Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 3b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Merle Tustit

klassiõpetaja

Kontakt: Merle.Tustit@nooruse.edu.ee

Loodud: 20. jaanuar 2018. a. kell 23.37
Muudetud: 20. jaanuar 2018. a. kell 23.43

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 6 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesti keele hea valdamine on eduka õppimise eeldus kõigis õppeainetes. Omandatakse keele- ja kirjandusteadmisi ning erinevaid lugemise, kirjutamise ja suhtlemise kogemusi.
I kooliastmes kujundatakse õpilaste teadmisi ja oskusi kolmes õppevaldkonnas: suuline keelekasutus (kuulamine, kõnelemine), lugemine ja kirjutamine. Suuline keelekasutus hõlmab eneseväljendust argiolukorras ning eakohase suulise teksti mõistmist ja edasiandmist. Lugemise õpetamisel kujundatakse oskust töötada tekstiga eakohaste juhiste alusel. Kirjutamise õpetusega kujundatakse õigekirjaoskus õpitud keelendite piires ja suutlikkus end eesmärgipäraselt kirjalikult väljendada.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

22. - 26. jaan
* Seebilugu (õ lk 20 - 21)
* Seebilugu (tv h 26 - 30)
* Miks hakati kasutama ühist ajaarvamist? (õ lk 22, tv h 31)
* Kes avastas aja? (õ lk 23, tv h 32 - 33)
* Kordamine
* Kontrolltöö.

29. jaan - 2. veebr
* Ainulaadne elevandilaps (õ lk 24 - 25, tv h 34, 35)
* Kirjad tulevad (õ lk 26, tv h 36, 37)
* Kirja kirjutamine ja ümbriku vormistamine
* Sõnade lühivormid (õ lk 27, tv h 38, 39)
* Mõnda huvitavat postiteenuste ajaloost (õ lk 28, t h 40, 41)
* Näidendi tutvustamine.

5. - 9. veebr
* Rohutirts ja sipelgas (õ lk 29, tv h 42)
* Kes see Leonhard on? (õ lk 30, 31)
* Kes see Leonhard on? 2 (õ lk 32 - 33)
* Kokkuvõte Leonhardi loost (tv h 43 - 46)
* Härra Huu (õ lk 34 - 35, tv h 47)
* Näidendi õppimine

12. - 16. veebr
* Isekas hiiglane 1 (õ lk 36)
* Isekas hiiglane 2 (õ lk 37, tv h 48, 49)
* Kodulaul (õ lk 39, tv h 50), Jutu kirjutamine enda kodust
* Kodu luuletuse esitamine peast
* Näidendi õppimine

19. - 23. veebr
* Klassiväline lugemine Andrus Kivirähk "Oskari asjad" või "Karneval ja kartulisalat"
* Eesti kaart (õ lk 40 - 41, tv h 51, 52)
* Eestimaa sünd (õ lk 42, tv h 53 - 55)
* Undi ja jänese talvekorter (õ lk 43, tv h 56, 57)
* Eesti päev

VAHEAEG

5. - 9. märts
* Mängud (õ lk 44, tv h 58, 59)
* Lumememm, lumememm, vahva mees! 1 (õ lk 45)
* Lumememm, lumememm, vahva mees! 2 (õ lk 46, tv h 60, 61)
* Sidesõnad (õ lk 47, tv h 62)
* Lõokese laul (õ lk 48 - 49, tv h 63 - 65)
* Näidend
12. - 16. märts
* Paabeli segadus (õ lk 50, tv h 66, 67)
* Lapse kõne ema ja isaga (õ lk 51)
* Sõida tasa üle silla (õ lk 52, tv h 68), Sõnategu (õ lk 53, tv h 69)
* Jorutis (õ lk 54, tv h 70)
* Vanasõnad (õ lk 55, tv h 71 - 74)
* Näidendi õppimine

26. - 30. märts
* Vabal valikul loetud Kristiina Kassi raamat. Loetud raamatu tutvustamine. Keeleteemade kordamine.
* Loetud raamatu tutvustamine. Keeleteemade kordamine.
* Loetud raamatu tutvustamine. Keeleteemade kordamine.
* Loetud raamatu tutvustamine. Keeleteemade kordamine.
* Loetud raamatu tutvustamine. Keeleteemade kordamine.


2. - 6. aprill
* Pinni-peni kiri (õ lk 56, tv h 75)
* Klassiväline lugemine - loetud raamatu tutvustamine
* Harjutamine tasemetööks - Iseseisev töö
* Millisel loomal on kõige rohkem hüüdnimesid? (õ lk 57, tv h 76)
* Haldjas heldeke (õ lk 58, 59, tv h 77, 78)
* Miks me nii räägime? (õ lk 60, tv h 79 - 82)

9. - 13. aprill
* Koma lauses (tv h 52)
* Arvutihull (õ lk 61, tv h 83, 84)
* Harjutamine tasemetööks - Iseseisev töö
* ETTEÜTLUS (komaga ja komata sidesõnad) Kuidas eestlased endale perenimed said? (õ lk 62, tv h 85, 86)
* Liisu hakkab kuulsaks kirjanikuks (õ lk 63, 64, tv h 87, 88)
* Lapsed endast (õ lk 65)

