Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Tekstiõpetus: 4a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 31. august 2017. a. kell 15.19
Muudetud: 14. november 2017. a. kell 08.47

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tekstiõpetus toetab emakeele õpetamise eesmärke. 
Taotletakse, et õpilane: 
• väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse; 
• tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks; 
• omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus elus ning edasiõppimisel; 
• arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid; 
• õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet; 
• õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana; 
• arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust; 
• harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid;

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScoCtjhvolFU4guXa6rgfabtu0g3AzL0qypxJ8V6FuFbTBcKA/viewform

I nädal
Sissejuhatus ainesse. Suhtlemine. Suuline ja kirjalik kõne. Nimekaardi kujundamine (nimi + illustreeriv sümbol, joonistus vms), enda tutvustamine kaardil oleva lahtiseletamisega. Mõttekaardi koostamine (MINA), paaristööna oma mõttekaartide tutvustamine, võrdlemine, lisainfo küsimine kaaslaselt, mõttekaartide täiendamine. Paarilise iseloomustamine (kirjalik), selle ettelugemine kaaslasele. Arvamus kirjutatust-kuuldust. 

II nädal
Kuidas juttu lugeda? Kuidas ümberjutustada? „Naabrimehe ahned mesilased“ Tv h 33 Situatsioonimängud. Ühest ja samast sündmusest rääkimine erinevas rollis olevatele inimestele (emale, sõbrale, politseile, õpetajale). Rühmatöö (suhted ja suhtumised). 

III nädal
Jutu kirjutamine tv h 37 põhjal. 

IV nädal
Reipalt koolipinki! 

V nädal
Mõistekaardi koostamine loetud teksti „ Blogi“ põhjal. Blogi. Lugemispäevik. Lugemissoovitus. Minu pere naljakad juhtumised, kirjutamine ja jutustamine. Raamatublogi. Kuidas raamatut valida? Õ lk 35 ül 6 

VI nädal
Rühmatöö: valitud raamatu tutvustamine. Kirjaniku tutvustuse kirjutamine. Õ lk 43 ül 9 

VII nädal
Ilukirjandus ja teabekirjandus. Kaali järvega seotud muistendid (muistendi "taastamine" segipaisatud lausetest, samatähenduslike sõnade leidmine tekstist. Kaali meteoriidikraatrid (teabetekst) + töö teabekirjandusega (lisainfo otsimine "tahan sellest rohkem teada" väidete juurde). 

VIII nädal
Olulise eristamine ebaolulisest. Töö teabetekstiga (mõistetava lühikokkuvõtte koostamine). Teabeteksti lugemine TV h 95-97
IX nädal
Kuidas teabeteksti lugeda õpik lk 70–71, tv h 95–97 

X nädal
Raamatukogud Õpik lk 96–98, tv harj 120–123. Raamatukogus käitumise eeskirjad. E-kataloog. õ lk 114-117; tv lk 78-79 

XI nädal
„Ahastav algus” Õpik lk 118–121 Tv h 154–155 - tegelase lühitutvustuse kirjutamine. 

XII nädal
„Nõiatembud raamatukogus” - fantaasiajutu kirjutamine õ lk 127 h 4 

XIII nädal
"Kaks sõpra" - ümberjutustuse kirjutamine tv h 203 

XIV nädal
Internet infoallikana Õpik lk 156–157 Tv harj 214–217 Referaadi kirjutamise juhised. Õ lk 164, lk 178-179 

XV nädal
Jõululuuletuste kirjutamine ja esitamine. 

XVI nädal
Projektipäev
XVII nädal
Internet infoallikana õ lk 156-157, tv lk 104-105 

XVIII nädal
Loo tegevus ehk sündmustik õ lk 14-15, tv lk 6 

XIX nädal
Hille Karm, „Kuidas minu kuldnokk ära lendas” õ lk 22-23, tv h 20-23; loole lõpu kirjutamine õ lk 23 h 9 

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Suuline ja kirjalik suhtlus 
• Kuulab mõtestatult eakohast teksti, toimib saadud sõnumi või juhendite järgi; 
• annab lühidalt edasi kuuldu sisu; 
• väljendab end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt koolis, avalikus kohas, 
eakaaslastega, täiskasvanutega suheldes; 
• esitab kuuldu ja nähtu kohta küsimusi; 
• väljendab oma arvamust, annab infot edasi selgelt ja ühemõtteliselt; 
• leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades 
sobivalt kas suulist või kirjalikku vormi; 
• kasutab sõnastikke ja teatmeteoseid; 
• esitab peast luuletuse või rolliteksti; 
• oskab arvutil teksti trükkida, kopeerida, kleepida 
• oskab kirjale lisada manust 
Teksti vastuvõtt 
• loeb eakohast teksti ladusalt ja mõtestatult; mõistab lihtsat plaani, tabelit, diagrammi, kaarti; 
• otsib teavet tundmatute sõnade kohta, teeb endale selgeks nende tähenduse; 
• vastab teksti põhjal koostatud küsimustele tekstinäidete või oma sõnadega, koostab teksti 
kohta küsimusi; 
• leiab teksti peamõtte; 
• kirjeldab teksti põhjal sündmuste toimumise kohta ja tegelasi; 
• leiab tekstist vajalikku infot; 
• tunneb ära jutustuse, luuletuse, näidendi, muinasjutu, mõistatuse, vanasõna, kõnekäänu, 
kirja; 
• on läbi lugenud vähemalt neli eakohast väärtkirjandusteost (raamatut); 
• tutvustab loetud kirjandusteose sisu ja tegelasi ning kõneleb loetust; 
• Tekstiloome 
• jutustab ja kirjutab loetust ning läbielatud sündmusest; 
• jutustab tekstilähedaselt, kokkuvõtlikult kavapunktide järgi, märksõnaskeemi ja küsimuste 
toel; 
• kirjeldab eesmärgipäraselt eset, olendit, inimest; 
• kirjutab nii koolis kui ka igapäevaelus käsitsi ja arvutiga eakohaseid tekste vastavalt 
kirjutamise eesmärgile, funktsioonile ja adressaadile; 
• kirjutab eakohase pikkusega loovtöid (k.a ümberjutustusi) küsimuste, pildi, pildiseeria, 
märksõnaskeemi või kava toel; 
• teeb oma tekstiga tööd

Hindamine üles

Tekstiõpetuses kasutatakse kujundava hindamise põhimõtteid. Tekstiõpetus hinnatakse hindega "arvestatud" (A) kaks korda õppeaastas (19.jaanuar ja 4. juuni). 

Konsultatsioon neljapäeviti kell 14.00-15.00 ruumis 407.