Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Programmeerimine: - prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Stevelin Tamm

klassiõpetaja

Kontakt: Stevelin.Tamm@nooruse.edu.ee

Loodud: 18. jaanuar 2018. a. kell 09.56
Muudetud: 18. jaanuar 2018. a. kell 13.51

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Sissejuhataval kursusel antakse ülevaade baasoskustest, mis aitavad lastel jõuda programmeerimiseni. Tutvutakse hiire-, klaviatuuri-, loogika- ja mõtlemismängudega. Ettevalmistav osa annab ülevaate mängudest, mille abil luuakse õpilaste valmisolek programmeerimisega tegelemiseks. Antakse ka esmased teadmised programmeerimisega seotud mõistetest ja programmidest.

1. klassis kasutavad õpilased alates novembrist visuaalse programmeerimise keskkonda Scrach. Scratch on graafiline programmeerimiskeel, mille abil on lihtne ja huvitav koostada interaktiivseid lugusid, mänge ja animatsioone. Vastavas keskkonnas on lihtne asju luua ning tehtud töid teistega jagada. Scratchi saab kasutada veebipõhises keskkonnas http://scratch.mit.edu/

Lisaks tegelevad lapsed üle nädala LEGO WeDo'dega. LEGO WeDo on lastele alates seitsmendast eluaastast mõeldud robootika komplekt. See ühendub arvutiga, pakub võimaluse ehitada ning programmeerida lihtsaid LEGO mudeleid koos mootorite ja anduritega. Lapsed läbivad ridamisi erinevate ainete vahelisi tegevusi, mis arendavad samal ajal nende matemaatilisi-, inseneri-, tehnoloogia- ning keelelisi oskuseid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

22.-26.01
BlueBotid BlueBot ja talumatt

29.01-02.02
BlueBotid BlueBot ja iseloodud lugu

5.-9.02
Scratch platvormi tutvustus Programmeerimine, keskkond, platvorm, käsud, blokid, tööekraan

12.-16.02
Scratchi tegelaste liigutamine Sprait/tegelane, lava/taust, skriptid/käsklused

19.-23.02
BlueBotid BlueBot ja matemaatika

VAHEAEG
5.-9.03
BlueBotid BlueBot ja kunst

12.-16. 03
Scratchi tegelase joonistamine. Sprait/tegelane, lava/taust, kostüümid/joonistamine, skriptid/käsklused

19.-23.03
Scratchi tegelase joonistamine. Sprait/tegelane, lava/taust, kostüümid/joonistamine, skriptid/käsklused

26.-30.03
BlueBotid BlueBot ja emakeel

2.-6.04
BlueBotid BlueBot ja emakeel

9.-13.04
Kujundite loomine (ristkülik, erikujundid) Liikumine, pliiats, nurk, nurga pööramine, kordamine (korduslause)

16.-20.04
Kujundite loomine (ristkülik, erikujundid) Liikumine, pliiats, nurk, nurga pööramine, kordamine (korduslause)

VAHEAEG
02-4.05
BlueBotid BlueBot ja muinasjutt

7.-11.05
Joonistamine Minu unistuste robot

14.-18.05
Suvetervituse loomine Scratchis. Sprait/tegelane, lava/taust, kostüümid, skriptid/käsklused

21.-25.05
Suvetervituse loomine Scratchis. Sprait/tegelane, lava/taust, kostüümid, skriptid/käsklused

28.05-1.06
Scratch tööde ülevaatamine, jagamine Scratch platvorm, kasutajatunnused

4.-8.06
Kokkuvõtete tegemine. Tagasiside õpilastele, lastevanematele, kokkuvõtvad hinnangud

11.-13.06

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Kursuse lõpul õpilane:
on harjunud kasutama arvutihiirt ja klaviatuuri
oskab kasutada arvutit ja internetilehitsejat
on omandanud baasteadmised programmeerimisega seotud mõistetest
tunneb Scratch keskkonda ning selle kasutusloogikat
oskab Scrach keskkonnas programmeerida lihtsamaid animatsioone, mänge
oskab luua LEGO roboteid ning neid liikuma programmeerida

Hindamine üles

Hindamisel kasutatakse sõnalisi hinnanguid. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.

Hindamisele tulevad osaoskused:
Koostad Scratch keskkonnas programmi ja kasutad programmeerimiskäske õigesti.
Oskad teha koostööd roboti ehitamisel.

Osaoskuste hindamisel kasutusel tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata
Lisaks on:
* e- koolis kasutusel tähed KH (kujundav hindamine), millele järgneb selgitus, milline on osaoskuse saavutus.