0 kaarti!
Autor: Sirje Mehik klassiõpetaja Kontakt: Sirje.Mehik@nooruse.edu.ee |
Loodud: 21. jaanuar 2018. a. kell 18.07
Muudetud: 21. jaanuar 2018. a. kell 18.27
Õppeaasta: 2017/2018
Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta
Kestvus: 1 tund nädalas
Valikkursusega taotletakse, et õpilane:
kohaneb tehnoloogia kasutamisega õppetöös;
valdab arvutil peamisi lihtsamaid töövõtteid;
arendab loovust, loogilist, analüüsivat ja abstraktset mõtlemist;
praktiseerib süsteemset käsitlust probleeme ja ülesandeid lahendades;
tunneb lihtsamaid programmide loomise võimalusi ning põhimeetodeid;
omandab programmide koostamise ning probleemide lahendamise baasoskused visuaalse programmeerimisplatvormi Scratch ja LEGO WeDo abil.
Programmeerimise õpetamise üldeesmärk esimeses kooliastmes on tutvumine arvutimaailmaga ning õpilase loogika, loovuse, ülesannete lahendamise oskuse ning probleemidega toimetuleku arendamine. Valikainesse integreeritakse emakeele, kunsti, matemaatika, looduse jt ainete õpetust. Õppetöös rakendatakse õpilasi aktiveerivaid ja loomingulisust esiletoovaid meetodeid.
Eesmärkide saavutamiseks peab teadvustama ning tunnetama programmide olemust, koostades praktilises töös programme, mida arvutil realiseerida. Esimese keskkonnana kasutame Scratchi. See on vabavara, mis on mõeldud algajatele, eeskätt lastele ja noortele. Oma lihtsuse tõttu võimaldab see omandada programmeerimise põhitõed traditsiooniliste keskkondadega võrreldes 2-3 korda kiiremini. Aine põhiosa on orienteeritud praktilistele tegevustele.
22. - 26.01
Tekstitöötlus
29.01- 02.02
Robotite ehitamine
05. - 09.02
Robotite ehitamine
12. - 16.02
Tekstitöötlus
19.. - 23.02
Robotite ehitamine
VAHEAEG
05. - 09.03
Tekstitöötlus
12. - 16.03
Robotite ehitamine
19. - 23.03
Probleemülesanded
26. - 29.03
Robotite ehitamine
02. - 06.04
Probleemülesanded
09.-13.04
Scratch keskkonnas programmikäskude õige kasutamine ja programmi koostamine
16.-20.04
Robotite ehitamine
VAHEAEG
02. - 04.05
Scratch keskkonnas programmikäskude õige kasutamine ja programmi koostamine.
07.- 11.05
Robotite ehitamine.
14.- 18.05
Scratch keskkonnas programmikäskude õige kasutamine ja programmi koostamine.
21. - 25.05
Robotite ehitamine.
28.- 01.06
Scratch keskkonnas programmikäskude õige kasutamine ja programmi koostamine.
04. - 08.06
Praktikapäevad.
11. - 12.06
Praktikapäevad.
Koostad Scratch keskkonnas programmi ja kasutad programmeerimiskäske õigesti.
Lahendad probleemülesandeid.
Oskad teha koostööd roboti ehitamisel.
Oled saanud teadmised tekstitöötlusest.
Õpetajal on õigus valida kas lühema või pikema kirjaliku/suulise sõnalise hinnangu andmise vahel. Kõik hinnangud ei pea kajastuma e-koolis. Paljud
tagasisided-hinnangud kajastuvad vaid õpilaspäevikus või õpilase töölehel.
E-kooli tunnistusel kasutatakse tähti ehk lühendeid ja need on kogu kooliastmele
ühesugused. Tagasiside ei sisalda emotsioone, vaid teavitab iga konkreetse oskuse
OMANDATUST.
Oskuse saavutatuse lühendid ülekooliliselt 1.kooliastme KLASSITUNNISTUSEL:
T – teab, oskab, rakendab, teeb, sooritab, mõistab
P – peab harjutama, treenima (midagi on veel vajaka)
O – omandamata
Konsultatsioon teisipäeviti kell 13.00 ruumis 307 või muul ajal kokkuleppel õpeta