Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 6c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Katrin Liiv

inglise keele õpetaja / klassiõpetaja

Kontakt: Katrin.Liiv@nooruse.edu.ee

Loodud: 18. jaanuar 2018. a. kell 17.52
Muudetud: 2. veebruar 2018. a. kell 10.20

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Kirjanduse eesmärk on, et õpilane:
1) loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning omandab püsiva lugemisharjumuse kui maailma ja enda mõistmise vahendi;
2) väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse ja kultuuriga;
3) mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja kirjalikku väljendusoskust;
4) arendab oma loomevõimeid ja suhtub lugupidamisega loometöösse;
5) kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid;
6) laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma;
7) annab iseseisvaid hinnanguid ning sõnastab ja esitab oma mõtteid;
8) hindab kriitiliselt ja kasutab otstarbekalt erinevaid infoallikaid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

22.-26.jaan
1) KIRJANDUS ASTUB LAVALE Teatrietendus paberil õ lk 8-9, tv lk 46
2) Urmas Vadi, „Lendav laev“õ lk 10-13, tv lk 47

29.jaan -2 veeb
1) Tekstist saab teatrietendus õ lk 14-17, tv lk 48-49
2) Tekstist saab teatrietendus õ lk 14-17, tv lk 48-49

5.-9.veeb
1) Romaanist näidendiks õ lk 18-23, tv lk 51-52
2) Eesti teatreid õ lk 24-27, tv lk 53-54

12.-16.veeb
1) Mihkel Ulman, „Kohkumatud lapsehoidjad“ õ lk 28-31, tv lk 10-11
2) Näidendi proov. Toredaid luuletusi õ lk 32-33 V. peatüki kokkuvõte tv lk 57-58

19.-23.veeb
1) Näidendi proov
2) projektipäev

vaheaeg

5.-9.märts
1) LUGEJA AVAB TEKSTI Müüt kui kirjanduse läte õ lk 34-35, tv lk 59
2) Näidendi proov Klassiväline lugemine. F. Molnar " Pal-tänava poisid"

12.-16.märts
1) näidendi proov
2) Rahvalaulud kaante vahel õ lk 36-37, tv lk 60 (näidendi proov)

19.-23.märts
1) Ümberjutustatud regivärsid õ lk 38-41, tv lk 61-62 Näidendi proov
2) näidendi proov

26.-30.märts
1) Rahvalaulud kaante vahel õ lk 36-37, tv lk 60 Suur Uba näidend
2) Suur Reede

2.-6.apr
1) Ümberjutustatud regivärsid õ lk 38-41, tv lk 61-62
2) Ilukirjandustekst kui teabe-allikas õ lk 42-47, tv lk 63-64 Klassiväline lugemine E. Raud " Kalevipoeg"

9.-13.apr
1) Päevikusse kirjutatud raamat õ lk 48-53, tv lk 65-66
2) Pilti peitunud tekst õ lk 54-61, tv lk 67

16.-20.apr
1) Toredaid luuletusi õ lk 62-63 VI. peatüki kokkuvõte tv lk 68 Klassiväline lugemine A. Jacobsson, S. Olsson " Berti vägiteod"
2) projektipäev

vaheaeg

2.-5.mai
1) MINA JA… Mina ja raha õ lk 64-67, tv lk 69
2) Mina ja minu vanemad õ lk 68-71, tv lk 70

7.-12.mai
1) Mina ja teised õ lk 72-75, tv lk 71
2) Mina ja sõprus õ lk 76-79, tv lk 72

14.- 18.mai (sel nädalal on eesti keele tasemetöö 16.mai)
1) Mina ja loodus õ lk 80-83, tv lk 73
2) Toredaid luuletusi õ lk 84-85 Juhan Smuul õ lk 98-101

21.-25.mai (sel nädalal on matemaatika tasemetöö 22.mai)
1) Peatüki kokkuvõte Tv lk 73 Inimene loob väärtusi Voldemar Panso – mees nagu teater õ lk86-87, tv lk 75
2) Faehlmann ja Kreutzwald – Eesti rahvuseepose loojad õ lk 88-89, tv lk 76

28.mai- 1.juuni
1) Edgar Valter – rohkem kui kunstnik õ lk 90-91, tv lk 77
2) Jaan Rannap – poiste, looduse ja spordi kirjanik õ lk 92-92, tv lk 78

4.juuni
1) Klassiväline lugemine. Toredaid luuletusi õ lk 94-96 peatüki kokkuvõte, õpiku kokkuvõte tv lk 79-82

