Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kehaline kasvatus: 5a T, 5b T, 5d T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Annely Oolup

Kehalise kasvatuse õpetaja

Kontakt: Annely.Oolup@nooruse.edu.ee

Loodud: 17. jaanuar 2018. a. kell 19.22
Muudetud: 16. veebruar 2018. a. kell 15.13

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

* õpilane tunneb rõõmu liikumisest läbi erinevate liikumis-ja spordialade
* mõistab ohutus-ja hügieenireeglite täitmise vajadust ja järgib neid nii kehalise kasvatuse tundides kui väljaspool kooli
* oskab hinnata oma füüsilisi võimeid ja neid arendada
* tunneb õpitud spordialade oskussõnu
* mõistab hea käitumise , "ausa mängu" põhimõtteid
* arendada õpilases musikaalsust, liikumisoskust ja esinemisjulgust läbi erinevate võimlemiskavade õppimise ja esitamise
* regulaarne tegelemine füüsiliste harjutustega maandab vaimset pinget, mõjub närvisüsteemile tasakaalustavalt
* parandab kehahoiakut ja suunab õpilast sooritama iseseisvalt rühti arendavaid harjutusi
* harjutab aktiivselt kehalise kasvatuse tunnis

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

Tundide järjekord võib muutuda,olenevalt tunni toimumise kohast!

JAANUAR

( VÕIMLEMINE/ SUUSATAMINE LUME KORRAL)

1. Aeroobika. Akrobaatikaelemendid (veered, turiseis, poolspagaat, tirel ette).
2. Jooksu-ja hüppeharjutused.Akrobaatika- kaarsild,rõhtseis, kätelseis )
3. Ujumine. Rinnulikrooli jalgade tehnika (plaadiga 6 x 25m koos vette hingamisega ). Krooliujumise pöörde harjutamine

4. Kõnni-ja jooksuharj.-d muusikaga. Akrobaatika elementide harjutamine (tirel ette ja taha, paaristirel, kätelseis, kaarsild ).
5. Tasakaaluharjutused pingil/poomil.Hüpitsa põhiliikumised ja sulghüpped üle hüpitsa 1min jooksul
6. Ujumine. Krooliujumise pöörde harjutamine.100 m vabalt-kontrollujumine

7. Aeroobika.Akrobaatikakava õppimine .Hüpitsa erinevad liikumised.
8. Üldarendavad harj.-d mattidel.Sirutus-ja lõdvestusharjutused.Akrobaatika hindekava harjutamine
9. Ujumine. Selilikrooli tehnika harjutamine- jalgade tehnika plaadiga.

VEEBRUAR

10. Kõnni-, jooksu-ja tasakaaluharj.-d.Akrobaatikakava hindamine
11.Tasakaaluharjutus poomil/ pingil. Hüpitsaga sulghüpped 1min ( tulemusele)
12. Ujumine.Selilikrooli käte tehnika harjutamine.Seliliujumise start

13. Aeroobika. Sirutus-ja lõdvestusharj.-d.
14.Toenghüpe kitsel.Tasakaalukava harjutamine.Kerelihaste jõuharjutus tulemusele.
15. Ujumine. Selilikrool 25m tulemusele.

* * Suusatamine- paaristõukeline sammuta ja vahelduvtõukeline suusasõiduviis,mäkketõusu-ja mäest laskumise viisid
1km suusatamine

16. Tasakaalukava hindamine.Võimlemisvõistluste kava harjutamine
17. Üldarendavad harj.-d mattidel.Akrobaatilised mänguvormid. Kõhulihaste jõuharj.-s (hindele )
18. Vastupidavusujumine 16 x 25m- vastupidavusvõime tugevdamine.

** Suusatamine- pöörded paigal, paaristõukeline sammuta ja vahelduvtõukeline suusasõiduviis.Mäkketõusu-ja mäest laskumise viisid hindele.
2km suusatamine

KOOLIVAHEAEG ( 24.02- 04.03 )

MÄRTS

19.Võimlemisvõistluste kava harjutamine
20. Võimlemiskava harjutamine ja esinemine
21.Ujumine- mängud, teatevõistlused.

22.Toenghüpe kitsel.Hüpitsaga 1min sulghüppeid tulemusele
23.Toenghüpe kitsel.
24. Seliliujumise pöörde harjutamine

25.Sulgpall.Paarismäng
26.Paarisvisked võrkpallidega. Rahvastepall
27.Seliliujumine 50m tulemusele

28.Piiksujooks.Kerelihaste jõuharjutused
29.Võrkpalli ülaltsöödu harjutamine
30.Ujumisoskuste test (1x)

APRILL

31.Võrkpalli ülaltsööt, altsööt - harjutused paarides ja individuaalselt
31.Rahvastepall
33.Ujumisoskuste test (2x )

34.Kestvusjooks õues.Õige tempo valimine
35.Kestvusjooks õues.Venitusharjutused
36.Rinnuliujumise jalgade tehnika harjutamine

37.Kestvusjooks- 2 km
38.Kestvusjooks 650m tulemusele (1x) .Liikumismängud
39.Rinnuliujumise käte tehnika harjutamine

KOOLIVAHEAEG ( 20.04- 29.04)

MAI

40.Kestvusjooks 4 km.
41.Pesapall
42.Rinnuliujumine 25 m .

