Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 7a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Eve Tuisk

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Eve.Tuisk@nooruse.edu.ee

Loodud: 21. jaanuar 2018. a. kell 18.41
Muudetud: 1. mai 2018. a. kell 20.09

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesmärk on, et õpilane
1) kasutab kõnet ja kirja vastavalt olukorrale ja eesmärgile, kirjutab õigesti;
2) suhtub oma keelekasutusse kriitiliselt, on valmis seda täiustama;
3) oskab kasutada õigekeelsussõnaraamatut;
4) oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult;
5) täiendab keeleteadmisi pöördsõnadest: isik, aeg, tegumood, kõneliik, kõneviis;
6) naudib eesti keeles kirjutamist ja kõnelemist.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

23.01 Poolaasta eesmärgid, tähtsamad hindelised tööd, hindamispõhimõtted. Kordame astmevaheldust
24.01 Võtame astmevahelduse kokku

30.01 Tegusõna aeg: oleviku- ja minevikuvormid. (õ lk 44)
31.01 Minevikuvormid

6.02 Ajavormide kasutamine (õ lk 47) Tegusõna pööramine, aeg - tunnikontroll
7.02 Tegumood (õ lk 49) Isikuline ja umbisikuline tegumood. Harjutamine.

13.02 Kõneliigid: jaatav ja eitav kõne (õ lk 51)
14.02 Tegusõna tegumood ja kõneliik - harjutustund

20.02 Kordamine kontrolltööks
21.02 Kontrolltöö - tegusõna pööramine; tüvi, tunnus, lõpp; aeg, tegumood, kõneliik

VAHEAEG

6.03 Kontrolltöö tagasiside ja vigade analüüs.
7.03 Kõneviisid - eesti keeles on neli kõneviisi (õ lk 58). Kindel kõneviis

13.03 Tingiv kõneviis (õ lk 60) ja käskiv kõneviis (õ lk 62)
14.03 Kaudne kõneviis (õ lk 64)

20.03 Kõneviisid - harjutustund
21.03 Kordamine kontrolltööks

27.03 Kontrolltöö - tegusõna pööramine; tüvi, tunnus, lõpp; aeg, tegumood, kõneliik; kõneviis. Õigekiri
28.03 Kontrolltöö tagasiside ja vigade analüüs

3.04 Kuidas kirjutada referaati? (lk 67)
4.04 Referaadi vormistusnõuded KG-s, referaadi ettevalmistustöö

10.04 Siduvad sõnad: komaga või komata? (õ lk116)
11.04 Harjutav etteütlus - kordame kaashäälikuühendi põhireeglit ja komareegleid

17.04 Õigekeelsussõnaraamatu kasutamise põhimõtted (õ lk 78) Komaharjutused.
18.04 Etteütlus - ÕSi kasutamise võimalusega

VAHEAEG (referaadi viimistlemine)

2.05 Etteütluse vigade analüüs. Referaadi vahekokkuvõtted

8.05 Kokku- ja lahkukirjutamisest (KLK): tegusõnad
9.05 Tegusõnade KLK. Referaadi tähtaeg!

[15.05 loodusõpetuse arvestus]
16.05 Kokku- ja lahkukirjutamisest: määr- ja kaassõnad

22.05 Tunnikontroll (KLK) Referaadi tagasiside.
23.05 Tarbetekstid. Kuidas kirjutada avaldust, kuidas CV-d? Kuidas neid arvutis vormistada?

29.05 Sünonüümid, paronüümid, antonüümid. Sõnavaramängud
30.05 Omasõna ja võõras sõna - sõnamängud

5.06 Õpimapi korrastamine, eneseanalüüs

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1) oskab vältida vigu oma sõna- ja vormivalikus ning ta kirjutab korrektselt ja oskab kasutada õigekeelsussõnaraamatut;
2) oskab tegusõna vormistikku ( pöörded, ajad, kõneviisid, kõneliigid, tegumoed) ja oskab end kõnes ja kirjas korrektselt väljendada;
3) tunneb lause sisu- ja vormiomadusi;
4) oskab seostada sõnu väljenditeks, väljendeid lauseks, lauseid tekstiks, kasutades seejuures teadmisi sõnade kokku- ja lahkukirjutamisest ning kirjavahemärgistusest;
5) tuleb toime erinevates suhtlusolukordades, tunneb ja järgib eesti keele etiketti;
6) oskab koostada erinevaid tarbetekste.

Hindamine üles

Õpilane saab poolaasta jooksul vähemalt neli hinnet, mis kõik on kokkuvõtva hinde panekul võrdse kaaluga:
1) TK
2) 21.02 kontrolltöö - tegusõna pööramine; tüvi, tunnus, lõpp; aeg, tegumood, kõneliik
3) 27.03 kontrolltöö - tegusõna pööramine; tüvi, tunnus, lõpp; aeg, tegumood, kõneliik; kõneviis. Õigekiri
4) 18.04 etteütlus - ÕSi kasutamise võimalusega
5) 9.05 referaat
6) mai - tarbetekstide koostamine

Mõlemad kontrolltööd käsitlevad tegusõna ja teise kontrolltööga on võimalik parandada ka esimese kontrolltöö hinnet, kuna hõlmab sama teemat (enne tuleb esitada nõuetelevastav vigade parandus).

Kontrolltöö hindamise aluseks on punktisüsteem:
90-100% "5"
75-89% "4"
50-74% "3"
20-49% "2"
... 19% "1"

Etteütluse hindamisel on aluseks 9. klassi lõpueksami hindamisjuhend:
0-2 viga "5"
3-4 viga "4"
5-8 viga "3"
9-11 viga "2"
Kontrolltöö (ja tunnikontrolli) hindamise aluseks on punktisüsteem:
90-100% "5"
75-89% "4"
50-74% "3"
20-49% "2"
... 19% "1"

Tarbetekstide hindamispõhimõtted lepitakse õpilastega enne töö sooritamist tunnis kokku, kui tutvustatakse tarbetekstide koostamise põhimõtteid.

Konsultatsioon toimub kolmapäeviti kell 15.00 ruumis 301.

Poolaasta jooksul kogub õpilane oma tööd ja hinnangulehed õpimappi, mille täitmist on alustanud juba õppeaasta alguses. Nende põhjal kirjutab õpilane õppeaasta lõpus eneseanalüüsi ja annab oma tööle hinnangu.