Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 8a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maret Laurson

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee

Loodud: 10. september 2017. a. kell 19.00
Muudetud: 10. september 2017. a. kell 19.30

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
1) arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja;
2) oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult;
3) loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut;
4) orienteerub tekstiliikides, sealhulgas massiteabetekstides;
5) huvitub kirjandusest, oskab näha seoseid kirjanduse ja teiste kunstiliikide vahel;
6) tunneb oma rahvuskirjandust;
7) tunneb kirjandusvoole ja -˛anre.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal 4.-8. sept
1.Sissejuhatus kirjanduskursusesse.
2.Eepika liigid ja mõiste

2.nädal 11.-15. sept
1.Mis on romantism?
2."Kolm musketäri"

3. nädal 18.-21.sept
1."Hüljatud"
2. "

4. nädal -25.-29.sept
1."Hüljatud"
2.Teose tegelase iseloomustamine

5. nädal 2.-6. okt
1.Õpime kirjeldama miljööd.
2."Halastus" -vestlus teksti põhjal

6. nädal 9.- 13.okt
1.Armastusromaan. "Tuisk"
2."Ma suudan hüpata üle lompide" vastamine

7. nädal -16.-19. okt

1."Tuisk"
2. "Hirvekütt". Näidendiproov
VAHEAEG
8. nädal-30.okt-3.nov
1.Töö näidendi tekstiga
2. "





9. nädal -6.-10.nov

1."Keeris"
2.Realism. "Oliver Twisti seiklused" . Näidendiproov

10. nädal -13.-17. nov

1.Teose teema, idee, probleemistik . Näidendiproov
2."Sõnad" 1.

11. nädal -20.-24. nov

1.Kunstmuinasjutt. "Väike prints"
2. Vabalt valitud teose vastamine

12. nädal -27.nov.-1.dets

1.Ühe pildi taga on teine pilt
2."Õnnelik prints"

13. nädal -4.-8.dets

1."Õnnelik prints"
2.Loetud teose vastamine

14. nädal -11-15. dets

1."Hull pääsuke"
2 "

15. nädal

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilanepilane:
1) oskab seostada sõnu väljenditeks, väljendeid lauseks, lauseid tekstiks;
2) tuleb toime erinevates suhtlusolukordades;
3) kirjutab jutustavaid, kirjeldavaid ja arutlevaid tekste;
4) osaleb vestluses: oskab seda juhtida, teha kokkuvõtet, võtta sõna;
5) arendab oma kuulamis- ja esinemis- ning funktsionaalse lugemise oskust.

Hindamine üles

Õpilane saab poolaasta jooksul vähemalt seitse hinnet:
1) loetud tervikteoste vastamine
2) jooksevad hinded funktsionaalse lugemise eest;


50% poolaasta hindest moodustab teoste vastamise hinne.

Iga töö puhul lepitakse hindamispõhimõtted õpilastega eelnevalt kokku, kui tutvustatakse tööülesannet ja nõudeid tööle.

Kirjaliku töö hindamisel lähtutakse põhikooli lõpueksami hindamisjuhendist, mida kohandatakse vastavalt töö laadile (s.h pikkusele)
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline, 0-4 õigekirjaviga.
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuid esineb liigendusvigu, 5-7 õigekirjaviga.
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud, 8-10 õigekirjaviga
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa.
"1" Tekst ei vasta teemale.

Konsultatsioon toimub esmaspäeviti kell 14-14.45 ruumis 310. Järelvastamine toimub kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.