Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Käsitöö ja kodundus: 4a T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 21. jaanuar 2018. a. kell 22.57
Muudetud: 11. veebruar 2018. a. kell 16.58

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tööõpetuse tundides
* omandab õpilane vajalikud oskused igapäevaeluks, tööks ja harrastusteks;
* omandab teadmisi mitmesuguste materjalide, töövahendite ja -traditsioonide kohta ning oskab neid oma töös kasutada;
* kogeb eneseteostuse võimalusi käelise tegevuse kaudu, arendab loovust ja esteetilist maitset;
* õpib tundma ja valima sobivamaid töövõtteid, olema säästlik ettevõetud töös;
* arendab tööks vajalikke isiksuse omadusi: vastutustunnet, täpsust, püsivust ning töökultuuri ja -harjumusi; omandab oskuse iseseisvalt mõelda, töötada, otsustada, hinnata oma tööd kriitiliselt;
* hakkab huvi tundma rahvuskultuuri ja selle säilimise vastu.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I näd
Peapaela heegeldamine

II näd
Peapaela heegeldamine

III näd
Peapaela heegeldamine

4. näd
Sõrmuste meisterdamine

5. näd
Sõbrapäevaks kingikarbi meisterdamine

KOOLIVAHEAEG

7. nädal - 5.-9. märts.
Pidulaua katmine, söögi tegemine: salat + magustoit (toidud, mis ei vaja küpsetamist)

8. nädal - 12.-16. märts
-1 t.

9. nädal - 19.-23. märts
-1 t.

10. nädal - 26.-30. märts
- 1 t.

11. nädal - 2.-6. aprill
- 1t.

12. nädal - 9.-13. aprill
- 1 t.


13. nädal - 16.-20. aprill
- 1 t.

KOOLIVAHEAEG

15. nädal - 2.-4. mai
. -1 t.

16. nädal - 7.-11. mai
-1 t.

17. nädal - 14.-18. mai
- 1 t.

18. nädal - 21.-25. mai
- 1 t.

19. nädal - 28. mai -1. juuni
- 1 t.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

* järgib töötades ohutusnõudeid ning hoiab korras töökoha
* töötab iseseisvalt lihtsama tööjuhendi järgi
* hindab oma töö korrektsust ja esteetilisust
* teadvustab hügieenireeglite järgimise vajadust köögis töötamisel, suhtub kaaslastesse heatahtlikult ning arvestab teiste arvamust
* peab kinni üldtuntud lauakommetest
* valib töövahendid töö eesmärgi järgi ning kasutab neid ohutusnõudeid arvestades; katab toidukorra järgi laua

Hindamine üles

Õpilasi hinnatakse poolaasta lõpus arvestuslikult (arvestatud või mittearvestatud).

Poolaasta jooksul hinnatakse õpilase teadmisi-oskusi numbriliselt 5 palli süsteemis. Arvestuse saab õpilane praktilise tegevuse eest kõigi positiivsete hinnete korral. Negatiivsed õppetöö tulemused tuleb likvideerida konsultatsioonitunnis.
(Konsultatsioon käsitöös esmaspäeval 13.00-14.00; ruumis 407 või kui aeg ei ole õpilasele sobiv, siis kokkuleppel õpetajaga)

Tunnis mitte kaasatöötamise ja tunniks vajalike (õppe)vahendite puudumise korral määrab aineõpetaja õpilasele uue aja ja ülesande läbitud teema järeletegemiseks.

e-koolis tähistab märge "KH" pooleliolevat või esitamata tööd, mis peale võla likvideerimist asendub hindega või hindega "1", kui poolaasta lõpuks tööd ei esitata ning märge "v" tähistab tunniks vajalike töövahendite puudumist (kolmanda "v" puhul lisandub hinne "2", mis parandatakse konsultatsioonitunnis)

* Tunnitöö hinne = töösse suhtumine tunnis + koduse (praktilise) ülesande täitmine + tunnis valmistatava töö tulemus

Õpitulemuste omandamise hindamisel on oluline nii õpetaja sõnaline hinnang, hinne kui ka õpilase enda hinnang oma tööle.
Õppeülesande lahendamisel hinnatakse:
• kavandamist ja planeerimist (originaalsust, iseseisvust, oskust põhjendada tehtud otsuseid/valikuid);
• valmistamist (materjalide ja töövahendite kasutamise oskust, omandatud teadmiste kasutamist praktikas, tööohutusnõuete ja hügieenireeglite järgimist, iseseisvust, koostööoskust);
• töö tulemust (kavandatu õnnestumist, viimistlust/kvaliteeti, töö õigeaegset valmimist, esitlemise oskust);
• õpilase arengut, püüdlikkust, kodukorra täitmist.

Hinne "5"
· töövahendid alati kaasas
· jälgib õpetajat, mõtleb kaasa, töötab iseseisvalt
· kindlad teadmised läbivõetud õppematerjali piires
· oskab loogiliselt kasutada eelnevalt õpitud töövõtteid
· kavandab iseseisvalt töö, viib selle lõpuni
· töö puhas ja korrektne
· töö alati viimistletud

Hinne "4"
· töös esineb üksikuid vigu
· vajab aeg-ajalt õpetaja juhendamist
· kavandab töö õpetaja abiga, kuid viib selle iseseisvalt lõpuni
· vajab eelnevalt õpitud töövõtete ülekordamist
· viimistlus pole täiuslik

Hinne "3"
· õppevahendid aeg-ajalt kodus
· suhtumine töösse huvitu
· tööülesannete täitmisel esineb palju vigu
· töö viimistletud halvasti või poolikult
· väga nõrga õpilase puhul iga väikseima edusammu eest

Hinne "2"
· õppevahendid pidevalt kodus
· õppeülesanded poolikult täidetud
· tööproovid osaliselt tegemata, esitamata või viimistlemata
· suhtumine töösse huvitu
· puuduvad teadmised läbivõetud õppematerjali osas

Hinne "1"
· õpilasel puudub täielikult huvi aine vastu, ei tööta tunnis kaasa
· puuduvad töövahendid
· õpilane puudub põhjuseta ning vastava õppetunni materjal on omandamata
· nõutud tööproovid või praktiline töö on esitamata