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

kirjutab eri˛anrilisi omaloomingulisi töid, sh kirjeldavat ja jutustavat teksti;
esitab peast luuletuse, lühikese proosa- või rolliteksti;
koostab teksti kohta eri liiki küsimusi;
vastab teksti põhjal koostatud küsimustele oma sõnade või tekstinäitega;
järjestab teksti põhjal sündmused ning määrab nende toimumise aja ja koha;
kirjeldab tekstile tuginedes tegelast ja hindab tema käitumist;
võrdleb iseennast mõne tegelasega;
arutleb teksti teema, põhisündmuste, tegelaste, nende probleemide ja väärtushinnangute üle, avaldab ning põhjendab oma arvamust;
otsib teavet tundmatute sõnade kohta ning teeb endale selgeks nende tähenduse;
mõtestab luuletuse tähendust, tuginedes iseenda elamustele ja kogemustele;
oskab jutustada lugu peast või kavapunktide toel;
on läbi lugenud vähemalt 2 eakohast erinevasse ˛anrisse kuuluvat väärtkirjandusteost;
loeb ilukirjandustekste ladusalt ja mõtestatult ning väärtustab lugemist;
tutvustab loetud kirjandus- ja filmiteose autorit, sisu ja tegelasi ning kõneleb oma lugemismuljetest.

Hindamine üles

Kirjanduse kokkuvõttev hinne õppeperioodi lõpus väljendab õpilase teadmisi ja oskusi
1) Lugemises (õpitud ja tundmatu tekst,luuletuse esitamine)
2) Töös lugemispalaga (pala analüüsimine, tegelaste iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, järelduste tegemine, kavastamine, jutustamine, töö sõnavaraga, loovad tööd lugemispala juurde)
3) Klassiväline lugemine
4) Omaloomingulised tööd:

Hinne"5" - vigadeta, ladus, teadlik ja ilmekas lugemine; õige, loogiline ja sõnavaralt õige jutustamine; õpilane oskab pealkirjastada teksti erinevaid osi, arutleb kirjandusliku tervikteksti või katkendi põhjal teksti teema, põhisündmuste, tegelaste, nende probleemide ja väärtushoiakute üle, avaldab ja põhjendab oma arvamust, valides sobivaid näiteid nii tekstist kui ka oma elust; otsib teavet tundmatute sõnade kohta, teeb endale selgeks nende tähenduse; saavutatud õpitulemused vastavad õpilase taotletavatele õpitulemustele täiel määral ja ületavad neid;

Hinne"4" - lugemises 1-2 viga, jutustamisel esineb mõningaid ebatäpsusi pala sisu edasiandmisel, puudusi sõnavalikus vms.; peast lugemisel vahetatakse sõnu, kuid parandatakse need ise; saavutatud õpitulemused vastavad üldiselt õpilase õppe aluseks olevatele taotletavatele õpitulemustele;

Hinne"3" - lugemisel esineb 3-5 viga, tempo aeglane; jutustamisel takerdutakse, jutustus lünklik, sõnavara vaene; luuletuse tekst ei ole kindlalt peas: saavutatud õpitulemused võimaldavad õpilasel edasi õppida või kooli lõpetada ilma, et tal tekiks olulisi raskusi hakkamasaamisel edasisel õppimisel või edasises elus;

Hinne"2" - lugemisel 6 või enam viga, ei saada aru loetust ega osata vastata küsimustele; jutustamisel ei suudeta edasi anda pala sisu; luuletuse tekst ei ole peas; õpilase areng õpitulemuste osas on toimunud, aga ei võimalda oluliste raskusteta hakkamasaamist edasisel õppimisel või edasises elus;

hinne "1" - saavutatud õpitulemused ei võimalda oluliste raskusteta hakkamasaamist edasisel õppimisel või edasises elus ning kui õpilase areng nende õpitulemuste osas puudub.

Järelvastamine:
Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist märgitakse eKooli päevikusse koos puudumistähisega märk „0“ (nt -/0). Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik; õpilasel on kohustus puudulikult sooritatud töö järele vastata 10 päeva jooksul. ( vajadusel kokkulepe õpetajaga).
Tegemata kodutöö hindeks on 0 ja tuleb esitada hiljemalt järgmiseks ainetunniks. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui poolaasta lõpuks tööd järele ei vastata.

Järelvastamise ja konsultatsiooniaeg: ruum 200A kolmapäev 14.00

Õppetunnis vajalikud õppevahendid:
kirjanduse õpik
töövihik
korrektne kirjanduse vihik
lugemispäevik
loovtööde vihik