0 kaarti!
Autor: Stevelin Tamm klassiõpetaja Kontakt: Stevelin.Tamm@nooruse.edu.ee |
Loodud: 18. jaanuar 2018. a. kell 09.56
Muudetud: 18. jaanuar 2018. a. kell 13.41
Õppeaasta: 2017/2018
Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta
Kestvus: 1 tund nädalas
Loodusainete õpetamise eesmärk põhikoolis on kujundada õpilastes eakohane loodusteaduslik pädevus, st suutlikkus väärtustada looduslikku mitmekesisust ning vastutustundlikku ja säästvat
eluviisi; oskus vaadelda, mõista ning selgitada loodus-, tehis- ja sotsiaalkeskkonnas eksisteerivaid objekte, nähtusi ning protsesse, märgata ja määratleda elukeskkonnas esinevaid probleeme, neid loovalt lahendada, kasutades loodusteaduslikku meetodit; väärtustada looduslikku mitmekesisust ning vastutustundlikku ja säästvat eluviisi; hinnata looduses viibimist.
Loodusainete õpetamise kaudu taotletakse, et põhikooli lõpuks õpilane:
1) tunneb huvi ümbritseva elukeskkonna, selle uurimise ning loodusteaduste ja tehnoloogia saavutuste vastu ning on motiveeritud edasisteks õpinguteks;
2) vaatleb, analüüsib ning selgitab elukeskkonna objekte, nähtusi ja elukeskkonnas toimuvaid protsesse, leiab nendevahelisi seoseid ning teeb järeldusi, rakendades loodusainetes omandatud teadmisi ja oskusi;
3) oskab märgata, sõnastada ja lahendada loodusteaduslikke probleeme, kasutades loodusteaduslikku meetodit ning loodusteaduslikku terminoloogiat suulises ja kirjalikus
kõnes;
4) oskab esitada uurimisküsimusi, plaanida ja korraldada eksperimenti ning teha tõendusmaterjali põhjal järeldusi;
5) kasutab loodusteaduste- ja tehnoloogiaalase info hankimiseks erinevaid allikaid, sh veebimaterjale, analüüsib ning hindab neis sisalduva info tõepärasust;
6) oskab teha igapäevaelulisi elukeskkonnaga seotud otsuseid ja neid põhjendada, kasutades loodus- ning sotsiaalainetes omandatud teadmisi ja oskusi ning arvestades kujundatud
väärtushinnanguid;
7) mõistab loodusteaduste tähtsust teaduse ja tehnoloogia arengus ning teab valdkonnaga seotud elukutseid;
8) väärtustab elukeskkonda kui tervikut, sellega seotud vastutustundlikku ja säästvat käitumist ning järgib tervislikke eluviise.
Loodusõpetus kujundab alusteadmised ja -oskused teiste loodusteaduslike ainete (bioloogia, füüsika, geograafia ja keemia) õppimiseks ning loob aluse teadusliku mõtlemisviisi kujunemisele. Õpilane õpib märkama ning eesmärgistatult vaatlema elus- ja eluta looduse objekte ning nähtusi, andmeid koguma ja analüüsima ning nende põhjal järeldusi tegema. Praktiliste tegevuste kaudu õpitakse leidma probleemidele erinevaid lahendusi ning analüüsima nende võimalikke tagajärgi.
22.-26.01
Ilm lk 40 - 41
29.01-02.02
Paigalinnud talvel lk 42 - 43
5.-9.02
Talvises metsas lk 44 - 45
12.-16.02
Kes siin oli? lk 46 - 47
19.-23.02
Tähed meie ümber. lk 48-49
VAHEAEG
5.-9.03
Tähed meie ümber lk 50 - 51
12.-16. 03
Kordamine
19.-23.03
Teadmiste kontroll
26.-30.03
Valmistume tähtsaks peoks lk 52 - 53
2.-6.04
Eesti on mereäärne riik lk 54 - 55
9.-13.04
Kordamine
16.-20.04
Kevad on käes tv lk 62-63
VAHEAEG
02-4.05
Kevad on tärkamise aeg tv lk 64-65
7.-11.05
Õhus on kevadet tunda tv lk 66-67
14.-18.05
Kevade hääled tv lk 68-69.
21.-25.05
Linnud punuvad pesa lk 70-71
28.05-1.06
Kevad on päikeseprilli aeg.Kevad on õitsemise aeg.tv lk 72-75
4.-8.06
Kevadised maitsed tv lk 76-77. Oma silm on kuningas tv lk 78-79
11.-13.06
Kokkuvõte,mängud õues.
Õpilane oskab oma meelte abil omadusi määrata;
* viib läbi lihtsamaid loodusvaatlusi ja uurimuslikke tegevusi;
* sõnastab oma meelte abil saadud kogemusi ning nähtuste ja objektide omadusi;
* tunneb huvi looduse ja selle uurimise vastu;
* teab, et looduses aset leiduvad muutused sõltuvalt aastaaegadest ning valgusest ja soojusest;
* teeb lihtsamaid loodusvaatlusi, kannab vaatlusinfo tabelisse, jutustab vaatlusinfo/tabeli põhjal ilma muutumisest;
* toob näiteid erinevate organismide eluavalduste ja omavaheliste seoste kohta erinevatel aastaaegadel
1. .klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnagud kajastuvad õpilaspäevikus ja/või kirjalikul tööl. eKoolis kajastuvad õpilase puudumised ja märkused. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.
Hindamisele tulevad osaoskused:
Oskad nimetada Eestile olulisi sümboleid ja isikuid.
Tunned õpitud ränd- ja paigalinde
Tunned õpitud metsloomi. Oskad kirjeldada nende eluviisi.
Oskad loetleda kuude nimetused õiges järjekorras.
Oskad nimetada ja kirjeldada aasta-aegu.
Osaoskuste hindamisel kasutusel tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata
* eKoolis kasutusel tähed KH (kujundav hindamine), millele järgneb selgitus, milline on osaoskuse saavutus.
* eKoolis on kasutusel kirjaliku töö puhul saavutatud punktide arv, mille puhul selgitusse on lisatud maksimumpunktid ja viide osaoskustele.
Konsultatsioon kolmapäeviti 13.00 - 13.45 ruumis 109