Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 10c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Eve Tuisk

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Eve.Tuisk@nooruse.edu.ee

Loodud: 3. jaanuar 2018. a. kell 15.12
Muudetud: 19. jaanuar 2018. a. kell 09.44

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, II kursus

Kestvus: 35 tundi

Miks me seda ainet õpime? üles

Kirjanduse II kursuse „Kirjandus antiigist 19. sajandini“ eesmärk on kujundada terviklik kirjandus- ja kultuurilooline teadmiste süsteem ning ajatelg edasisteks kirjandusõpinguteks. Selleks antakse põgus ülevaade maailmakirjanduse kujunemisetappidest, ajastute- ja vooludevahelistest seostest, nimetades perioodide ajapiirid ja tunnused, tähtsamad ˛anrid, autorid ja teosed. Kursus keskendub ainult kõige iseloomulikumale käsitletavas ajajärgus, luues ettekujutuse voolude ja ˛anride tekkest ning levikust.

Kursuse lõpul õpilane:
1) iseloomustab õppematerjalidele toetudes eri ajastute kirjandust ja kirjandusvoole, nimetades nende ajapiirid ja tunnused, tähtsamad ˛anrid, teosed ning autorid;
2) nimetab eesti kirjanduse tähtsamaid arenguperioode, olulisemaid autoreid ja kirjanduslikke rühmitusi;
3) määrab eesti kirjanduse tekkeaja ning võrdleb selle kujunemist muu Euroopa kirjanduse arenguperioodidega;
4) mõistab ning hindab käsitletavate kirjandusteoste humaanseid, eetilisi ja esteetilisi väärtusi;
5) on tervikuna läbi lugenud ja analüüsinud vähemalt kolm proosa- või draamateost, tundes teoste ning nende autorite kohta üldises kultuuri- ja kirjandusloos.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal
18.12 Eelmise kursuse kokkuvõtted. Kultuurireisi muljed
20.12 "Ürgmees"
20.12 "Ürgmees"
22.12 Tegevuspäev
22.12 Tegevuspäev

II nädal
8.01 Kursuse planeerimine, teemade jagamine, tunni läbiviimise põhimõtted; ajatelje mõiste
10.01 Oma teooriatunni ettevalmistus
10.01 Oma teooriatunni ettevalmistus
12.01 Maailma loomise müüdid ja muistendid
12.01 Eri rahvaste loomismüüdid

III nädal
15.01 Piibel kui tüvitekst
17.01 Antiikkirjanduse tekste
17.01 Trooja müüdid
19.01 Arutlus 10 käsu üle - maailmakohviku meetod
19.01 Arutlus 10 käsu üle

IV nädal (22.-26.01)
22.01 Antiikkirjandus
22.01 Antiikkirjandusest lähemalt. Sophokles ja tema tähtsus kirjandusloos
24.01 Antiiktragöödia "Kuningas Oidipus" vastamine
25.01 Teose suuline analüüs
26.01 Oma ettekande viimistlemine

V nädal (29.01-2.02)
29.01 Keskaja kirjandus - ettekanne
29.01 Renessansikirjandus - ettekanne
31.01 "Dekameroni" vastamine (5 novelli)
1.02 Barokk-kirjandus ja klassitsistlik kirjandus - ettekanne
2.01 Valgustuskirjandus - ettekanne

VI nädal (5.-9.02)
5.02 Romantism - ettekanne
5.02 Realism ja naturalism - ettekanne. Järgmise teose väljavalimine!
7.02 Eesti kirjanduse lätetel, rahvusliku ilukirjanduse algus - ettekanne
8.02 Rahvusliku ärkamisaja kirjandus, realistliku kirjanduse algus- ettekanne
9.02 Kokkuvõtete ja kordamise tund

