Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 7c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Merle Rekaya

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Loodud: 22. jaanuar 2018. a. kell 10.11
Muudetud: 21. veebruar 2018. a. kell 09.08

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesmärk on, et õpilane
1) kasutab kõnet ja kirja vastavalt olukorrale ja eesmärgile, kirjutab õigesti;
2) suhtub oma keelekasutusse kriitiliselt, on valmis seda täiustama;
3) oskab kasutada õigekeelsussõnaraamatut;
4) oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult;
5) täiendab keeleteadmisi pöördsõnadest: isik, aeg, tegumood, kõneliik, kõneviis;
6) naudib eesti keeles kirjutamist ja kõnelemist.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal 22.-26.01
Veerandi planeerimine: eesmärgid, tähtsamad hindelised tööd, hindamispõhimõtted. Tegusõna aeg: oleviku- ja minevikuvormid. (õ lk 44)
Minevikuvormid

II nädal 29.01-02.02
Ajavormide kasutamine (õ lk 47) Tegusõna pööramine, aeg.
Tegumood (õ lk 49) Isikuline ja umbisikuline tegumood. Tunnikontroll

III nädal 05.-09.02
Kõneliigid: jaatav ja eitav kõne (õ lk 51)
Tegusõna tegumood ja kõneliik - harjutustund

IV nädal 12.-16.02
Kordamine kontrolltööks
Kontrolltöö - tegusõna pööramine; tüvi, tunnus, lõpp; aeg, tegumood, kõneliik

V nädal 19.-23.02
Kontrolltöö tagasiside ja vigade analüüs.
Kõneviisid - eesti keeles on neli kõneviisi (õ lk 58). Kindel kõneviis

VAHEAEG 24.02.-04.03

VI nädal 05.-09.03
Tingiv kõneviis (õ lk 60) ja käskiv kõneviis (õ lk 62)
Kaudne kõneviis (õ lk 64)

VII nädal 12.-16.03
Kordamine kontrolltööks


VIII nädal 19.-23.03
Kontrolltöö - tegusõna pööramine; tüvi, tunnus, lõpp; aeg, tegumood, kõneliik; kõneviis. Õigekiri
Kontrolltöö tagasiside ja vigade analüüs

IX nädal 26.-30.03
Kuidas kirjutada referaati? (lk 67)
Referaadi vormistusnõuded KG-s

X nädal 02.-06.04
Referaadi vormistusnõuded KG-s, referaadi ettevalmistustöö
Referaadi teemade kokkuleppimine

XI nädal 09.-13.04
* Siduvad sõnad: komaga või komata? (õ lk116)
* Harjutav etteütlus - kordame kaashäälikuühendi põhireeglit ja komareegleid.

XII nädal 16.-20.04
Esmaspäev on lõpueksami tegevuste päev
* Õigekeelsussõnaraamatu kasutamise põhimõtted (õ lk 78) Komaharjutused.
* Etteütlus - ÕSi kasutamise võimalusega

VAHEAEG 21.04-01.05

XIII nädal 02.-04.05
* Etteütluse vigade analüüs. Referaadi vahekokkuvõtted.
* Tegusõna käändelised vormid

XIV nädal 07.-11.05
* Tegusõna põhivormid
* Referaadi tähtaeg! Tarbetekstid. Kuidas kirjutada avaldust, kuidas CV-d? Kuidas neid arvutis vormistada?

XV nädal 14.-18.05
* Tarbetekstide koostamine
* Referaadi tagasiside. Kokku- ja lahkukirjutamisest: tegusõnad

XVI nädal 21.-25.05
* TK. Kokku- ja lahkukirjutamisest: määr- ja kaassõnad
* Kokku- ja lahkukirjutamisest: määr- ja kaassõnad. Kordame KT-ks

VII nädal 28.05-01.06
* Kontrolltöö: kokku- ja lahkukirjutamine, komad
* Kontrolltöö vigade analüüs. Sõnavara rikastamise viisid

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab vältida vigu oma sõna- ja vormivalikus ning ta kirjutab korrektselt ja oskab kasutada õigekeelsussõnaraamatut. Õpilane oskab tegusõna vormistikku ( pöörded, ajad, kõneviisid, kõneliigid, tegumoed) ja oskab end kõnes ja kirjas korrektselt väljendada.

Hindamine üles

Õpilane saab veerandi jooksul vähemalt neli hinnet, mis kõik on veerandihinde panekul võrdse kaaluga:

1) 14.02 kontrolltöö - tegusõna pööramine; tüvi, tunnus, lõpp; aeg, tegumood, kõneliik;
2) 20.03 kontrolltöö - tegusõna pööramine; tüvi, tunnus, lõpp; aeg, tegumood, kõneliik; kõneviis, õigekiri;
3) 18.04 etteütlus
4) 08.05 referaadi tähtaeg
5) 29.05 kontrolltöö - kokku ja lahku kirjutamine
6) jooksev töö või etteteatamata tunnikontroll.
Kui hinne jääb kahe hinde vahele, on määravaks viimase kontrolltöö hinne, mis võtab kogu veerandimaterjali kokku.

Mõlemad kontrolltööd käsitlevad tegusõna ja teise kontrolltööga on võimalik parandada ka esimese kontrolltöö hinnet, kuna hõlmab sama teemat (enne tuleb esitada nõuetelevastav vigade parandus).
Kontrolltöö hindamise aluseks on punktisüsteem, mida diferentseeritakse õpilase võimeid ja arengut silmas pidades:
90-100% "5"
75-89% "4"
50-74% "3"
20-49% "2"
... 19% "1"

Konsultatsioon toimub kolmapäeviti kell 15.00 ruumis 310. Järelvastamine toimub kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse. Samad reeglid kehtivad ka sel juhul, kui õpilane soovib parandada tööd, mis on sooritatud hindele "3" või "4".

Veerandi jooksul kogub õpilane oma tööd ja hinnangulehed õpimappi, mille täitmist on alustanud juba õppeaasta alguses. Nende põhjal kirjutab õpilane veerandi lõpus eneseanalüüsi ja annab oma tööle hinnangu. Viimasel veerandil saab õpilane oma mapi eest hinde!
Õpilane saab veerandi jooksul vähemalt neli hinnet, mis kõik on veerandihinde panekul võrdse kaaluga.
1) 6.04 - etteütlus ÕSi kasutamisega,
2) 20.04 - referaat,
3) 27.04 - tarbetekstide koostamine;
4) 11.05 kontrolltöö: kokku- ja lahkukirjutamine, komad.
Lisaks võib õpilane saada hindeid jooksvate tööde eest, mis on samuti võrdse kaaluga veerandihinde panekul.

Etteütluse hindamisel on aluseks 9. klassi lõpueksami hindamisjuhend:
0-4 viga "5"
5-7 viga "4"
8-10 viga "3"
11-15 viga "2"


Tarbetekstide hindamispõhimõtted lepitakse õpilastega enne töö sooritamist tunnis kokku, kui tutvustatakse tarbetekstide koostamise põhimõtteid.

Konsultatsioon toimub teisipäeviti kell 14.00 ruumis 301. Järelvastamine toimub kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse. Samad reeglid kehtivad ka sel juhul, kui õpilane soovib parandada tööd, mis on sooritatud hindele "3" või "4".

Veerandi jooksul kogub õpilane oma tööd ja hinnangulehed õpimappi, mille täitmist on alustanud juba õppeaasta alguses. Nende põhjal kirjutab õpilane veerandi lõpus eneseanalüüsi ja annab oma tööle hinnangu.