Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Programmeerimine: 2d P, 2d T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Lelet Aavik-Part

klassiõpetaja

Loodud: 22. jaanuar 2018. a. kell 17.58
Muudetud: 20. märts 2018. a. kell 20.21

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Sissejuhataval kursusel antakse ülevaate baasoskustest, mis aitavad lastel jõuda programmeerimiseni. Tutvutakse hiire-, klaviatuuri-, loogika- ja mõtlemismängudega. Ettevalmistav osa annab ülevaate mängudest, mille abil luuakse õpilaste valmisolek programmeerimisega tegelemiseks. Antakse ka esmased teadmised programmeerimisega seotud mõistetest ja programmidest.

I klassis kasutavad õpilased alates novembrist visuaalse programmeerimise keskkonda Scrach. Scratch on graafiline programmeerimiskeel, mille abil on lihtne ja huvitav koostada interaktiivseid lugusid, mänge ja animatsioone. Vastavas keskkonnas on lihtne asju luua ning tehtud töid teistega jagada. Scratchi saab kasutada veebipõhises keskkonnas http://scratch.mit.edu/

Lisaks tegelevad lapsed üle nädala LEGO WeDo'dega. LEGO WeDo on lastele alates seitsmendast eluaastast mõeldud robootika komplekt. See ühendub arvutiga, pakub võimaluse ehitada ning programmeerida lihtsaid LEGO mudeleid koos mootorite ja anduritega. Lapsed läbivad ridamisi erinevate ainete vahelisi tegevusi, mis arendavad samal ajal nende matemaatilisi-, inseneri-, tehnoloogia- ning keelelisi oskuseid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

21. nädal
LEGO WeDo roboti koostamine paaristööna

22. nädal
Mõtlemis- ja loogikamängud

23. nädal
Mõtlemis- ja loogikamängud

24. nädal
Matetalgud

25. nädal
Matetalgud

VAHEAEG

26. nädal
Matetalgud

27. nädal
Scratch keskkond, animatsiooni loomine.

28. nädal
Roboti koostamine paaristööna

29. nädal
Roboti koostamine paaristööna

30. nädal
Animatsiooni projekt

31. nädal
LEGO WeDo roboti koostamine paaristööna

32. nädal
Animatsiooni projekt

VAHEAEG

33. nädal
LEGO WeDo roboti koostamine paaristööna

34. nädal
Animatsiooni projekt

35. nädal
LEGO WeDo roboti koostamine paaristööna

36. nädal
Mängu projekt

37. nädal
LEGO WeDo roboti koostamine paaristööna

38.nädal
Kokkuvõtete tegemine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Kursuse lõpul õpilane:
-on harjunud kasutama arvutihiirt ja klaviatuuri
-oskab kasutada arvutit ja internetilehitsejat
-tunneb Scratch keskkonda ning selle kasutusloogikat
-oskab Scrach keskkonnas programmeerida lihtsamaid animatsioone
-oskab luua LEGO roboteid ning neid liikuma programmeerida

Hindamine üles

Kasutusel on sõnalised hinnangud. Poolaasta lõpus antakse õpilasele tagasiside järgmiste osaoskuste omandamise kohta:
* oskab õppida üksi ning koos teistega, paaris ja rühmas;
* suudab kuulata, tähele panna ning õpetajaga tööd kaasa teha;
* oskab kasutada arvutis vajalikke programme;
* teab ja rakendab programmeerimise põhialuseid programmis Scratch ja robotite ehitamise komplektis LEGO WeDo

Tunnistusel kasutatakse tähti ehk lühendeid:
T – teab, oskab, rakendab, teeb, sooritab, mõistab (Scratch programmis kaks spraiti liiguvad erinevate algusaegadega teineteisele vastu. Peavad omavahel vähemalt kolmelauselise dialoogi ja liiguvad tagasi alguskoordinaatidele.)
P – peab harjutama, treenima (midagi on veel vajaka)
O – omandamata