Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 4c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kersti Kirs

inglise keele õpetaja

Kontakt: Kersti.Kirs@nooruse.edu.ee

Loodud: 21. jaanuar 2018. a. kell 20.59
Muudetud: 6. veebruar 2018. a. kell 14.07

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesti keele tundides arendavad õpilased suulist ja kirjalikku väljendus- ning suhtlusoskust, õpivad lugema ja mõistma eri liiki tekste, sh teabe- ja tarbetekste, arendavad kirjandustekste lugedes sõnavara ning avardavad maailmapilti; õpivad kirjutama eri tüüpi tekste, kasutades kohaseid keelevahendeid ja õpitud mõisteid ning sobivat stiili.
Arutlusoskust ning info hankimise, tõlgendamise ja kasutamise oskus on oluline kõigi teiste ainete omandamisel arendatakse nii keele ja kirjanduse valdkonna kui ka teiste ainete õppes, töötades sisult erinevate tekstidega, samuti diskussioonide ja väitluste kaudu. Lõimingut toetab elementaarsete õigekirjanõuete järgimine teiste ainevaldkondade tundides.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal (22.-26.01):
1. Nimisõnad õ lk 138
2. Omadussõnad õ lk 148
3. Arvsõnad õ lk 158
4. Kordamine kontrolltööks
5. Kontrolltöö nr 4

2. nädal (29.-2.02):
V teema.
1. Millest lugu koosneb? Tegelased.
2. Astrid Lindgren, „Rasmus, Pontus ja Lontu” ÕPIK II lk 9-13, tv h 2-4
3. Jaak Kõdar, "Hunt ja rebane suusatamas", kava koostamine ja selle järgi jutustamine õ lk 16-19, tv h 6
4. "Hunt ja rebane suusatamas" jutustamine õ lk 16-19, tv h 7-11.
5. Sarnase tähendusega sõnad.

3. nädal (05. - 09.02):
1. Küsimuste moodustamine loetud raamatu põhjal.
2. Tegusõna pöörded õ lk 20-21, tv h 12
3. Tegusõna pöörded õ lk 20-21, tv h 13-19. ETTEÜTLUS
4. Hille Karm, „Kuidas minu kuldnokk ära lendas” õ lk 22-23, tv h 20-23
5. Tegevusaeg õ lk 24-25, (tv h 24, 25 hindele), tv lk 14

4. nädal (12. - 16.02):
1. Gianni Rodari, "Õppekaramell" õ lk 26-27, tv lk 15
2. Olevik ja minevik õ lk 28-29, tv lk 16, (tv h 33 hindele)
3. Olevik ja minevik õ lk 28-29, tv lk 17. Etteütlus.
4. Elar Kuus, „Masina jalad” õ lk 30-32, tv h 38-41
5. C. S. Lewis, „Lucy kiikab kapiuksest sisse” õ lk 34-37 (õ h 8, 9 + jutustamine hindele)

5. nädal (19. - 23.02):
1. „Lucy kiikab kapiuksest sisse” õ lk 34-37, tv lk 21
2. Eitus ja jaatus õ lk 38-39, tv lk 22
3. Eleanor Farjeon, „Daami tuba” õ lk 40-42, tv h 51, 52. Toredaid luuletusi õ lk 43-45. Kokkuvõte õ lk 46
4. Contra "Presidendi suur saladus" õ lk 74-76, tv lk 40-42. Isamaalisi luuletusi õ lk 81-83
5. Eesti Vabariik 100 - projektipäev

KOOLIVAHEAEG

6. nädal (05. - 09.03): Teatriürituseks Suur Uba valmistumine!
1. Harjutav kontrolltöö nr 5. tv lk 24-25, õ lk 46
2. KONTROLLTÖÖ nr 5 - tegusõna, ainsus, mitmus, olevik, minevik
3. VI teema: Kuidas lugu jutustada ja kirjutada? Voldemar Miller, "Delfiin" õ lk 48-51, tv h 55, 56 (õ lk 51 h 5 hindele)
4. "Delfiin" õ lk 48-51, tv h 57-60 ( õ lk 51 h 6 jutustamine)
5. Võtame loo lühidalt kokku õ lk 52-53, tv lk 28 (õ lk 53 h 1 hindele)

7. nädal (12. - 16.03): Teatriürituseks Suur Uba valmistumine!
1. Mis on lause õ lk 54-55, tv lk 30
2. Kerttu Soans, "Arvutitool ja lumi" õ lk 59-61, tv lk 32
3. Lausete liigid õ lk 62-63, tv lk 33-34 (õ lk 63 h 5 hindele)
4. Teema, Õ lk 64-65, TV lk 35
5. P. L. Travers, „Naerugaas” (katkend raamatust "Mary Poppins") õ lk 66-69, tv h 83-84

