Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Tekstiõpetus: 4d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Lelet Aavik-Part

klassiõpetaja

Loodud: 17. september 2017. a. kell 11.57
Muudetud: 17. september 2017. a. kell 11.57

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tekstiõpetus toetab emakeele õpetamise eesmärke. Seetõttu on 4.d klassis eesti keele ja tekstiõpetuse tunnid täielikult lõimunud.

Taotletakse, et õpilane:
• väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse;
• tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks;
• omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus elus ning edasiõppimisel;
• arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid;
• õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet;
• õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
• arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust;
• harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid;

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

Suuline ja kirjalik suhtlus
• Kuulab mõtestatult eakohast teksti, toimib saadud sõnumi või juhendite järgi;
• annab lühidalt edasi kuuldu sisu;
• väljendab end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt koolis, avalikus kohas,
eakaaslastega, täiskasvanutega suheldes;
• esitab kuuldu ja nähtu kohta küsimusi;
• väljendab oma arvamust, annab infot edasi selgelt ja ühemõtteliselt;
• leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades
sobivalt kas suulist või kirjalikku vormi;
• kasutab sõnastikke ja teatmeteoseid;
• esitab peast luuletuse või rolliteksti;
• oskab arvutil teksti trükkida, kopeerida, kleepida
• oskab kirjale lisada manust
Teksti vastuvõtt
• loeb eakohast teksti ladusalt ja mõtestatult; mõistab lihtsat plaani, tabelit, diagrammi, kaarti;
• otsib teavet tundmatute sõnade kohta, teeb endale selgeks nende tähenduse;
• vastab teksti põhjal koostatud küsimustele tekstinäidete või oma sõnadega, koostab teksti
kohta küsimusi;
• leiab teksti peamõtte;
• kirjeldab teksti põhjal sündmuste toimumise kohta ja tegelasi;
• leiab tekstist vajalikku infot;
• tunneb ära jutustuse, luuletuse, näidendi, muinasjutu, mõistatuse, vanasõna, kõnekäänu,
kirja;
• on läbi lugenud vähemalt neli eakohast väärtkirjandusteost (raamatut);
• tutvustab loetud kirjandusteose sisu ja tegelasi ning kõneleb loetust;
• Tekstiloome
• jutustab ja kirjutab loetust ning läbielatud sündmusest;
• jutustab tekstilähedaselt, kokkuvõtlikult kavapunktide järgi, märksõnaskeemi ja küsimuste
toel;
• kirjeldab eesmärgipäraselt eset, olendit, inimest;
• kirjutab nii koolis kui ka igapäevaelus käsitsi ja arvutiga eakohaseid tekste vastavalt
kirjutamise eesmärgile, funktsioonile ja adressaadile;
• kirjutab eakohase pikkusega loovtöid (k.a ümberjutustusi) küsimuste, pildi, pildiseeria,
märksõnaskeemi või kava toel;
• teeb oma tekstiga tööd

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Tekstiõpetus on lõimitud eesti keele tundidega.

1. nädal
Kordame tähestikku.
Raudvara vihiku täitmine. Õ lk 10-11.
http://web.zone.ee/tiia_e_testid/eesti%20keel_2.%20klass/tahestik.htm
https://learningapps.org/1281029

Pealkirjad
Õ lk 18 + raudvara vihik.
Etteütlus.
https://quizizz.com/admin/quiz/57fcaf52f2448a61712cbfd8

Nimed
https://www.stat.ee/public/apps/nimed/
https://www.stat.ee/public/apps/nimed/pere
Õ lk 26-27. Nimede saamislood. Indiaaninimede mäng.

Nimetused
https://www.slideshare.net/opetajaelle/nimi-ja-nimetus
Õ lk 38-39. TV harjutused.

Kordamine.
Tunnikontroll: nimi ja nimetus. Pealkirjad.

2. nädal
Luulekonkurss klassis. Vabalt valitud luuletuse esitamine peast.
Õ lk 44-45. Luuleraamatud klassis tutvumiseks.
Luuletuse koostamine.

Poolitamine
Õ lk 62-63, raudvaravihiku täitmine!
Harjutused TV.

Lühendid
Helilised ja helitud häälikud. -ki ja -gi'
Helitu hääliku naabrid
Kaashäälikuühend
i ja j õigekiri
Nimisõnad
Omadussõnad
Arvsõnad

Hindamine üles

Tekstiõpetuses kasutatakse kujundava hindamise põhimõtteid.

Ainet hinnatakse iga õppeperioodi lõpus, koondhinne kujuneb õppeaasta lõppedes. Tekstiõpetus hinnatakse hindega "arvestatud" (A) kaks korda õppeaastas (19.jaanuar ja 4. juuni).
Järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Vajadusel peab õpilane enne järelvastamist esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.
Konsultatsioon toimub kolmapäeviti al 13.00 ruumis 309 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga.