid alati kaasas
· õpilane töötab iseseisvalt, jälgib õpetaja juhiseid.
· töös esineb üksikuid vigu
· õpilane oskab kasutada eelnevalt õpitud töövõtteid ja seostada neid uute teadmistega.
· kavandab iseseisvalt töö, viib selle lõpuni või kavandab töö õpetaja abiga, kuid viib selle iseseisvalt lõpuni
· töö on puhas ja korrektne
· töö peaaegu alati viimistletud

MITTEARVESTATUD
· õppevahendid pidevalt kodus
· õppeülesanded poolikult täidetud või täitmata
· töö osaliselt tegemata, esitamata või viimistlemata
· suhtumine töösse huvitu
· puuduvad teadmised läbivõetud õppematerjali osas

Tunnist põhjusteta puudumise korral või käsitöötunnis vajalike töövahendite puudumise tõttu tegemata jäänud praktilise töö teeb õpilane järgi iseseisvalt kodus või vajadusel konsultatsioonitunni aja. Erisuste korral on õpetaja avatud kokkulepeteks ja aruteluks.

Konsultatsioon teisipäeviti al 14.00 ruumis 309.