Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Õpioskused: 5d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maret Laurson

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee

Loodud: 22. jaanuar 2018. a. kell 16.21
Muudetud: 8. veebruar 2018. a. kell 08.32

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Valikaine eesmärgiks on
1) teadmiste-oskuste saamine õpiülesannetega toimetulekuks (teabe otsimine teatmeteostest, sõnastikest, atlasest, teabe käsitlemine, materjali töötlemine ja vormistamine, kasutatud allikate märkimine);
2) arvuti kasutamine töövahendina (tekstitöötlus, infootsing, esitlus);
3) iseseisva, individuaalse ja rühmatöö, koostöö- ja meeskonnatööoskuste omandamine;
4) funktsionaalse lugemise oskuse arendamine;
5) õppima õpetamine/õppimine, aineõpetuse toetamine
6) õpilase silmaringi laienemine erinevate teabeallikate kasutamise kaudu
7) valmistumine koolisiseseks õpioskuste viktoriiniks „Tean ja oskan“, eeltöö tublimate väljaselgitamiseks 6.kl algul toimuvat maakondlikku õpioskuste olümpiaadi silmas pidades

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

ttps://erinevadoppijad.weebly.com/

1. nädal (22. - 26.01.2018):
Internet infoallikana. Tööleht kooli kodulehel olevate materjalide kohta.

2. nädal (29.01 - 02.02)
Test: http://keeleabi.eki.ee/?leht=11&test=4


3. nädal (05. - 09.02): Info otsimine. Praktiliste ülesannete lahendamine.


4. nädal (12. - 16.02):
Ristsõnade koostamine veebis http://www.discoveryeducation.com/free-puzzlemaker

5. nädal (19. - 23.02):
EV 100. Infootsing Internetist, töölehe täitmine

KOOLIVAHEAEG

6. nädal (05. - 09.03):
Matem online mängud: https://www.mathplayground.com/

7. nädal (12. - 16.03):
Inglise keele harjutuste lahendamine veebis

8. nädal (19. - 23.03)
Õpioskuste test, tulemuste analüüs: https://www.syg.edu.ee/~peil/opi_oppima/oskuse_test.html
Õpiprobleemid ja nende ületamine: https://www.syg.edu.ee/~peil/opi_oppima/probleemid.html

9. nädal (26.-29.03)
Slaidiesitluse koostamine

10. nädal (02. - 06.04):
Ajatelg, selle lugemine; ajatelje koostamine. Töö ajaloo atlasega

11. nädal (09 .- 13.04):
Ilmakaared. Eesti atlas. Funktsionaalne lugemine.

12. nädal (16. -20.04):
Küsimuste moodustamine. Küsimused õppimise käivitajana. Paaristöö "Laste loodusentsüklopeedia" alusel.

KOOLIVAHEAEG

13. nädal (02 .- 04.05):
Telefoniraamat infokandjana.

14. nädal (07. - 11.05):
Kuidas kasutada EE-d. Tööleht. Materjali õigsuses/kaasaegsuses veendumine

15. nädal (14. - 18.05):
Joonised ja diagrammid

16. nädal (21. - 25.05):
Loovülesanded ("Kuidas vannitada dinosaurust?")

17. nädal (28.05 - 01.06):
Rahvakalender. Info õpilaspäevikus

18. nädal (04.-06.06)
Mäng - teatevõistlus

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased oskavad töötada rühmas ja vastutavad ühiselt tehtud töö eest, oskavad täita õpiülesannet
2) Õpilane oskab kasutada teabekirjandust
3) Õpilane oskab infot otsida Internetist
4) Õpilane teab peamisi tekstitöötluse aluseid
5) Õpilane oskab lugeda tabeleid, diagramme, jooniseid
6) Õpilane oskab töötada tekstiga
7) Õpilane oskab oma tegevust eesmärgistada ja kavandada
8) Õpilane oskab oma aega organiseerida
9) Õpilane oskab esitada küsimusi
10) Õpilane oskab koostada referaati
11) õpilane õpib oma tegevusi analüüsima, oma õppimise eest ise vastutama

Hindamine üles

Õpioskus tähendab oskust oma õppimist ise juhtida: seada õpieesmärke, kavandada õppimist, valida õppimiseks sobivaim stiil ja meetod, analüüsida oma õpitulemusi ning vajadusel oma tegevust muuta. Õpioskused aitavad saavutada soovitud õpitulemusi, ennetada õpiraskusi ja lahendada õppimisega seotud probleeme.
Kokkuvõttev hindamine II ja IV veerandi lõpul (A/MA), arvestuse saamiseks on õpilane aktiivselt osalenud tundide tegevustes, esitanud töölehed vm vajaliku hindamiseks ja tagasisidestamiseks.