0 kaarti!
Autor: Lelet Aavik-Part klassiõpetaja |
Loodud: 22. jaanuar 2018. a. kell 17.58
Muudetud: 20. märts 2018. a. kell 20.21
Õppeaasta: 2017/2018
Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta
Kestvus: 1 tund nädalas
Sissejuhataval kursusel antakse ülevaate baasoskustest, mis aitavad lastel jõuda programmeerimiseni. Tutvutakse hiire-, klaviatuuri-, loogika- ja mõtlemismängudega. Ettevalmistav osa annab ülevaate mängudest, mille abil luuakse õpilaste valmisolek programmeerimisega tegelemiseks. Antakse ka esmased teadmised programmeerimisega seotud mõistetest ja programmidest.
I klassis kasutavad õpilased alates novembrist visuaalse programmeerimise keskkonda Scrach. Scratch on graafiline programmeerimiskeel, mille abil on lihtne ja huvitav koostada interaktiivseid lugusid, mänge ja animatsioone. Vastavas keskkonnas on lihtne asju luua ning tehtud töid teistega jagada. Scratchi saab kasutada veebipõhises keskkonnas http://scratch.mit.edu/
Lisaks tegelevad lapsed üle nädala LEGO WeDo'dega. LEGO WeDo on lastele alates seitsmendast eluaastast mõeldud robootika komplekt. See ühendub arvutiga, pakub võimaluse ehitada ning programmeerida lihtsaid LEGO mudeleid koos mootorite ja anduritega. Lapsed läbivad ridamisi erinevate ainete vahelisi tegevusi, mis arendavad samal ajal nende matemaatilisi-, inseneri-, tehnoloogia- ning keelelisi oskuseid.
21. nädal
LEGO WeDo roboti koostamine paaristööna
22. nädal
Mõtlemis- ja loogikamängud
23. nädal
Mõtlemis- ja loogikamängud
24. nädal
Matetalgud
25. nädal
Matetalgud
VAHEAEG
26. nädal
Matetalgud
27. nädal
Scratch keskkond, animatsiooni loomine.
28. nädal
Roboti koostamine paaristööna
29. nädal
Roboti koostamine paaristööna
30. nädal
Animatsiooni projekt
31. nädal
LEGO WeDo roboti koostamine paaristööna
32. nädal
Animatsiooni projekt
VAHEAEG
33. nädal
LEGO WeDo roboti koostamine paaristööna
34. nädal
Animatsiooni projekt
35. nädal
LEGO WeDo roboti koostamine paaristööna
36. nädal
Mängu projekt
37. nädal
LEGO WeDo roboti koostamine paaristööna
38.nädal
Kokkuvõtete tegemine
Kursuse lõpul õpilane:
-on harjunud kasutama arvutihiirt ja klaviatuuri
-oskab kasutada arvutit ja internetilehitsejat
-tunneb Scratch keskkonda ning selle kasutusloogikat
-oskab Scrach keskkonnas programmeerida lihtsamaid animatsioone
-oskab luua LEGO roboteid ning neid liikuma programmeerida
Kasutusel on sõnalised hinnangud. Poolaasta lõpus antakse õpilasele tagasiside järgmiste osaoskuste omandamise kohta:
* oskab õppida üksi ning koos teistega, paaris ja rühmas;
* suudab kuulata, tähele panna ning õpetajaga tööd kaasa teha;
* oskab kasutada arvutis vajalikke programme;
* teab ja rakendab programmeerimise põhialuseid programmis Scratch ja robotite ehitamise komplektis LEGO WeDo
Tunnistusel kasutatakse tähti ehk lühendeid:
T – teab, oskab, rakendab, teeb, sooritab, mõistab (Scratch programmis kaks spraiti liiguvad erinevate algusaegadega teineteisele vastu. Peavad omavahel vähemalt kolmelauselise dialoogi ja liiguvad tagasi alguskoordinaatidele.)
P – peab harjutama, treenima (midagi on veel vajaka)
O – omandamata