43.Kestvusjooks 2km tulemusele.
44.Pallivise harjutamine.Pesapall
45.Pallivise tulemusele.Jooksumängud

46.Hüppe-ja jooksuharjutused.Kaugushüpe- sammtehnika
47.Kaugushüpe tulemusele.
48.Jooksumängud-ja harjutused. 60m jooks madalstardist

49.Kiirjooksu harjutused.60m jooks tulemusele
50.Cooperi jooksutest 12 min tulemusele
51.Pesapall/ Jalgpall

JUUNI

52.Liikumismängud õues
53.Pallimäng.
54.Pallimäng õues

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

- arendab erinevaid füüsilisi võimeid (painduvus, vastupidavus, jõud, osavus, tasakaal)
- omandab hüpitsa põhiliikumised
- omandab akrobaatika põhielemendid
- õpib sirutama ja lõdvestuma
- suudab sooritada kõhulihaste jõuharj.-st
- tutvub erinevate kõnni-ja jooksuvormidega
- suudab hüpata 1min järjest hüpitsaga sulghüppeid
- täiustab selilikrooli -ja rinnuliujumise tehnikat
- harjutab seliliikrooli pöörde ja stardi tehnikat
- suudab ujuda kuni 50 m selilikrooli
- oskab ja julgeb hüpata toengkükki/ põlvitusistesse kitsele ja maha
- harjutab kergejõustiku põhialasid
- harjutab võrkpalli ülaltsöötu
- sooritab Cooperi jooksutesti

Hindamine üles

HINDAMINE:

ARVESTATUD:
1. Sooritab kõik kehaliste võimete testid vähemalt hindele "3"
2. Osaleb üle 50% tundidest

Märkused:
- kõik jooksvad hinded on võrdselt tähtsad poolaasta hinde kujunemisel
- hindan aktiivsust tunnis
- hindan kehalise võimete arengut

MÄRKUSED:

1. Õpilase tunni riietuseks on lühike või pikk dress (olenevalt tunni toimumise kohast) ja vahetusspordijalatsid ( välis+ sise) ; ujumistunnis - trikoo, ujumismüts + pesemisvahendid ,käterätik

2. Meditsiinilistel põhjustel tundidest vabastatud õpilased (kroonilised haigused jm. tervislikud põhjused)) suunatakse kooli füsioterapeudi juurde, kus õpilane sooritab temale vajalikke harjutusi .

- rohkem kui kaks nädalat arstitõendiga kehalisest kasvatusest või ainult ujumisest vabastatud õpilased määratakse füsioterapeudi gruppi spordiosakonna juhipoolse esildisega poolaasta esimesel nädalal. Vabastust taotlev õpilane esitab arstitõendi oma kehalise kasvatuse õpetajale (nimekirja kinnitab direktor).

Füsioterapeut teeb märkmeid kinnitatud nimekirjast puuduvate õpilaste kohta eKooli. Kehalist kasvatust sellisel juhul hindab abiõpetaja. Hindamisel juhindutakse kooli õppekavast ja kehalise kasvatuse ainekavast.

- lühiajaliselt (1-2 nädalat) kehalisest kasvatusest lapsevanema või arsti poolt vabastatud õpilane esitab tõendi/kirja enne tunni algust (vahetunnis) oma kehalise kasvatuse õpetajale, kes saadab õpilase osalema tunnitööks füsioterapeudi juurde või annab õpilasele teoreetilise hindelise ülesande iseseisvaks täitmiseks.
Füsioterapeut lepib enne tunni algust kokku füsioterapeudi tunnis osalevad õpilased. Õpilase kohalviibimise tunnis fikseerib füsioterapeut e-koolis „F“ tähega ja võimalusel hindab õpilase tunnitööd.Poolaasta kokkuvõtva hinde paneb õpilasele kehalise kasvatuse õpetaja .

3.Puudutud tunnid (k.a. haigus, millele ei järgne pikemaajalist vabastust) tuleb järgi vastata 10 päeva jooksul õpetajaga kokkulepitud ajal (tegemata jätmisel on hinne "1")

MÄRKUS: pikema- või lühemaajaliselt kehalisest kasvatusest vabastatud õpilane on iga keh.-kasv. tund aineõpetaja või füsioterapeudi poolt juhendatud (s.t. ei puudu/ei lahku omavoliliselt tunnist).