Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 5c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kersti Kirs

inglise keele õpetaja

Kontakt: Kersti.Kirs@nooruse.edu.ee

Loodud: 1. september 2011. a. kell 10.42
Muudetud: 22. september 2011. a. kell 15.15

Õppeaasta: 2011/2012

Õppekava: Põhikooli õppekava, I veerand

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesti keele hea valdamine on eduka õppimise aluseks kõigis õppeainetes. Omandatakse keele- ja kirjandusteadmisi ning erinevaid lugemise, kirjutamise ja suhtlemiskogemusi. Areneb õpilase suuline ja kirjalik väljendusoskus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

02.-09.09
Kordame tähestikku õ.lk.5, tv lk. 3
Kordame tähestikku õ.lk.6, tv lk.4
Meisterdetektiiv Blonkvist õ.lk.10 - 14
Kuidas häälikud jagunevad õ.lk.7, tv lk. 5, tähestiku vastamine hindele
Ilu- ja teabekirjandus. Proosa. õ.lk.15 - 18
Tegevuspäev ,,Reipalt kooli"
12.-16.09
Silbitamine ja poolitamine õ.lk.11,13; tv lk.7. Reeglite vastamine hindele
Kääbik õ.lk.19 - 21
Silbitamine ja poolitamine õ.lk.12, 13; tv lk.8
Luule õ.lk.22 - 25
Lühike või pikk häälik õ.lk.14 -15, tv lk.9
19.-23.09
Lühike või pikk häälik õ.lk.16, tv lk.10
Doktor Valuson õ.lk.26 - 27
Etteütluse harjutamine. Sulghäälikute märkimine kirjas. õ.lk.17, tv lk.11
Lugemine. Ümberjutustamine ja kokkuvõtte tegemine.õ.lk.28 - 29
Etteütlus hindele.
26. -30.09
Sulghäälikute märkimine kirjas. õ.lk.18, tv lk. 12
Mäger Urask õ.lk.30 - 34
Kordamine kontrolltööks: harjutav kontrolltöö nr.1 tv lk.36 - 39, õ.lk.3 -18
Keeled meie ümber õ.lk.35 - 37
Kontrolltöö nr.1: tähestik, häälikute liigid, silbitamine, poolitamine, häälikuõigekirI
03. - 07.10
Kordame häälikuühendeid õ.lk. õ.lk.19, tv lk.13
Si ja io ehk Ilusad päevad Napolis õ.lk.38 - 42
Kordame häälikuühendeid õ.lk.20, tv lk.14
Lugemiskontroll A.Lindgren ,,Meisterdetektiiv Blomkvist"
Häälikuühendi õigekiri õ.lk.21 - 22, tv lk.15
10. - 14.10
Häälikuühendi õigekiri õ.lk.23, tv lk. 16. Etteütluse harjutamine.
Kirjakeel ja murded õ.lk.43 - 44
Etteütlus hindele.Sulghäälikute naabrid.õ.lk.24, tv lk.17
Toredaid luuletusi.õ.lk.45 -46
Sulghäälikute naabrid. õ.lk.25, tv lk.18
17. - 21.10
Sulghäälikute naabrid tv lk.19. Kordamine kontrolltööks. Tv lk.40 -43
Kuidas nõukotta valgust ja sooja toodi. õ.lk.47 - 49
Kontrolltöö nr.2 : häälikuühendi õigekiri, sulghäälikute naabrid.
Luuletame luuletusi.
Kordavaid harjutusi: töölehtede täitmine.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
*teab peast tähestikku
*oskab häälikuid liigitada
*oskab sõnu poolitada ja silbitada
*oskab lauses kasutada õigesti lühikest, pikka, ülipikka häälikut
*osakab leida kaashäälikuühendit ja täishäälikuühendit
*teab häälikuühendi õigekirjareegleid ja oskab neid harjutustes kasutada
*oskab tekstist leida olulist infot
* teab teatmeteoseid ja oskab neid kasutada
*oskab teksti lühidalt jutustada
* teab , mis on kirjandus, mis luule
*oskab teksti kohta teha kokkuvõtet

Hindamine üles

Õpilane saab veerandi jooksul hinded 2 etteütluse, 2 kontrolltöö ja 1 kirjandusteose analüüsi eest, valikuliselt hinnatakse tv ja koduste ülesannete täitmist, jutustamist, lugemist, kava koostamist, teksti kokkuvõtte esitamist

LUGEMINE:
Lugemise eest pandav koondhinne õppeperioodi lõpuks väljendab õpilase teadmisi ja oskusi
1) Lugemises (õpitud ja tundmatu tekst,luuletuse esitamine)
2) Töös lugemispalaga (pala analüüsimine, tegelaste iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, järelduste tegemine, kavastamine, jutustamine, töö sõnavaraga, loovad tööd lugemispala juurde)
3) Klassivälises lektüüri tundmises

Hinne"5" - vigadeta, ladus, teadlik ja ilmekas lugemine; õige, loogiline ja sõnavaralt õige jutustamine; õpilane oskab pealkirjastada teksti erinevaid osi
Hinne"4" - lugemises 1-2 viga, jutustamisel esineb mõningaid ebatäpsusi pala sisu edasiandmisel, puudusi sõnavalikus vms.; peast lugemisel vahetatakse sõnu, kuid parandatakse need ise
Hinne"3" - lugemisel esineb 3-5 viga, tempo aeglane; jutustamisel takerdutakse, jutustus lünklik, sõnavara vaene; luuletuse tekst ei ole kindlalt peas
Hinne"2" - lugemisel 6 või enam viga, ei saada aru loetust ega osata vastata küsimustele; jutustamisel ei suudeta edasi anda pala sisu; luuletuse tekst ei ole peas

KEELEÕPETUS
Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - töö veatu
"4" - 1-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu rohkem kui 9

Keelelistel kontrollharjutustel ja kontrolltöödel hinne:
"5" - 90-100% punktide üldarvust
"4" - 75-89%
"3" - 50-74%
"2" - 20-49%
"1" - 0-19%

KIRJATEHNIKA hindamisel võetakse arvesse
* õigete tähevormide kasutamist
* tähtede õiget seostamist
* teksti paigutust lehele (ridade täiskirjutamine, ühtlane kirjarida ja kallak, pealkirja paigutus ja esiletõstmine, kuupäeva kirjutamine, äärte jätmine, taandridade kasutamine jne.)
* kirjutatu puhtust
* ärakirja puhul õigekirja
Kirjutusvahend sinine või must tinten-pen (kogu vihik sama värviga!)

Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel võimalus arvestuslik töö (kontrolltöö, etteütlus, töö klassivälise lugemise kohta) järele vastata 10 päeva jooksul pärast töö kätte saamist.

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui veerandi lõpuks tööd järele ei vastata.

Konsultatsioon ja järelvastamine toimub kolmapäeviti ja neljapäeviti ruumis 200A kell 14.00. - 15.00 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga.