Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 5a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ruth Rist

klassiõpetaja

Kontakt: Ruth.Rist@nooruse.edu.ee

Loodud: 27. detsember 2017. a. kell 12.44
Muudetud: 27. detsember 2017. a. kell 12.44

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli kirjandusõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning omandab püsiva
lugemisharjumuse kui maailma ja enda mõistmise vahendi;
2) väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse
ja kultuuriga;
3) mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja
kirjalikku väljendusoskust;
4) arendab oma loomevõimeid ja suhtub lugupidamisega loometöösse;
5) kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid;
6) laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma;
7) annab iseseisvaid hinnanguid ning sõnastab ja esitab oma mõtteid;
8) hindab kriitiliselt ja kasutab otstarbekalt erinevaid infoallikaid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal 22.-26.01
* Fantaasiajutt. Wimberg "Fotoalbum" (õ lk 22, 23, tv lk 7).
* Fantaasia- ja seiklusromaan. J.K.Rowling "Harry Potter ja tarkade kivi". Rahvakalender - küünlapäev (õ lk 82, 83, tv lk 36).

II nädal 29.01-02.02
* Roald Dahk „Charlie ja šokolaadivabrik” või mõni vabalt valitud Dahli teos või Silvia Rannamaa „Kadri” + sissekanne lugemispäevikus. 31.01.2017
* IV peatüki kokkuvõte (tv lk 8, 9)

III nädal 05.-09.02
* Rahvakalender - vastlapäev (õ lk 84, 85, tv lk 37)
* "Mida tähendab keelt osata?" (õ lk 26, 27, tv lk 10, 119

IV nädal 12.-16.02
* E. H. Portner "Pollyanna", katkend "Mäng" (õ lk 28-31, tv lk 12)
* Kõnelemine (õ lk 32, 33, tv lk 13)

V nädal 19.-23.02
* A. Pervik "Pärlikarp" (õ lk 34 - 37, tv lk 14, 15)
* L. Frank Baum "Teekond suure Ozi juurde" (õ lk 38 - 41, tv lk 16)

VAHEAEG

VI nädal 05. - 09.03
* KODULUGEMINE
* O. Luts "Kapsapea" (õ lk 44 - 47, tv lk 18, 19)

VII nädal 12.-16.03
* H. Pukk "Hiir, kass ja koer" (õ lk 48, 49, tv lk 20)
* Lihavõtted (õ lk 86 - 87, tv lk 38). Tähelepanu ja meenutamine. Mängujuhendi kirjutamine.

VIII nädal 19.-23.03
* Teeme Teatrit: Suur Uba
* Teeme Teatrit: Suur Uba

IX nädal 26. - 30.03
*Kodulugemise vastamine Mark Twain „Tom Sawyeri seiklused” või Aino Pervik „Arabella, mereröövli tütar”
* Teeme Teatrit: Suur Uba

X nädal 02. - 06.04
* Etlemine, luuletuse uurimine
* H. Pukk "Hiir, kass ja koer" (õ lk 48 - 49, tv lk 20). Nimetatud katkendist draamateksti kirjutamine.

XI nädal 09.- 13.04
* Raamatud muudavad maailma. Savisse kirjutatud raamatud (õ lk 54 - 55, tv lk 24)
* Luuletuste vastamine

XII nädal 16, - 20.04
* Papüürus, vahapaber ja pärgament (õ lk 60 - 61, tv lk 26 - 27)
* Rulliraamatu valmistamine

VAHEAEG

XIII nädal 02. - 04.05
* Kodulugemise vastamine
* Raamat kui kunstiteos (õ lk 66 - 67, tv lk 29)

XIV nädal 07. - 11.05
* H. Jõgisalu "Tahvel ja paber, krihvel ja sulg" (õ lk 68 - 69, tv lk 30)
* Igaühele kättesaadav raamat (õ lk 70 - 71, tv lk 31)

XV nädal 14. - 18.05
* "Meile tehakse test" (õ lk 72 - 75, tv lk 32).
* "Raamatute suur võim" (õ lk 76 - 77, tv lk 33). Keelatud raamatud. Kuidas hoida raamatuid (reeglid)

XVI nädal 21. -25.05
* Kodulugmise vastamine Ivar Soopan „Kõik poisid ei saa suureks” või Astrid Lindgren „Mio, mu mio”
* Reklaam oma valikul loetud kaasaegsele laste- ja noorsookirjanduse teosele (eakohane, vähemalt 120 lk), esitlus.

XVII nädal 28.05 - 01-06
5. klasside loovus- ja looduslaager Jõulumäel

XVIII nädal
04.06 hinded välja
* Kokkuvõte õppeaasta vältel loetud raamatutest, kirjanduses õpitust (TV lk 44-45).
Praktika

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Teksti vastuvõtt:
õpilane
loeb ja kuulab isiklikust huvist ning õppimise eesmärkidel nii huvivald­kondade kui ka õpi- ja elutarbelisi tekste;
rakendab tuttavat liiki teksti lugemisel ja kuulamisel eri viise ja võima­lusi;
valib juhendamise toel oma lugemisvara;
Tekstiloome:
õpilane
jutustab, kirjeldab, arutleb suuliselt ja kirjalikult, vormistab kirjalikud tekstid korrektselt;
esineb suuliselt (tervitab, võtab sõna, koostab ning peab lühikese ettekande ja kõne);

Suuline ja kirjalik suhtlus:
õpilane
valib juhendamise toel suhtluskanali;
leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku keelevormi;
esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi ning annab hinnanguid;

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

Kirjanduse kokkuvõttev hinne tunnistusele kujuneb I poolaasta (4. sept - 19. jaanuar) lõppedes õppeprotsessi käigus saadud hinnetest. Õpilane saab hindeid viiepallisüsteemis töös lugemispalaga (pala analüüsimine, tegelaste iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, järelduste tegemine, kavastamine, jutustamine, töö sõnavaraga, loovad tööd lugemispala juurde), klassivälise lektüüri tundmises. Kirjanduse hinnete hulgas on ka tekstiõpetuse hinded. Tekstiõpetuse tunnis saadud hinne kantakse eKoolis vastava märkega kirjanduse hinnete alla.

Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö, mida on hinnatud hindega «puudulik» või «nõrk» järele vastata 10 päeva jooksul alates töö toimumise päevast. Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist vm arvestuslikust õppeülesandest märgitakse eKooli päevikusse märk „0“. Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik. Märk "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud.

Kui poolaasta kokkuvõtva hinde välja panemisel on õpilasel hinne kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kontrolltööde ja klassivälise loetud ilukirjanduse hinded.

Konsultatsioon ja järelvastamine neljapäeviti kell 14.30 ruumis 306. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.

Õppekomplekt:
Jaak Urmet, Lauri Vanamölder "Kirjanduse õpik 5.klassile", Avita 2012
Reeli-Alli Külvi, Maret Varblas, Miina Leemets "Kirjanduse TV 5.klassile", Avita 2012