Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 6c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Katrin Liiv

inglise keele õpetaja / klassiõpetaja

Kontakt: Katrin.Liiv@nooruse.edu.ee

Loodud: 18. jaanuar 2018. a. kell 17.51
Muudetud: 16. veebruar 2018. a. kell 10.23

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

22.-26.jaan
1)Nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamine Lühenenud sõnatüvi, täiend retsept, toote etikett, menüü, majaplaan Õ lk 74–77, tv h 4–11
2) Nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamine Õ lk 74–77, tv h 4–11
3) Nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamine Õ lk 74–77, tv h 4–11 Õ ül 117 (etteütlus)

29.jaan-2.veeb
1) Arvsõnade kokku- ja lahkukirjutamine Põhi- ja järgarvsõna, arve, protokoll, kataloog, tellimiskupong Õ lk 78–79, tv h 12–15
2) Arvsõnade kokku- ja lahkukirjutamine Õ lk 78–79, tv h 12–15
3) Omadussõnade kokku- ja lahkukirjutamine ne- ja line-liiteline omadussõna
annetusakt, eeskiri, seletuskiri Õ lk 80– 83, tv h 16–21 Õ h 129 (loovtöö)

5.-9.veeb
1) Kohanimed kõnelevad liigisõna, nimi kaart, liini marsruut Õ lk 84–87, tv h 22–25
2) Kohanimed kõnelevad Õ lk 84–87, tv h 22–25 Rühmatöö (õ ül 135)Õ ül 137 või tv h 25
3) Kokkuvõte: „Meie klassi retseptiraamat”Õ lk 88

12.-16.veeb
1) Kordamine tv lk 20–21 Eneseanalüüsi tabel tv lk 66
2) Kontrolltöö 4 (16.veeb)
3) TELEVISIOON JA RAADIO. TEGUSÕNA. OTSEKÕNE. Mina ja televisioon Õ lk 89–91, tv h 26–31

19.-23.veeb
1) Olevik ja minevik olevik, liht-, täis- ja enneminevik Õ lk 96–99, tv h 37–43
2) Olevik ja minevik Õ lk 96–99, tv h 37–43
3) projektipäev

vaheaeg

5.-9.märts
1)Mina ja raadio programm, stsenaarium, repliik, remark Õ lk 100–103, tv h 44–47
2) Mina ja raadio Õ lk 100–103, tv h 44–47
3) Otsekõne ja kaudkõne. Õ lk 104–108, tv h 48–51

12.-16.märts
1) Otsekõne ja kaudkõne. Õ lk 104–108, tv h 48–51
2) Otsekõne ja kaudkõne. Õ lk 104–108, tv h 48–51 
3) Kordamine Tv lk 38–39 Eneseanalüüsi tabel tv lk 66

19.-23.märts
1) Rühmatöö: kuuldemäng õ lk 108
2) Rühmatöö: kuuldemäng õ lk 108
3) Kontrolltöö 5 (23.märts)

26.-30.märts
1) arvutis ülesannete lahendamine
2) arvutis ülesannete lahendamine
3) Suur Reede

2.-6.apr
1) INTERNETI VÕIMALUSED JA OHUD. ERINEVAD LAUSED. Mina ja internet Õ lk 109–111, tv h 52–54
2) Mina ja internet. Interneti ohud .foorum, seadus Õ lk 112– 117, tv h 55–60
3) Mina ja internet. Interneti ohud. Õ lk 112– 117, tv h 55–60 Etteütlus.

9.-13.apr
1) Alus ja öeldis Õ lk 118–121, tv h 61–64
2) Alus ja öeldis Õ lk 118–121, tv h 61–64
3) Lihtlause. Koondlause loetelu, koondlause, koolon, mõttekriips arvutimäng Õ lk 122–125, tv h 65–69

16.-20.apr
1) Lihtlause. Koondlause Õ lk 122–125, tv h 65–69
2) Liitlause ja selle kirjavahemärgid. Õ lk 126–130, tv h 70–78
3 ) projektipäev

vaheaeg

2.-4.mai
1) Liitlause ja selle kirjavahemärgid. Õ lk 126–130, tv h 70–78
2)Liitlause ja selle kirjavahemärgid. Õ lk 126–130, tv h 70–78 Etteütlus

7.-12.mai
1) Kokkuvõte Tv h 77 või 75 (loominguline ülesanne) Kordamine Tv lk 52–53 Eneseanalüüsi tabel tv lk 67
2) arvutis ülesannete lahendamine
3) arvutis ülesannete lahendamine

14.-18.mai
1) Tekstide lugemine Tv lk 62–65
2) eesti keele tasemetöö (16.mai)
3) Tekstide lugemine Tv lk 62–65

21.-25.mai
1) EESTI KEEL JA TEISED KEELED. Eesti keel teiste keelte seas Keelesugulus Õ lk 131–135, tv h 79–85
2).Eesti keel teiste keelte seas Õ lk 131–135, tv h 79–85
3) Eesti keel teiste keelte seas Õ lk 131–135, tv h 79–85

28.-1.juuni
1) Sugulaskeeled ja hõimurahvad Õ lk 136–141, tv 86– 89 Eneseanalüüsi tabel tv lk 67–68
2) Sugulaskeeled ja hõimurahvad Õ lk 136–141, tv 86– 89
3) Kokkuvõte Õ lk 142 Rühmatöö: ettekannete koostamine

4.-6.juuni
Rühmatöö: ettekannete koostamine ja esitlemine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

1. Õpib tundma ja lugema erinevaid tarbetekste ning leidma vajalikku infot hinnakirjast, mängukavast.
2. Õpib nimisõnu õigesti kokku ja lahku kirjutama. Kordab tähestikku.
3. Õpib kirjutama õigesti nii põhi- kui ka järgarvsõnu.
4. Õpib omadussõnu õigesti kokku ja lahku kirjutama. Funktsionaalse lugemisoskuse arendamine.
5. Õpib kirjutama õigesti kohanimesid, vajaduse korral oskab leida abi ÕS-ist.
6. Kirjutab ning kujundab ise retsepti.
7. Õpib tundma telesaadete eesmärke. Õpib esitama küsimusi, avaldama arvamust.
8. Õpib pöörama tegusõnu (ka veaohtlikke) jaatavas ja eitavas kõnes. Oskab vajaduse korral leida abi ÕS-ist.
9. Õpib tegusõnu pöörama olevikus ja minevikus.
10. Tutvub raadiosaadete ülesannetega. Arendab kuulamisoskust.
11. Õpib kirjavahemärgistama otsekõnet. Õpib kaudkõnes olevaid lauseid asendama otsekõnega.
12. Osaleb rühmatöös. Arendab loomingulisust.
13. tunneb eesti keele häälikusüsteemi, sõnaliikide tüüpjuhte ja lihtvormide kasutust, järgib eesti õigekirja aluseid ja õpitud põhireegleid; moodustab ja kirjavahemärgistab lihtlauseid, sh koondlauseid ja lihtsamaid liitlauseid;

Hindamine üles

Eesti keele kokkuvõttev hinne poolaasta lõpus ja koondhinne õppeaasta lõppedes.
Õpilane saab eesti keeles poolaasta jooksul hinded kontrollharjutuste, etteütluste ja kontrolltööde eest, valikuliselt hinnatakse tv ja koduste ülesannete täitmist.

1) hinne "5" - saavutatud õpitulemused vastavad õpilase taotletavatele õpitulemustele täiel määral ja ületavad neid;
2) hinne "4" - saavutatud õpitulemused vastavad üldiselt õpilase õppe aluseks olevatele taotletavatele õpitulemustele;
3) hinne "3" - saavutatud õpitulemused võimaldavad õpilasel edasi õppida või kooli lõpetada ilma, et tal tekiks olulisi raskusi hakkamasaamisel edasisel õppimisel või edasises elus;
4) hinne "2" - õpilase areng õpitulemuste osas on toimunud, aga ei võimalda oluliste raskusteta hakkamasaamist edasisel õppimisel või edasises elus;
5) hinne "1" - saavutatud õpitulemused ei võimalda oluliste raskusteta hakkamasaamist edasisel õppimisel või edasises elus ning kui õpilase areng nende õpitulemuste osas puudub.

Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - töö veatu
"4" - 1-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu rohkem kui 9

Keelelistel kontrollharjutustel ja kontrolltöödel hinne:
"5" - 90-100%
"4" - 75-89%
"3" - 50-74%
"2" - 20-49%
"1" - 0-19%

KIRJATEHNIKA hindamisel võetakse arvesse
* õigete tähevormide kasutamist
* teksti paigutust lehele (ridade täiskirjutamine, ühtlane kirjarida ja kallak, pealkirja paigutus ja esiletõstmine, kuupäeva kirjutamine, äärte jätmine, taandridade kasutamine jne.)
* kirjutatu puhtust
* ärakirja puhul õigekirja
Kirjutusvahend sinine või must tinten-pen (kogu vihik sama värviga!), sama kehtib ka õpilaspäeviku täitmisel.

Järelvastamine:
Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist märgitakse eKooli päevikusse koos puudumistähisega märk „0“ (nt -/0). Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik; õpilasel on kohustus puudulikult sooritatud töö järele vastata 10 päeva jooksul. ( vajadusel kokkulepe õpetajaga). Puudulikult sooritatud tööle ja kõigile etteütlustele esitab õpilane vigade paranduse. Õigesti tehtud etteütluste vigade parandus ja analüüs võimaldab parandada puuduliku etteütluse hinde.
Tegemata kodutöö hindeks on 0 ja tuleb esitada hiljemalt järgmiseks ainetunniks. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui poolaasta lõpuks tööd järele ei vastata.

Järelvastamise ja konsultatsiooniaeg: ruum 200A kolmapäev 14.00

Vajalikud õppevahendid:
eesti keele õpik
eesti keele töövihik
harjutuste vihik
etteütluste vihik
mapp töölehtede jaoks
kirjutusvahend ( sinine tinten pen)
värvilised pliiatsid.,vildikad, harilik pliiats, kustukumm
joonlaud