Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 7c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Merle Rekaya

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Loodud: 22. jaanuar 2018. a. kell 10.16
Muudetud: 22. jaanuar 2018. a. kell 10.16

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesmärk on, et õpilane
1) kasutab kõnet ja kirja vastavalt olukorrale ja eesmärgile ning kirjutab õigesti ja suhtub oma keelekasutusse kriitiliselt.
2) arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja;
3) oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult ning teksti peamist sisu suuliselt edasi anda;
4) loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut; orienteerub tekstiliikides, sealhulgas proosatekstides;
5) huvitub kirjandusest, oskab näha seoseid kirjanduse ja teiste kunstiliikide vahel;
6) tunneb oma rahvuskirjandust ja loeb tervikuna läbi neli teost.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

-

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1) tunneb proosa põhi˛anre;
2) oskab end suuliselt ja kirjalikult korrektselt väljendada ning oma arvamust põhjendada;
3) oskab kuulata, lugeda ja jutustada teksti põhisisu ja struktuuri silmas pidades;
4) oskab teksti liigendada ja märkab olulist ning eristab peamõtet;
5) tabab teksti eesmärki;
6) oskab oma tööd analüüsida ning anda hinnanguid klassikaaslaste tööle;
7) loeb läbi kaks teost: ühe vabalt valitud teose ja Helga Nõu "Pea suu"

Hindamine üles

Õpilane saab veerandi jooksul vähemalt neli hinnet. Kui hinne jääb kahe hinde vahele, on otsustavaks ühiselt loetud teose "Pea suu" lugemisanalüüsi hinne:
1) 27.01 vabalt valitud teose vastamine
2) 3.02 oma mälestuse kirjutamine;
3) intervjuu mõne eeskujuga (paaristöö);
4) 9.03 tervikteose vastamine - "Pea suu"
5) vihiku hinne

Iga töö puhul lepitakse hindamispõhimõtted õpilastega eelnevalt kokku, kui tutvustatakse tööülesannet ja nõudeid tööle.

Kirjalike tööde (s.h intervjuu, mälestuse ja lugemisanalüüsi) hindamisel lähtutakse põhikooli lõpueksami hindamisjuhendist, mida kohandatakse vastavalt töö laadile (s.h pikkusele):
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline, 0-4 õigekirjaviga.
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuid esineb liigendusvigu, 5-7 õigekirjaviga.
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud, 8-10 õigekirjaviga
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa.
"1" Tekst ei vasta teemale.

Konsultatsioon toimub kolmapäeviti kell 15.00 ruumis 310. Järelvastamine toimub kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist.

Veerandi jooksul kogub õpilane oma tööd ja hinnangulehed õpimappi, mille täitmist on alustanud juba õppeaasta alguses. Nende põhjal kirjutab õpilane veerandi lõpus eneseanalüüsi ja annab oma tööle hinnangu. Igal veerandil saab õpilane oma vihiku eest hinde. Viimasel veerandil saab õpilane õpimapi eest ka hinde.