Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 8c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Merle Rekaya

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Loodud: 22. jaanuar 2018. a. kell 10.35
Muudetud: 22. jaanuar 2018. a. kell 10.35

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesmärk on, et õpilane:
1) kasutab kõnet ja kirja vastavalt olukorrale ja eesmärgile ning kirjutab õigesti, oskab lauseid kirjavahemärgistada;
2) suhtub oma keelekasutusse kriitiliselt, on valmis seda täiustama;
3) oskab kasutada keelekäsiraamatuid ning tunneb selleks vajalikke mõisteid;
4) omandab põhiarusaamad emakeelest ja keelest üldse;
5) arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja;
6) oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult;
7) loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

Kursuse pearõhk on lauseõpetusel ja õigekirjal. Korduvate lauseliikmete kirjavahemärgistamine koondlauses. Koondlause kasutamine tekstis. Lihtlause. Lihtlause kirjavahemärgid. Küsi-,väit- ja hüüdlause lõpumärgid ning kasutamine. Liitlause. Lihtlausete sidumine liitlauseks. Sidesõnaga ja sidesõnata liitlause. Kahe järjestikuse osalausega liitlause kirjavahemärgistamine.
Otsekõne ja saatelause. Saatelause otsekõne ees, keskel ning järel. Otsekõne kirjavahemärgid. Otsekõne kasutamise võimalusi. Üte ja selle kirjavahemärgid.

I nädal 22.-26.01
Veerandi planeerimine. Lauselühendi kirjavahemärkide kordamine.
Lauselühendi kordamine; koondlause kirjavahemärgid

II nädal 29.01.-02.02
Koondlause kirjavahemärgid
Koondlause kirjavahemärkide harjutamine

III nädal 05.-09.02
Suusalaager
Suusalaager

IV nädal 12.-16.02
Harjutav etteütlus
Etteütlus - õigekirja põhireeglid, lihtlause kirjavahemärgid

V nädal 19.-23.02
Etteütluse analüüs. Liitlause kirjavahemärgid, sidesõnad, siduvad sõnad
Liitlause kirjavahemärgid

VAHEAEG 24.02.-04.03

VI nädal 05.-09.03
Kordame liitlause kirjavahemärke
Kordame otsekõne ja ütte kirjavahemärke

VII nädal 12.-16.03
Veebitekstid ja nende usaldusväärsus
Kirjavahemärkide test

VIII nädal 19.-23.03
Kirjavahemärkide testi analüüs
Kordame kirjandi ülesehitust ja kirjutamise põhimõtteid

IX nädal 26.-30.03
Kirjandi kirjutamine (õigekirjahinne eesti keelde, sisuhinne kirjandusse)
Kirjand

X nädal 02.-06.04
Kirjandi tagasiside ja analüüs
Lisandi kirjavahemärgid - harjutamine

XI nädal 09.-13.04
Liitlause kirjavahemärgid
Liitlause kirjavahemärgid

XII nädal 16.-20.04
Riigieksami esmaspäev
Kordamistund - kirjavahemärkide kokkuvõte
Etteütlus - kirjavahemärgid

VAHEAEG 21.04-01.05

XIII nädal 02.-04.05
Etteütluse analüüs
Kordame suurt ja väikest algustähte

XIV nädal 07.-11.05 Maakondlik tasemetöö
Kordame kokku- ja lahkukirjutamist
Kordame õigekirja

XV nädal 14.-18.05
Tasemetöö analüüs
Ajakirjandus ja keel

XVI nädal 21.-25.05
Reklaam ja keel
Reklaam ja keel

XVII nädal 28.05.-01.06
Kõnekoosolek. Proovikaitsmine ?
Kõnekoosolek

XVIII nädal 04.-08.06
Õppeaasta kokkuvõtted. Tervitus suvele

XIX nädal

XX nädal

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1) tunneb lause sisu- ja vormiomadusi;
2) oskab seostada sõnu väljenditeks, väljendeid lauseks, lauseid tekstiks;
3) kasutab korrektset kirjakeelt;
4) kirjavahemärgistab lauseid;
5) tuleb toime erinevates suhtlusolukordades, ka suhtluses meediaga, tunneb ja järgib eesti keele etiketti;
6) kirjutab jutustavaid, kirjeldavaid ja arutlevaid tekste.

Hindamine üles

Õpilane saab hinded järgmiste tööde eest:
1) 25.01 Etteütlus - õigekirja põhireeglid, lihtlause kirjavahemärgid;
2) 22.02 Kirjavahemärkide test;
3) teose analüüsi õigekirjahinne (kirjanduse tunnis kirjutatud analüüs, arvesse läheb seni õpitud reeglitest kinnipidamine);
4) kirjandi õigekirjahinne (aluseks 9. klassi kirjandi hindamisjuhend)
5) 12.04 etteütlus
6) 17.04 uudise õigekirjahinne (kirjandustunnis kirjutatud uudis)
7) 4.05 maakondlik tasemetöö

Kirjavahemärkide testi ja tunnikontrolli hindamisel on aluseks punktisüsteem, mida vajadusel diferentseeritakse õpilase võimeid ja arengut silmas pidades:
90-100% hinne "5"
75-89% hinne "4"
50-74% hinne "3"
20-49% hinne "2"
... 19% hinne "1"

Etteütluse/Teose analüüsi õigekirja hindamisel on aluseks 9. klassi lõpueksami kirjandi hindamisjuhend:
0-4 viga "5"
5-7 viga "4"
8-10 viga "3"
11-15 viga "2"
Hindamisjuhendit võib vajadusel diferentseerida töö raskusastet silmas pidades.

Konsultatsioon toimub kolmapäeviti kell 15.00 ruumis 310. Järelvastamine toimub kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse. Samad reeglid kehtivad ka sel juhul, kui õpilane soovib parandada tööd, mis on sooritatud hindele "3" või "4".

Veerandi jooksul kogub õpilane oma tööd ja hinnangulehed õpimappi, mille täitmist on alustanud juba õppeaasta alguses. Nende põhjal kirjutab õpilane veerandi lõpus eneseanalüüsi ja annab oma tööle hinnangu.