VII nädal (12.-16.02)
12.02 Kontrolltöö Kahooti keskkonnas materjali kasutamise võimalusega
12.02 KT analüüs
14.02 Sõbrapäev
15.02 Kokkuvõtted
16.02 Sissejuhatus uude kursusesse

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1) toob näiteid maailmakirjanduse eri voolude ja ˛anride, teoste ja nende autorite kohta ning seostab neid ajajärgu ja kultuurikontekstiga;
2) nimetab eesti kirjanduse peamised arengusuunad, tähtsamad autorid ja teosed, avab oluliste teoste tähenduse eesti kirjanduse taustal ning iseenda kui lugeja vaatepunktist;
3) seostab loetut nii võrdlevalt kui ka eristavalt tänapäeva eluolu ja -nähtustega ning iseenda ja üldinimlike probleemidega;
4) selgitab peamiste tekstianalüüsiks tarvilike põhimõistete tähendust, analüüsib ilukirjandusteose poeetikat, mõistab keelekasutuse eripära ja stiili seoseid teksti sõnumiga;
5) määrab proosa- või draamateksti teema, sõnastab probleemi ja peamõtte, iseloomustab jutustaja vaatepunkti, tegevusaega ja -kohta, miljööd, sü˛eed ja tegelasi ning ülesehitust ja keelekasutust;
6) kirjeldab teksti põhjal tegelaste välimust, iseloomu ja käitumist, analüüsib nende olemust, omavahelisi suhteid ning funktsioone narratiivis, võrdleb ja vastandab tegelasi, annab nendele hinnanguid, otsib nende käitumisele alternatiivi ning võrdleb iseennast mõne tegelasega;
7) arutleb loetud, vaadatud või kuulatud teksti põhjal nii suuliselt kui ka kirjalikult, teemakohaselt ja põhjendatult, tuues näiteid teostest ning avardades teemat küsimuste ja väidetega;
8) õpib tundma ennast kui lugejat, jagab oma lugemiskogemust teistega, kujundades seeläbi oma lugemiseelistusi ning väärtushinnanguid;

Hindamine üles

Õpilane saab kursuse jooksul vähemalt neli hinnet järgmiste tööde eest:
1) ettekanne - tunni läbiviimine (hindamismudel lepitakse eelnevalt ühiselt kokku);
2) "Kuningas Oidipuse" analüüs 24.01
3) "Dekameroni" 5 novelli analüüs 31.01
4) kontrolltöö Kahooti keskkonnas materjali kasutamise võimalusega 12.02

Õpilane alustab kursuse lõpus ühe romantilise või realistliku romaani lugemist, mida vastab järgmise kursuse esimesel nädalal!

Kõik hinded on kursusehinde panekul võrdse kaaluga!

Tekstiloome (lugemisanalüüsi) hindamisel arvestatakse järgmisi kriteeriume:
1) teksti põhinemine ette antud probleemil;
2) probleemi(de) avamine ja analüüs;
3) põhjendamis- ja järeldamisoskus;
4) oskus kasutada teadmisi ning esitada teemakohaseid näiteid;
5) teksti üldistusjõud;
6) teksti isikupära;
7) teksti ülesehitus ja pealkirjastamine;
8) teksti sidusus;
9) lausestuse selgus ja loogilisus;
10) sõnavara ja stiil;
11) õigekeelsus ja interpunktsioon;
12) töö välimus.

Kontrolltöö hindamisel on aluseks punktisüsteem:
90-100% hinne "5"
75-89% hinne "4"
50-74% hinne "3"
20-49% hinne "2"
... 19% hinne "1"

Teose vastamine toimub kindlaks lepitud kuupäeval. Kui sel päeval õpilane puudub, tuleb teos järgi vastata esimesel võimalusel nädala jooksul. Kui teos on õigeks ajaks lugemata, peab õpilane automaatselt sooritama viimasel kursusel kirjanduse suulise eksami.

Konsultatsioon toimub teisipäeviti kell 15.00.
Järelvastamine toimub kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist.