Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Inimeseõpetus: 5d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 31. august 2017. a. kell 15.19
Muudetud: 5. september 2017. a. kell 18.54

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

5. klassi inimeseõpetusega taotletakse, et õpilane  
• õpib väärtustama tervise erinevaid aspekte;  
• õpib väärtustama tervislikku eluviisi;  
• õpib tundma end erinevates suhtlusolukordades;  
• õpib hoiduma alkoholist, narkootikumidest ja suitsetamisest;  
• õpib tundma psüühilisi ja füsioloogilisi muutusi murdeeas;  
• õpib abistama end ja oma kaaslasi õnnetuste korral.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal   
I TERVIS  
Sissejuhatus. Tervise olemus: füüsiline, vaimne ja sotsiaalne tervis. õ lk 7-8
http://sinditervis.webs.com/tervismisseeon.htm  

II nädal 
Tervisenäitajad. Tervist mõjutavad tegurid. õ lk 9-12  

III nädal 
Hea ja halb stress. Keha reaktsioonid stressile. Pingete maandamise võimalused. õ lk 12-16  

IV nädal 
Tunnikontroll - tervis.  
II TERVISLIK ELUVIIS  
Tervisliku eluviisi komponendid. õ lk 17, tv ül 7-8  

V nädal 
Tervislik toitumine. Tervisliku toitumise põhimõtted. õ lk 18-22; Praktiline töö: toidupüramiidi koostamine.  

VI nädal 
Toitumist mõjutavad tegurid õ lk 23-24

VII nädal 
Tervislik päeva- ja nädalamenüü õ lk 25-27, tv ül 12-13; Praktiline töö: nädalamenüü koostamine  

VIII nädal 
Tunnikontroll - tervislik toitumine. Kehaline aktiivsus. Tervistava kehalise aktiivsuse vormid ja põhimõtted. õ lk 28-32  

IX nädal   
Sobiva kehalise aktiivsuse valik. Enesetestimine seoses kehalise aktiivsusega. Karastamine. õ lk 33-36 

X nädal 
Päevakava ning töö ja puhkuse vaheldumine. Uni. õ lk 35-38. Praktiline töö: päevakava koostamine.  

XI nädal 
Kordamine kontrolltööks õ lk 39-41  

XII nädal 
KONTROLLTÖÖ 

XIII nädal   
III MURRDEIGA JA KEHALISED MUUTUSED.  
Murdeiga ja kehalised muutused. Emotsionaalsed muutused õ lk 41-50  

XIV nädal 
Suhtumine kehasse ja keha eest hoolitsemine. Suguline küpsus ja soojätkamine. õ lk 51-55 Kordamine. 

XV nädal 
Poolaasta kokkuvõte

XVI nädal   
Õppekäik Noorte Nõustamiskeskusesse  

XVII nädal 
Õppekäik Noorte Nõustamiskeskusesse  

XVIII nädal 
IV TURVALISUS JA RISKIKÄITUMINE  
Turvaline ning ohutu käitumine koolis, kodus, õues.  

XIX nädal 
Eakaaslaste ja meedia mõju ning iseenda vastutus õ lk 56-62  
Lavastus "Netis sündinud" http://vimeo.com/88332912  

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased teavad:  
*tervist mõjutavaid tegureid  
*kuidas oma tervist hinnata  
*tervislikke eluviise  
*kuidas hoida puhtust ja end karastada  
*inimese vaimset heaolu mõjutavaid tegureid
*kirjeldab olukordi, kus saab ära hoida õnnetusjuhtumeid
*selgitab, miks on liikluseeskiri kohustuslik kõigile, ning kirjeldab, kuidas seda järgida
*teab, et õnnetuse korral ei tohi enda elu ohtu seada ning kuidas abi kutsuda
*nimetab meediast tulenevaid riske oma käitumisele ja suhetele
*suheldes meedia vahendusel, mõistab vahendatud suhtlemise olemust ning vastutust oma sõnade ja tegude eest
*väärtustab turvalisust ja ohutut käitumist.

Hindamine üles

Kokkuvõttev hinne kujuneb I poolaasta hinnetest : töölehtede, praktiliste tööde, kontrolltööde ja tunnikontrollide hinnetest, kõikidel töödel on võrdne osakaal. Kasutatakse kujundava hindamise põhimõtteid. 

Hinne 
,,5" pannakse 90 -100% punktisummast  
,,4" ,, 75 - 89% ,,  
,,3" ,, 50 - 74% ,,  
,,2" ,, 20 -49% ,,  
,,1" ,, 0 - 19 % ,,  
,,0" pannakse, kui õpilane on arvestusliku töö sooritamise päeval puudunud. ,,0" ja mitterahuldavaid hindeid tuleb järele vastata töö kättesaamise päevast 10 päeva jooksul või kokkuleppel õpetajaga.  

Konsultatsioon neljapäeviti kell 14.00-15.00 ruumis 407.