Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Inimeseõpetus: 5d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 21. jaanuar 2018. a. kell 22.48
Muudetud: 11. veebruar 2018. a. kell 17.13

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

5. klassi inimeseõpetusega taotletakse, et õpilane
• õpib väärtustama tervise erinevaid aspekte;
• õpib väärtustama tervislikku eluviisi;
• õpib tundma end erinevates suhtlusolukordades;
• õpib hoiduma alkoholist, narkootikumidest ja suitsetamisest;
• õpib tundma psüühilisi ja füsioloogilisi muutusi murdeeas;
• õpib abistama end ja oma kaaslasi õnnetuste korral.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I näd
4.3 Vahendatud suhtlemine õ lk 63

II näd
4.4 Tõhusad enesekohased ja sotsiaalsed oskused õ lk 67

III näd
4.5 Uimastite tarbimisega seonduvad riskid tervisele õ lk 71

IV näd
4.6 Valikud ja vastutus seoses uimastitega õ lk 75

5. näd
5.1 Nakkushaigused õ lk 81

6. näd
5.2 Mitte nakkushaigused õ lk 89

7. näd
5.3 Käitumine õnnetusjuhtumi korral õ lk 92

8. näd
5.4 Esmaabi põhimõtted õ lk 94

9. näd
5.5 Esmaabi erinevates olukordades õ lk 96

10. näd
5.6 Koduapteek õ lk 109

11. näd
6.1 Tervislik elukeskkond õ lk 114

12. näd
6.2 Tervislik õpikeskkond õ lk 116

13. näd
6.3 Keskkonna hoidmine õ lk 118

14. näd
6.4 Tervis heaolu tagajana õ lk 123

15. näd
Lisa 1 Häirekeskuse teavitamine õ lk 128

16. näd
Loov/duslaager

17. näd
Ettekanne õ lk 128-139 Vali ise teema!

18. näd
Ettekanne õ lk 128-139 Vali ise teema!

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased teavad:
*tervist mõjutavaid tegureid
*kuidas oma tervist hinnata
*tervislikke eluviise
*kuidas hoida puhtust ja end karastada
*inimese vaimset heaolu mõjutavaid tegureid

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

Inimeseõpetuse kokkuvõttev hinne tunnistusele kujuneb I poolaasta (4. sept - 19. jaanuar) ja II poolaasta (22. jaanuar - 4. juuni) lõppedes õppeprotsessi käigus saadud hinnetest.
Inimeseõpetuses hinnatakse õpilaste teadmisi ja oskusi, kuid ei hinnata hoiakuid ega väärtusi. Hoiakute ja väärtuste kohta antakse õpilasele tagasisidet
Õpitulemusi kontrollitakse nii suuliste, kirjalike kui ka praktiliste ülesannete kaudu.
Poolaastahinde moodustavad tunnihinded, panus rühmatöödes, praktilised tööd, tunnikontrollid.

Kokkuvõttev poolaastahinne arvestab kõiki veerandi jooksul saadud hindeid, sealjuures on kontrolltööde hinded suurema kaaluga.

SUULINE VASTAMINE JA PRAKTILISED TÖÖD:
Hinne "5": õpilane vastab iseseisvalt, õigesti ja täpselt kogu õppematerjali, oskab praktiliste tööde tegemisel iseseisvalt kasutada omandatud teadmisi
Hinne "4". vastuses esineb 1-2 ebatäpsust faktides, õpilane vastab küsimustele suuremate raskusteta
Hinne "3": esitab õigesti põhilise materjali õpetaja suunavate küsimuste abil, teadmiste praktilisel rakendamisel vajab õpetaja abi
Hinne "2": õpilane ei suuda vastata suuremat ja olulisemat osa õppematerjalist, ei tule toime praktiliste ülesannete lahendamisega, teeb rohkesti sisulisi vigu
Hinne "1": läbivõetud materjal on täielikult omandamata, õpilasel puuduvad rakenduslikud oskused, õpilane keeldub vastamast, õpilane ei esita nõutud materjali arvestatava põhjuseta

KIRJALIKUD TÖÖD
HINNE "5" 90- 100% punktide arvust
Hinne "4" 75- 89% punktide arvust
Hinne "3" 50- 74% punktide arvust
Hinne "2" - 20-49% punktide arvust
Hinne "1" - 0-19% punktide arvust

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis ühena. "1" asendub teise hindega pärast töö tegemist/esitamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama kehvasti läinud töö kohta vigade paranduse. Parandada saab kõiki hindeid peale nelja ja viie. Tööd saab järele teha ühe korra.
Kontrolltööde ja tunnikontrollide vigade paranduste hindeid ei saa parandada. Õpetaja võib hinnata ka koduseid töid.
Õpilane, kelle kodu- või tunnitööd on täitmata, suunatakse pärast õppepäeva lõppu toimuvasse õpitugi rühma õpiülesandeid täitma.
Poolaasta lõpus võidakse hinnata ka vihiku täitmist.
Konsultatsioon esmaspäeviti kell 13.00 – 14.00 ruumis 407.