0 kaarti!
Autor: Ülle Jasmin klassiõpetaja Kontakt: Ulle.Jasmin@nooruse.edu.ee |
Loodud: 22. jaanuar 2018. a. kell 13.49
Muudetud: 22. jaanuar 2018. a. kell 13.50
Õppeaasta: 2017/2018
Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta
Kestvus: 1 tund nädalas
Sissejuhataval kursusel antakse ülevaade baasoskustest, mis aitavad lastel jõuda programmeerimiseni. Tutvutakse hiire-, klaviatuuri-, loogika- ja mõtlemismängudega. Ettevalmistav osa annab ülevaate mängudest, mille abil luuakse õpilaste valmisolek programmeerimisega tegelemiseks. Antakse ka esmased teadmised programmeerimisega seotud mõistetest ja programmidest.
1. klassis kasutavad õpilased alates novembrist visuaalse programmeerimise keskkonda Scrach. Scratch on graafiline programmeerimiskeel, mille abil on lihtne ja huvitav koostada interaktiivseid lugusid, mänge ja animatsioone. Vastavas keskkonnas on lihtne asju luua ning tehtud töid teistega jagada. Scratchi saab kasutada veebipõhises keskkonnas http://scratch.mit.edu/
Lisaks tegelevad lapsed üle nädala LEGO WeDo'dega. LEGO WeDo on lastele alates seitsmendast eluaastast mõeldud robootika komplekt. See ühendub arvutiga, pakub võimaluse ehitada ning programmeerida lihtsaid LEGO mudeleid koos mootorite ja anduritega. Lapsed läbivad ridamisi erinevate ainete vahelisi tegevusi, mis arendavad samal ajal nende matemaatilisi-, inseneri-, tehnoloogia- ning keelelisi oskuseid.
22.-26.01
BlueBotid BlueBot ja talumatt
29.01-02.02
BlueBotid BlueBot ja iseloodud lugu
5.-9.02
Scratch platvormi tutvustus Programmeerimine, keskkond, platvorm, käsud, blokid, tööekraan
12.-16.02
Scratchi tegelaste liigutamine Sprait/tegelane, lava/taust, skriptid/käsklused
19.-23.02
BlueBotid BlueBot ja matemaatika
VAHEAEG
5.-9.03
BlueBotid BlueBot ja kunst
12.-16. 03
Scratchi tegelase joonistamine. Sprait/tegelane, lava/taust, kostüümid/joonistamine, skriptid/käsklused
19.-23.03
Scratchi tegelase joonistamine. Sprait/tegelane, lava/taust, kostüümid/joonistamine, skriptid/käsklused
26.-30.03
BlueBotid BlueBot ja emakeel
2.-6.04
BlueBotid BlueBot ja emakeel
9.-13.04
Kujundite loomine (ristkülik, erikujundid) Liikumine, pliiats, nurk, nurga pööramine, kordamine (korduslause)
16.-20.04
Kujundite loomine (ristkülik, erikujundid) Liikumine, pliiats, nurk, nurga pööramine, kordamine (korduslause)
VAHEAEG
02-4.05
BlueBotid BlueBot ja muinasjutt
7.-11.05
Joonistamine Minu unistuste robot
14.-18.05
Suvetervituse loomine Scratchis. Sprait/tegelane, lava/taust, kostüümid, skriptid/käsklused
21.-25.05
Suvetervituse loomine Scratchis. Sprait/tegelane, lava/taust, kostüümid, skriptid/käsklused
28.05-1.06
Scratch tööde ülevaatamine, jagamine Scratch platvorm, kasutajatunnused
4.-8.06
Kokkuvõtete tegemine. Tagasiside õpilastele, lastevanematele, kokkuvõtvad hinnangud
11.-13.06
Kursuse lõpul õpilane:
on harjunud kasutama arvutihiirt ja klaviatuuri
oskab kasutada arvutit ja internetilehitsejat
on omandanud baasteadmised programmeerimisega seotud mõistetest
tunneb Scratch keskkonda ning selle kasutusloogikat
oskab Scrach keskkonnas programmeerida lihtsamaid animatsioone, mänge
oskab luua LEGO roboteid ning neid liikuma programmeerida
Hindamisel kasutatakse sõnalisi hinnanguid. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.
Hindamisele tulevad osaoskused:
Koostad Scratch keskkonnas programmi ja kasutad programmeerimiskäske õigesti.
Oskad teha koostööd roboti ehitamisel.
Osaoskuste hindamisel kasutusel tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata
Lisaks on:
* e- koolis kasutusel tähed KH (kujundav hindamine), millele järgneb selgitus, milline on osaoskuse saavutus.