16. - 20. aprill
* Maailma maad (õ lk 66, tv h 89)
* Minek (õ lk 68, tv h 90 - 94)
* Harjutamine tasemetööks - Iseseisev töö
* Kuidas Eestimaad kokku pressiti (õ lk 69, tv h 95 - 97)
* Munakuu (õ lk 83, tv h 105, 106)

VAHEAEG

2. - 4. mai
* Saladuslikud kujud Lihavõttesaarel. Siiditee (õ lk 70, 71)
* Kui pikk on Hiina müür? Milline on Antarktise manner? (õ lk 72, 73, tv h 98, 99)
* Harjutamine tasemetööks - Iseseisev töö
* ETTEÜTLUS (suur ja väike algustäht), Andrus Kivirähk Vapper keefir (õ lk 74 - 77, tv h 100, 101)
* Aprillipäev (õ lk 78, 79,)
* Naljapäevad (õ lk 80, 81, tv h 102 - 104)

7. - 11. mai
* Lapsesuu ei valeta (õ lk 82, tv h 107- 109)
* Klassiväline lugemine "Kunksmoor", Hea õnn (õ lk 84, tv h 110, 111)
* Harjutamine tasemetööks - Iseseisev töö
* Hans Christian Andersen Keisri uued rõivad (õ lk 85 - 87, tv h 112, 113)
* Praetud kala friikartulitega (õ lk 88, 89, tv h 114 - 118)
* Nimed ja nimetused, loetelu. Kevade on sala tulnud (õ lk 90 92, tv lk 74)

14. - 18. mai
* Projekt
* Harjutamine tasemetööks - Iseseisev töö. Varese jutt
* Inetu pardipoeg (õ lk 94, 95, tv h 119, 120)
* Rebase-onu ja jänku-onu (õ lk 96, 97, tv h 121 - 123)

21. - 25. mai
* Liitsõna (õ lk 98, 00, tv h 124, 125)
* Portree (õ lk 100, 101, tv h 126, 127)
* Harjutamine tasemetööks - Iseseisev töö
* TASEMETÖÖ * Mõista, mõista, veike vader (' lk 102 - 104, tv h 128, 129)
* Lühendid (õ lk 106, 107, tv 133)

28. mai - 1. juuni
* Kohandatud harjutusprogramm (õ lk 110 - 112, tv h 134, 135)
* Võime (õ lk 116, 117, tv h 139)
* ETTEÜTLUS
* Ämblik (õ lk 118, 119, tv h 140 - 142)
* Nahavärv (õ lk 120, 121, tv h 143)
* Soe klassipilt (õ lk 122 - 124, tv h 144 - 146)

4. - 12.juuni
* Kordamine (tv tegemata harjutused)
* Lemmiklugemispalade dramatiseerimine
* Lemmikraamatu lugemine
* Lemmikraamatu lugemine
* Praktika
* Praktika

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Lugemine ja suuline eneseväljendus:
Suudad eakohast teksti lugeda, kuulata, toimida sõnumi või juhendi järgi.
Väljendad end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt.
Oskad jutustada loetust.
Tead loetud lasteraamatute sisu, oskad nimetada lastekirjanikke.

Keeleõpetus:
Kirjutad eakohast teksti etteütlemise järgi veatult.
Märgid kirjas häälikupikkust õigesti.
Eristad omadus-, tegu- ja nimisõnu.
Oskad kasutada koma sidesõnade ees.
Kirjutad õigesti asesõnade lühivorme ja küsisõnu.
Kirjutad eakohase pikkusega ümberjutustusi.

Kirjatehnika:
Kasutad kirjutades õigeid tähekujusid ja -seoseid ning kirjutad loetava käekirjaga.

Hindamine üles

Õpetajal on õigus valida kas lühema või pikema kirjaliku/suulise sõnalise hinnangu andmise vahel. Kõik hinnangud ei pea kajastuma e-koolis. Paljud tagasisided-hinnangud kajastuvad vaid õpilaspäevikus või õpilase töölehel.

E-kooli tunnistusel kasutatakse tähti ehk lühendeid ja need on kogu kooliastmele
ühesugused. Tagasiside ei sisalda emotsioone, vaid teavitab iga konkreetse oskuse OMANDATUST.

2. poolaasta osaoskused E-kooli tunnistusel:
Suudad eakohast teksti lugeda, kuulata, toimida sõnumi või juhendi järgi.
Väljendad end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt.
Oskad jutustada loetust.
Tead loetud lasteraamatute sisu, oskad nimetada lastekirjanikke
Kirjutad eakohast teksti etteütlemise järgi veatult.
Märgid kirjas häälikupikkust õigesti.
Eristad omadus-, tegu- ja nimisõnu.
Oskad kasutada koma sidesõnade ees.
Kirjutad õigesti asesõnade lühivorme ja küsisõnu.
Kirjutad eakohase pikkusega ümberjutustusi.

Oskuse saavutatuse lühendid ülekooliliselt 1.kooliastme KLASSITUNNISTUSEL:
T – teab, oskab, rakendab, teeb, sooritab, mõistab
P – peab harjutama, treenima (midagi on veel vajaka)
O – omandamata
Konsultatsioon N kell 13:00 ruumis 205.