8. nädal (19. - 23.03): Teatriürituseks Suur Uba valmistumine!
1. Harjutav kontrolltöö nr 6, tv lk 44-45
2. KONTROLLTÖÖ nr 6 - jutt (sissejuhatus, teema arendus, lõpetus; lauseliigid, lauselõpumärk; olevik, minevik)
VII teema: Kirjeldame.
3. Mis on kirjeldamine õ lk 85-87, tv lk 46-47
4. Liht- ja liitlause õ lk 92-93, tv lk 50
5. Kristiina Kass, „Samuel Seebimulli perekond” õ lk 94-97, tv lk 51-53

9. nädal (26.-30.03): Teatriürituseks Suur Uba valmistumine!
1. Eno Raud, "Sõjakirves on välja kaevatud" õ lk 100-105, tv lk 55-57
2. Koondlause õ lk 106-107, tv lk 58-59
3.-4. Teatriüritus Suur Uba
5. Suur Reede

10. nädal (02. - 06.04):
1. Koondlause. Toon Tellegen, „Minu isa” Tv lk 59 (hindele) ; Õpik lk 108–110, Tv lk 60
2. Toon Tellegen, „Minu isa” Õpik lk 108–111; Tv lk 61 (Hindele: Õ lk 111 ül 9 või 10, Tv h 133)
3. Liitlause kirjavahemärgid Õpik lk 112–113; Tv lk 62 http://opikirjavahemargidselgeks.weebly.com/liitlause.html
4. Kuidas hästi kirjeldada. Õpik lk 114–115; Tv lk 63.
5. Toredaid luuletusi Õpik lk 116–119 (Kodutööna: luuletuse päheõppimine)

11. nädal (09 .- 13.04):
1. Harjutav kontrolltöö nr 7 tv lk 64–65
2. KONTROLLTÖÖ nr 7 - (Liitlause, sidesõnad, kirjavahemärgid; koondlause, kirjavahemärgid; loetelu)
3. Toredaid luuletusi - ühe luuletuse esitamine peast. Õpik lk 116-119; Kokkuvõte Õpik lk 120
VIII teema. Loeme muinasjutte
4. August Jakobson, „Hiir ja varblane” Õpik lk 121–125 Tv lk 66–67
5. Otsekõne ja saatelause Õpik lk 126–127

12. nädal (16. -20.04):
1) Otsekõne. Tv lk 68–69 (Hindele: Tv lk 69 ül 146 ja 147)
2) Muinasjutt – rahva unistused ja uskumused Õpik lk 128–129; Tv lk 70
3) „Lonkav rebane” Õpik lk 130–133; Tv lk 71 h 151
4) „Lonkav rebane” Õpik lk 130–133; Tv lk 71 (Hindele: Õ lk 133 ül 11)
5) Otsekõne kirjavahemärgid Õpik lk 134–135; Tv lk 72-73. http://www.eki.ee/books/ekk09/index.php?link=S%C3%9C_128
http://opikirjavahemargidselgeks.weebly.com/otsekotildene.html

KOOLIVAHEAEG

13. nädal (02 .- 04.05):
1. Fr. R. Kreutzwald, „Vaeslapse käsikivi” Õpik lk 136–137
2. Fr. R. Kreutzwald, „Vaeslapse käsikivi” Õpik lk 138–139; Tv lk 74–76 (Hindele: Tv harj 162)
3. Kunstmuinasjutud Õpik lk 140–141; Tv lk 77–78 (Hindele: Õ lk 141 ül 5)

14. nädal (07. - 11.05):
1. Kunstmuinasjutud. Tv lk 79; V. Ctvrtek, „Kuidas Rumcajs endale uue püstoli ostis” Õpik lk 142–145; Tv lk 80 - 81
2. Vanasõna Õpik lk 146–147; Tv 82–83 (Hindele: tv lk 83)
3. Vanasõna. Markus Saksatamm, „Tädi Kersti ja nõiutud prints” Õpik lk 147; Õpik lk 148–149; Tv lk 84. Ümberjutustus.
4. Otsekõne kasutamine tekstis Tv lk 85 (hindele) ; Õpik lk 150–151; Tv lk 86
5. Kõnekäänd Õ lk 151, Tv lk 87-87; Õpik lk 152–153 (Hindele: Õ lk 151 ül 3)

15. nädal (14. - 18.05):
1. Muinasjutulisi luuletusi Õpik lk 154–158.
2. Harjutav kontrolltöö nr 8 Tv lk 90–91
3. KONTROLLTÖÖ nr 8 -17.05.2018. (Otsekõne; saatelause, kirjavahemärgid otsekõnes). Kokkuvõte õpitust Õpik lk 158
IX teema. Sõna ja pilt
4. O. Melano „Kuninga kartograaf” Õpik lk 159; Õpik lk 160–165; Tv lk 92
5. Pilt kõneleb Tv lk 93; Õpik lk 166–167; Tv lk 94

16. nädal (21. - 25.05):
1. Pilt kõneleb Õpik lk 168–169; Tv lk 95 (Hindele: Tv h 199) 23) Sünonüümid Õpik lk 170–171; Tv lk 96–97
2. Joonas Sildre, „Maailma naba” Õ lk 172–175; Tv lk 98–99
3. Mitmetähenduslikud sõnad Õ lk 176–177; Tv lk 100
4. Venda Sõelsepp, „Kui Kurgil jäi kurk haigeks” Õ lk 178–179; Tv lk 101
5. Antonüümid Õ lk 180–181; Tv lk 102–103

