Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Inimeseõpetus: 8a, 8b, 8c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Sirje Metsküll

kehalise kasvatuse õpetaja

Loodud: 2. september 2017. a. kell 13.04
Muudetud: 2. september 2017. a. kell 13.04

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli inimeseõpetusega taotletakse, et õpilane tunneb ja väärtustab isiksuse arenemisele ning
sotsialiseerumisele kaasa aitavate teadmiste, oskuste ja hoiakute kujunemist
Kolmandas kooliastmes keskendutakse õpilase ealiste iseärasuste (murdeiga) ja arenguülesannetega toimetulekule, tervise tervikkäsitlusele ning enese- ja sotsiaalsetele oskustele.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1.nädal
Minu tervis.Oskan kirjeldada füüsilise,vaimse,emotsionaalse tervise mõju ning seost
2.nädal
Oskan analüüsida oma tervise seisund.
3.nädal
Oskan analüüsida tegureid, mis võivad mõjutada minu otsuseid tervise kohta.
4.nädal
Oskan analüüsida ja hinnata erinevaid tervisealaseid infoallikaid.
5.nädal
Tean, milline on kehaline aktiivsuse seos tervisega.
6.nädal
Oskan planeerida enda igapäevast kehalist aktiivsust
7.nädal
Oskan planeeritud kehalist aktiivsust analüüsida.
7.nädal
Tean, milleks on vaja erinevaid toitaineid vastavalt tasakaalustatud ja mitmekesise toitumise juures.
8.-9 nädal
Oskan planeerida ja analüüsida oma igapäevatoidu vastavust tervisliku toidu põhimõtetele.
10.-11.nädal
Tean, kehaliselt aktiivse inimese toitumissoovitusi.
12.nädal
Kehaline aktiivsus ja kehakaal.
13. nädal
Söömishäired.
14.nädal
Poolaasta hinne.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

ÕpiÕpilane:
1) kirjeldab füüsilise, vaimse, emotsionaalse ja sotsiaalse tervise vastastikust mõju ning seost;
2) kirjeldab olulisi tervisenäitajaid rahvastiku tervise seisukohalt;
3) analüüsib tegureid, mis võivad mõjutada otsuseid tervise kohta, ning demonstreerib
õpisituatsioonis tõhusaid viise, kuidas langetada otsuseid tervisega seonduvate valikute puhul
individuaalselt ja koostöös teistega;
4) analüüsib ja hindab erinevate tervise infoallikate ning teenuste kasutamise võimalusi ja
usaldusväärsust;
5) analüüsib enda tervise seisundit ning teab, mis tegurid ja toimetulekumehhanismid aitavad
säilitada inimese vaimset heaolu;
6) analüüsib inimese kehalise aktiivsuse ja toitumise mõju tervisele;
7) analüüsib oma igapäevatoidu vastavust tervisliku toidu põhimõtetele;
8) selgitab kehalise aktiivsuse mõju inimese füüsilisele, vaimsele, emotsionaalsele ja sotsiaalsele
tervisele;
9) oskab plaanida eri tüüpi kehalist aktiivsust oma igapäevaellu ning väärtustab kehalist aktiivsust
eluviisi osana;
10) selgitab stressi olemust, põhjusi ja tunnuseid;
11) kirjeldab stressiga toimetuleku viise ning eristab tõhusaid toimetulekuviise mittetõhusatest, teab
abi ja toetuse võimalusi;
12) kirjeldab kriisi olemust ning seda, kuidas käituda kriisiolukorras; teab abi ja toetuse võimalusi.
lane I poolaastal

Hindamine üles

Hindamine inimeseõpetuses tähendab konkreetsete õpitulemuste saavutatuse ja õppija arengu toetamist. Põhirõhk on kujundaval hindamisel. Õpitulemuste hindamise 
vormid on mitmekesised, sisaldades suulisi, kirjalikke ja praktilisi ülesandeid. Hindamisel arvestades õpilase teadmiste ja oskuste vastavust taotletavatele õpitulemustele. 
Kirjalikke ülesandeid hinnates arvestatakse eelkõige töö sisu. 
Hinnatakse õpilaste teadmisi ja oskusi, kuid ei hinnata hoiakuid ega väärtusi. Hoiakute ja väärtuste kohta antakse õpilasele tagasisidet 
Õpitulemuste hindamisel kasutatakse sõnalisi hinnanguid (neli positiivset hinnangut tunni jooksul annavad hinde 5) ja numbrilisi hindeid. 

Suuliste ja kirjalike ülesannete puhul õpilane: 
1) selgitab ning kirjeldab mõistete sisu ja omavahelisi seoseid; 
2) selgitab oma arvamusi, hinnanguid, seisukohti ja suhtumisi, seostades neid omandatud 
teadmistega; 
3) eristab, rühmitab, võrdleb ja analüüsib olukordi, seisundeid, tegevusi ning tunnuseid 
lähtuvalt õpitulemustest; 
4)demonstreerib faktide, mõistete ning seaduspärasuste tundmist lähtuvalt õpiülesannete sisust 
Praktiliste ülesannete puhul õpilane: 
1) rakendab teoreetilisi teadmisi praktiliselt õpisituatsioonis 
2)demonstreerib õpitulemustes määratud oskusi õpisituatsioonis 
3)kirjeldab õpitulemustes määratud teadmiste ja oskuste rakendamist igapäevaelus 

5 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst aktiivselt osa, täidab nii kodused- kui ka tunniülesanded. Tunnikontrollides teadmiste protsent 90-100. TV harjutused tehtud korrektselt, õigeaegselt.
4 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst osa, täidab nii koduseid- kui ka tunniülesandeid.
Tunnikontrollides teadmiste protsent 70-90.TV harjutused tehtud korrektselt, õigeaegselt
3 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst passiivselt osa. Koduste- ja tunnitööde tegemises esineb lünki. Tunnikontrollidess teadmiste protsent 50-75, TV harjutused tehtud, esitatud hilinemisega.
2 - õpilane puudub tundidest. Kohalolles pigem segab, kui toetab tundi. Ei täida koduseid- ja tunniülesandeid. Tunnikontrollides teadmiste protsent alla 45. TV harjutused tegemata.
1 - õpilane ei osale tundides.
Märkus: hindeid saab eelneval kokkuleppel õpetajaga parandada konsultatsioonitundides kolmapäeviti kell 14.45

PERIOODI HINDE MOODUSTAVAD:
* töövihiku harjutuste hinded
* tunnikontrollide hinded
* eneseanalüüsid
* hinded kodutööde, rühmatööde ja tunnitööde eest,
* hinnatakse õpilase aktiivsust tunnis