Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Pole: 9a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maret Laurson

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee

Loodud: 10. september 2017. a. kell 18.52
Muudetud: 21. august 2019. a. kell 13.33

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Kirjandiõpetusega taotletakse, et õpilane:
arendab isiklikku väljendusoskust;
õpib mõtestatult kirjutama;
oskab teksti, lühikirjandit (tekst 1A4 ehk 200 sõna), kirjandit eesmärgistada;
oskab ainestikku koguda, süstematiseerida, eristada olulist ebaolulisest;
oskab väita ja tõestada;
oskab kirjandit komponeerida (sissejuhatus, teemaarendus, lõppsõna);
oskab teksti stiilitundlikult sõnastada;
oskab teksti viimistleda.
Kirjand 1A4 on põhikooli emakeele riikliku lõpueksami tähtsaim osa, mis annab 40 punkti 100-st punktist.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal
Eestlased ja Eestimaa. Kirjandi kirjutamine
2. nädal
Kirjandi lõpetamine. Osundid ehk tsitaadid. Tähtsus kirjandi seisukohalt.
Missugused mõtteterade raamatud on KG raamatukogus? Leiukohad netis?
3. nädal
Töö oma kirjandi teksti parendamiseks
4. nädal
Stiilinäited
5. nädal
Proovieksam?
6. nädal
Tagasiside
7. nädal
Pildi peamõttest lähtuva kirjandi kirjutamine
8. nädal
Tagasiside. Vigade parandamine
9. nädal
Kirjandiõpetuse õpimapp

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased oskavad mõtestatult, argumenteeritult heas ja ladusas sõnastuses õigesti komponeeritud teksti kirjutada.
Õpilased omandavad loogiliselt arendatud kirjaliku kõne oskuse, mis on eelduseks ka lõpueksami kaaluikama osa - kirjandi 1A4 (200 sõna) heaks soorituseks.

Hindamine üles

KIRJANDI HINDAMINE. Kirjandit hinnatakse vastavalt põhikooli riigieksamikirjandi hindamisjuhendile. Kirjandis hinnatakse nelja aspekti: sisu, õigekirja, sõnavara ja stiili ning ülesehitust ehk kompositsiooni.
Hinne "5" ehk 40 p
Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, mõtted esitatud selgelt ja veenvalt. 20p
Töös 0-1 õigekirjaviga. 10 p
Sõnavara on ulatuslik ja lausestus mitmekülgne, tekstis 0-1 stiiliviga. 5p
Tekst on liigendatud tervik, ülesehitus on loogiline ja sidus. 5p
Hinne "4"
Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline, mõtted on esitatud selgelt.
3-5 õigekirjaviga.
Sõnavara ja lausestus on kohati ühekülgsed, tekstis 2-3 stiiliviga.
Tekst tervik, ülesehitus on loogiline, kuid lõigu piiridel esineb liigendusvigu.
Hinne "3"
Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted on esitatud arusaadavalt.
Puuduvad näited, faktid - vajalik tõestusmaterjal


6-8 õigekirjaviga.
Sõnavara on ühekülgne, esineb lausestusraskusi, tekstis 4-6 stiiliviga.
Teksti ülesehituses on vastuolud, teksti osades esineb liigendusvigu.
Hinne "2"
Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged.
9-11 õigekirjaviga.
Sõnavara ja lausestus on algelised, tekstis on 5-6 stiiliviga.
Teksti ülesehituses on vastuolud, mõni tekstiosa puudub.
Hinne "1"
Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid on raskesti mõistetav.
Üle 11 õigekirjavea.
Sõnavara on kohati sobimatu, lausestus algeline, tekstis on rohkem kui 6 stiiliviga.
Tekst on vormitu, ülesehitus on ebaloogiline.
Esitamata töö.
Õpilane saab poolaasta hinde, mis on kokkuvõte kõikide tehtud tööde hinnetest, mis on võrdse kaaluga.
Kõik kirjandid peavad kirjutatud ja esitatud olema õigeaegselt. Vastasel juhul ei saa neid arvestada.
Kui õpilane puudub põhjusega, tuleb kõne alla eraldi kokkuleppe sõlmimine aineõpetajaga.