0 kaarti!
Autor: Kristel Paju klassiõpetaja Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee |
Loodud: 31. august 2017. a. kell 15.19
Muudetud: 14. november 2017. a. kell 08.47
Õppeaasta: 2017/2018
Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta
Kestvus: 1 tund nädalas
Tekstiõpetus toetab emakeele õpetamise eesmärke.
Taotletakse, et õpilane:
• väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse;
• tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks;
• omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus elus ning edasiõppimisel;
• arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid;
• õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet;
• õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
• arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust;
• harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid;
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScoCtjhvolFU4guXa6rgfabtu0g3AzL0qypxJ8V6FuFbTBcKA/viewform
I nädal
Sissejuhatus ainesse. Suhtlemine. Suuline ja kirjalik kõne. Nimekaardi kujundamine (nimi + illustreeriv sümbol, joonistus vms), enda tutvustamine kaardil oleva lahtiseletamisega. Mõttekaardi koostamine (MINA), paaristööna oma mõttekaartide tutvustamine, võrdlemine, lisainfo küsimine kaaslaselt, mõttekaartide täiendamine. Paarilise iseloomustamine (kirjalik), selle ettelugemine kaaslasele. Arvamus kirjutatust-kuuldust.
II nädal
Kuidas juttu lugeda? Kuidas ümberjutustada? „Naabrimehe ahned mesilased“ Tv h 33 Situatsioonimängud. Ühest ja samast sündmusest rääkimine erinevas rollis olevatele inimestele (emale, sõbrale, politseile, õpetajale). Rühmatöö (suhted ja suhtumised).
III nädal
Jutu kirjutamine tv h 37 põhjal.
IV nädal
Reipalt koolipinki!
V nädal
Mõistekaardi koostamine loetud teksti „ Blogi“ põhjal. Blogi. Lugemispäevik. Lugemissoovitus. Minu pere naljakad juhtumised, kirjutamine ja jutustamine. Raamatublogi. Kuidas raamatut valida? Õ lk 35 ül 6
VI nädal
Rühmatöö: valitud raamatu tutvustamine. Kirjaniku tutvustuse kirjutamine. Õ lk 43 ül 9
VII nädal
Ilukirjandus ja teabekirjandus. Kaali järvega seotud muistendid (muistendi "taastamine" segipaisatud lausetest, samatähenduslike sõnade leidmine tekstist. Kaali meteoriidikraatrid (teabetekst) + töö teabekirjandusega (lisainfo otsimine "tahan sellest rohkem teada" väidete juurde).
VIII nädal
Olulise eristamine ebaolulisest. Töö teabetekstiga (mõistetava lühikokkuvõtte koostamine). Teabeteksti lugemine TV h 95-97
IX nädal
Kuidas teabeteksti lugeda õpik lk 70–71, tv h 95–97
X nädal
Raamatukogud Õpik lk 96–98, tv harj 120–123. Raamatukogus käitumise eeskirjad. E-kataloog. õ lk 114-117; tv lk 78-79
XI nädal
„Ahastav algus” Õpik lk 118–121 Tv h 154–155 - tegelase lühitutvustuse kirjutamine.
XII nädal
„Nõiatembud raamatukogus” - fantaasiajutu kirjutamine õ lk 127 h 4
XIII nädal
"Kaks sõpra" - ümberjutustuse kirjutamine tv h 203
XIV nädal
Internet infoallikana Õpik lk 156–157 Tv harj 214–217 Referaadi kirjutamise juhised. Õ lk 164, lk 178-179
XV nädal
Jõululuuletuste kirjutamine ja esitamine.
XVI nädal
Projektipäev
XVII nädal
Internet infoallikana õ lk 156-157, tv lk 104-105
XVIII nädal
Loo tegevus ehk sündmustik õ lk 14-15, tv lk 6
XIX nädal
Hille Karm, „Kuidas minu kuldnokk ära lendas” õ lk 22-23, tv h 20-23; loole lõpu kirjutamine õ lk 23 h 9
Suuline ja kirjalik suhtlus
• Kuulab mõtestatult eakohast teksti, toimib saadud sõnumi või juhendite järgi;
• annab lühidalt edasi kuuldu sisu;
• väljendab end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt koolis, avalikus kohas,
eakaaslastega, täiskasvanutega suheldes;
• esitab kuuldu ja nähtu kohta küsimusi;
• väljendab oma arvamust, annab infot edasi selgelt ja ühemõtteliselt;
• leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades
sobivalt kas suulist või kirjalikku vormi;
• kasutab sõnastikke ja teatmeteoseid;
• esitab peast luuletuse või rolliteksti;
• oskab arvutil teksti trükkida, kopeerida, kleepida
• oskab kirjale lisada manust
Teksti vastuvõtt
• loeb eakohast teksti ladusalt ja mõtestatult; mõistab lihtsat plaani, tabelit, diagrammi, kaarti;
• otsib teavet tundmatute sõnade kohta, teeb endale selgeks nende tähenduse;
• vastab teksti põhjal koostatud küsimustele tekstinäidete või oma sõnadega, koostab teksti
kohta küsimusi;
• leiab teksti peamõtte;
• kirjeldab teksti põhjal sündmuste toimumise kohta ja tegelasi;
• leiab tekstist vajalikku infot;
• tunneb ära jutustuse, luuletuse, näidendi, muinasjutu, mõistatuse, vanasõna, kõnekäänu,
kirja;
• on läbi lugenud vähemalt neli eakohast väärtkirjandusteost (raamatut);
• tutvustab loetud kirjandusteose sisu ja tegelasi ning kõneleb loetust;
• Tekstiloome
• jutustab ja kirjutab loetust ning läbielatud sündmusest;
• jutustab tekstilähedaselt, kokkuvõtlikult kavapunktide järgi, märksõnaskeemi ja küsimuste
toel;
• kirjeldab eesmärgipäraselt eset, olendit, inimest;
• kirjutab nii koolis kui ka igapäevaelus käsitsi ja arvutiga eakohaseid tekste vastavalt
kirjutamise eesmärgile, funktsioonile ja adressaadile;
• kirjutab eakohase pikkusega loovtöid (k.a ümberjutustusi) küsimuste, pildi, pildiseeria,
märksõnaskeemi või kava toel;
• teeb oma tekstiga tööd
Tekstiõpetuses kasutatakse kujundava hindamise põhimõtteid. Tekstiõpetus hinnatakse hindega "arvestatud" (A) kaks korda õppeaastas (19.jaanuar ja 4. juuni).
Konsultatsioon neljapäeviti kell 14.00-15.00 ruumis 407.