17. nädal (28.05 - 01.06):
1. O. Brenifier, C. Devaux, „Sõnad”. Kordamine kontrolltööks Õ lk 182–185; Tv lk 104
2. Tv harjutav kontrolltöö nr 9 Tv lk 106–107
3. KONTROLLTÖÖ nr 9 - (sünonüüm, antonüüm; dialoog (otsekõne), jutu ülesehitus, loo analüüs (tegelased, tegevuskoht, -aeg), sõnaliigid, nimed ja nimetused)
4. Loetud raamatute tutvustamine kaaslastele
5. Loetud raamatute tutvustamine kaaslastele

18. nädal (04.-06.06)
1. Toredaid luuletusi Õ lk 186-187; Tv lk 105
2. Kokkuvõte 4. klassis õpitust. Eneseanalüüs.

7., 8., 11. juuni - praktikaperiood

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab
1) Loeb juttu mõtestatult. Oskab arutleda palas toimunu üle. Seletab uute sõnade tähendust.
2) Leiab tekstist infot, tõlgendab teksti. Oskab leida loost olulisemaid sündmusi. Oskab teose tegelast ja tema käitumist suhestada enda ja ümbritsevaga. Oskab teha loetu põhjal järeldusi. Arutleb teksti teema, põhisündmuste, tegelaste, nende probleemide ja väärtushoiakute üle.
3) Teab, kuidas ühendatakse lihtlaused liitlauseks. Teab, kuidas kasutada liitlauses kirjavahemärke.
4) Oskab kirjutada kirjeldust.
5) Oskab luuletust mõtestatult lugeda, esitada; valida esitamiseks kohast tempot, hääletugevust ja intonatsiooni. Loeb luuletusi arusaamisega ning sobiva intonatsiooni ning tempoga.
6) Oskab iseloomustada loo tegelasi. Oskab leida sõnale lähedase tähendusega vasteid.
7) Teab, mis on otsekõne ja saatelause. Oskab leida tekstist otsekõnet sisaldavaid lauseid. Teab, et saatelause võib paikneda otsekõne ees või järel. Oskab lisada lausesse puuduva saatelause või otsekõne. Oskab kasutada otsekõne kirjavahemärke. Oskab kasutada otsekõnet tekstis ning varieerida saatelause öeldist.
8) Teab, mis on rahvaluule, teab rahvaluule liike. Teab, mis on muinasjutt. Teab muinasjutu tunnuseid ning oskab neid tekstist leida. Saab aru, millised rahva unistused ja uskumused muinasjutus peegelduvad. Oskab arutleda muinasjutus toimunu üle. Teab, mis on kunstmuinasjutt ning oskab nimetada tänapäeva muinasjutte.
9) Tunneb ära teabe- ja ilukirjandusteksti.
10) Teab, mis on vanasõna, ning oskab vanasõnade tähendust oma sõnadega seletada.
11) Teab, mis on kõnekäänd. Oskab teha vahet kõnekäänul ja vanasõnal. Oskab kõnekäändude tähendusi oma sõnadega seletada.
12) Oskab hinnata pildi tähtsust teksti mõistmisel. Oskab kirjeldada pildil nähtut. Oskab piltidelt leida infot. Teab, mis on koomiks. Teab, mida tähendab pildi üldplaan, lähiplaan, linnu vaatepunkt ning konna vaatepunkt. Oskab pilte analüüsida ning kirjeldada pildil toimuvat.
13) Teab, mis on sünonüüm, ning oskab leida sama tähendusega sõnu.
14) Teab, mis on mitmetähenduslik sõna, oskab leida sõna erinevaid tähendusi. Mõistab mitmetähenduslike sõnade tähendust kontekstis.
15) Teab, mis on antonüüm. Oskab leida antonüüme.
16) Oskab oma elamustest ja juhtumustest jutustada.
17) Oskab leida endale huvipakkuvat kirjandusteost, raamatut tutvustada.
18) Oskab suhelda virtuaalkeskkonnas.
19) Oskab töötada rühmas.
20) Oskab kasutada Internetis leiduvat õigekeelsussõnaraamatut

Hindamine üles

Hinnatakse õpilase suulist ja kirjalikku suhtlust, tekstide vastuvõttu, tekstiloomet, tekstide õigekeelsust.

Õpilane loeb läbi vähemalt kolm teost, ühe artikli lasteajakirjast vabal valikul, sooritab 4 kontrolltööd ja poolaasta lõpus kooli poolt läbiviidava 4. klasside eesti keele tasemetöö. Kõik tööd peavad olema sooritatud, kui õpilane on haige, vastab ta töö kokkuleppel õpetajaga.

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui veerandi lõpuks tööd järele ei vastata.

Konsultatsioon toimub teisipäeval ruumis 308 kell 14.00-14.45 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.