Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Programmeerimine: 3a P, 3a T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Sirje Mehik

klassiõpetaja

Kontakt: Sirje.Mehik@nooruse.edu.ee

Loodud: 3. september 2017. a. kell 20.06
Muudetud: 3. september 2017. a. kell 21.27

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Valikkursusega taotletakse, et õpilane:
kohaneb tehnoloogia kasutamisega õppetöös;
valdab arvutil peamisi lihtsamaid töövõtteid;
arendab loovust, loogilist, analüüsivat ja abstraktset mõtlemist;
praktiseerib süsteemset käsitlust probleeme ja ülesandeid lahendades;
tunneb lihtsamaid programmide loomise võimalusi ning põhimeetodeid;
omandab programmide koostamise ning probleemide lahendamise baasoskused visuaalse programmeerimisplatvormi Scratch ja LEGO WeDo abil.
Programmeerimise õpetamise üldeesmärk esimeses kooliastmes on tutvumine arvutimaailmaga ning õpilase loogika, loovuse, ülesannete lahendamise oskuse ning probleemidega toimetuleku arendamine. Valikainesse integreeritakse emakeele, kunsti, matemaatika, looduse jt ainete õpetust. Õppetöös rakendatakse õpilasi aktiveerivaid ja loomingulisust esiletoovaid meetodeid.
Eesmärkide saavutamiseks peab teadvustama ning tunnetama programmide olemust, koostades praktilises töös programme, mida arvutil realiseerida. Esimese keskkonnana kasutame Scratchi. See on vabavara, mis on mõeldud algajatele, eeskätt lastele ja noortele. Oma lihtsuse tõttu võimaldab see omandada programmeerimise põhitõed traditsiooniliste keskkondadega võrreldes 2-3 korda kiiremini. Aine põhiosa on orienteeritud praktilistele tegevustele.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

4.-8 .09
Sissejuhatus

11.-15.09
Klaviatuurimängud, loogikamängud

18.-22.09
Programmeerimismängud

25.-29.09
Scratch, kordamine

2.-6.10
Sissejuhatus robootikasse - BlueBotid

9.-13.10
BlueBotid

16.-20.10
BlueBotid

VAHEAEG

30.10-3.11
BlueBotid

6.-10.11
BlueBotid

13.-17.11
Scratch

20.-24.11
Scratch

27.11-1.12
Scratch

4.-8.12
Scratch

11.-15.12
BlueBotid

18.-22.12
BlueBotid

VAHEAEG

8.-12.01
BlueBotid

15.-19.01
BlueBotid

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

3. kl programmeerimine 1. poolaasta
Koostad Scratch keskkonnas programmi ja kasutad programmeerimiskäske õigesti.
Lahendad probleemülesandeid.
Blue-Bot programm.
Oskad teha koostööd roboti ehitamisel.

Hindamine üles

3.klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad õpilaspäevikus ja/või kirjalikul tööl. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.
Õpetajal on õigus valida kas lühema või pikema kirjaliku/suulise sõnalise hinnangu andmise vahel. Kõik hinnangud ei pea kajastuma e-koolis. Paljud tagasisided-hinnangud kajastuvad vaid õpilaspäevikus või õpilase töölehel.

E-kooli tunnistusel kasutatakse tähti ehk lühendeid ja need on kogu kooliastmele ühesugused. Tagasiside ei sisalda emotsioone, vaid teavitab iga konkreetse oskuse OMANDATUST.
Oskuse saavutatuse lühendid ülekooliliselt 1.kooliastme KLASSITUNNISTUSEL:
T – teab, oskab, rakendab, teeb, sooritab, mõistab
P – peab harjutama, treenima (midagi on veel vajaka)
O – omandamata


Konsultatsioon teisipäeviti kell 13-13.45 ruumis 307.