Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Loodusõpetus: 4c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Lelet Aavik-Part

klassiõpetaja

Loodud: 22. jaanuar 2018. a. kell 18.46
Muudetud: 22. jaanuar 2018. a. kell 18.46

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Loodusõpetus kujundab alusteadmised ja -oskused teiste loodusteaduslike ainete (bioloogia, füüsika, geograafia ja keemia) õppimiseks ning loob aluse teadusliku mõtlemisviisi kujunemisele.
Loodusõpetus aitab õpilastel omandada üldised alused looduskeskkonna terviklikuks tajumiseks ning esmaste seoste mõistmiseks inimese ja tema elukeskkonna vahel. Õpilane õpib märkama ning eesmärgistatult vaatlema elus- ja eluta looduse objekte ning nähtusi, andmeid koguma ja analüüsima ning nende põhjal järeldusi tegema. Praktiliste tegevuste kaudu õpitakse leidma probleemidele erinevaid lahendusi ja analüüsima nende võimalikke tagajärgi.

Põhikooli loodusõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) tunneb huvi looduse vastu, huvitub looduse uurimisest ja loodusainete õppimisest;
2) oskab sihipäraselt vaadelda loodusobjekte, teha praktilisi töid ning esitada tulemusi;
3) rakendab loodusteaduslikke probleeme lahendades teaduslikku meetodit õpetaja
juhendamisel;
4) omab teadmisi looduslikest objektidest ja nähtustest ning elusa ja eluta keskkonna seostest;
5) mõistab inimtegevuse ja looduskeskkonna seoseid, näitab üles empaatiat ümbritseva suhtes
ning väljendab hoolivust ja respekti kõigi elusolendite suhtes;
6) oskab leida loodusteaduslikku infot, mõistab loetavat ja oskab luua lihtsat
loodusteaduslikku teksti;
7) rakendab õpitud loodusteaduste- ning tehnoloogiaalaseid teadmisi ja oskusi igapäevaelus;
8) väärtustab elurikkust ja säästvat arengut.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

21. nädal (22.-26. jaanuar)
*Kokkuvõte eelmise poolaasta viimasest teemast: elu arenemine vees ja maismaal.
Teadmistekontroll, õpiku abil.
*Elu tunnused (Õ lk 16-17) TK!
*Organismide mitmekesisus (Õ lk18-21)

22. nädal (29.-2. veebruar)
Elu erinevates keskkonnatingimustes (Õ lk 22-25)
Rühmatöö
Elu vihmametsas (Õ lk 26-29)

23. nädal (5.-9. veebruar)
Elu kõrbes (Õ lk 30-33)
Elu tundras (Õ lk 34-37)


24. nädal (12.-16. veebruar)
*TEADMISTEKONTROLL: elu tunnused, elu erinevates keskkonnatingimustes.
*Inimene, inimese kehaehitus (Õ lk 40-43)
*Projekti alustamine "Mina, inimene!"

25. nädal (19.-23. veebruar)
Elundkondade ülesanded, tutvume elundkondadega. Interaktiivne ülesanne tahvlil.
(Õ lk 44-47)


VAHEAEG

27. nädal (5.-9. märts)
Meeleelundid, lõiming avastusõppega (katsed) (Õ lk 48-51)
Meeleelundid: nahk (Õ lk 52-53)

28. nädal (12.-16. märts)
Tugi- ja liikumiselundid (Õ lk 54-57)
AVITA

29. nädal (19.-23. märts)
Hingamiselundid, lõiming avastusõppega, katsed. (Õ lk 58-59)
Vereringe (Õ lk 60-63)
AVITA

30. nädal (26.-30. märts)
Seedeelundid ja erituselundid (Õ lk 64-67)
Suguelundid (Õ lk 68-71) tunnid eraldi poistele ja tüdrukutele. Külaline tunnis.
Anonüümsete küsimuste võimalus.
AVITA

31. nädal (2.-6. aprill)
*Närvisüsteem, näärmed (Õ lk 72-73)
*TEADMISTEKONTROLL: elundkonnad ja nende ülesanded
*Inimene on imetaja (Õ lk 74-75)

32. nädal (9.-13. aprill)
Inimesed ja ahvid (Õ lk 76-77)
Inimese põlvnemine.
Video: https://www.taskutark.ee/m/inimese-polvnemine/
AVITA

33. nädal (16.-20. aprill)
Taimed, loomad, bakterid ja seened inimese elus (Õ lk 84)
Taimed inimese elus. Tabeli loomine vihikusse, grupitöö

VAHEAEG

35. nädal (2.-4. mai)
Loomad inimese elus (Õ lk 88-91)
Tabel + mäng!

36. nädal (7.-11. mai)
Seened inimese elus (Õ lk 92-95)
Lõiming avastusõppega.
AVITA

37. nädal (14.-18. mai)
*Bakterid inimese elus (Õ lk 96-97)
*TEADMISTEKONTROLL: taimed,loomad, seened ja bakterid inimeste elus

38. nädal ( 21.-25. mai)
*Kokkuvõte II poolaastast: kahoot.it
*Õuesõpe

39. nädal (28.-1. juuni)
Õuesõpe

40. nädal (4.-8. juuni)
Praktikapäevad.
Hinded pannakse välja 4. juunil.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased:
- teavad kuidas tekkis elu vees ja maismaal;
- oskavad kirjeldada elutingimusi erinevates keskkonnatingimustes nagu kõrbes, tundras ja vihmametsades;
- oskavad nimetada ja näidata inimese kehaosi;
- oskavad nimetada inimese elundkondi ja nende ülesandeid;
- teavad, et inimene on imetaja ja oskavad kirjeldada inimese põlvnemist;
- milline osa on inimese elus taimedel, loomadel, bakteritel, seentel.
- oskavad tekstist ja internetist iseseisvalt leida infot ja seda töödelda;

Hindamine üles

SUULINE VASTAMINE JA PRAKTILISED TÖÖD:
Hinne "5": õpilane vastab iseseisvalt, õigesti ja täpselt kogu õppematerjali, oskab praktiliste tööde tegemisel iseseisvalt kasutada omandatud teadmisi
Hinne "4". vastuses esineb 1-2 ebatäpsust faktides, õpilane vastab küsimustele suuremate raskusteta
Hinne "3": esitab õigesti põhilise materjali õpetaja suunavate küsimuste abil, teadmiste praktilisel rakendamisel vajab õpetaja abi
Hinne "2": õpilane ei suuda vastata suuremat ja olulisemat osa õppematerjalist, ei tule toime praktiliste ülesannete lahendamisega, teeb rohkesti sisulisi vigu
Hinne "1": läbivõetud materjal on täielikult omandamata, õpilasel puuduvad rakenduslikud oskused, õpilane keeldub vastamast, õpilane ei esita nõutud materjali arvestatava põhjuseta

KIRJALIKUD TÖÖD:
HINNE "5" 90- 100% punktide arvust
Hinne "4" 75- 89% punktide arvust
Hinne "3" 50- 74% punktide arvust

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see e-Koolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui veerandi lõpuks tööd järele ei vastata.
Veerandihinde kujunemisel võetakse arvesse nii arvestuslikke hindeid, kui ka jooksvaid hindeid.

Loodusõpetust hinnatakse koondhindega kaks korda õppeaastas (19.jaanuar ja 4. juuni).

Konsultatsioon neljapäeviti al 15.00 ruumis 309.