Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Muusika: 4a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Mai Rand

muusikaõpetaja

Loodud: 30. august 2017. a. kell 09.52
Muudetud: 10. september 2017. a. kell 11.37

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Me õpetame last end muusika kaudu väljendama, rikastame tema sisemaailma ning arendame tema loovust laulmise, liikumise, pillimängu ja omaloomingu abil. Anname õpilasele elementaarsed teadmised häälehoiust ja muusikateooriast, ülevaate tähtsamatest muusikaga seotud teemadest ning tutvustame oma maa kultuuripärandit.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

4.09- Kooli laul. Õpikuga tutvumine, lk. 8 uus laul- Kooliaeg käes. Tv.lk.4. Nukk-niidist tõmbamine. Rütmimarss.
6.09- Kordame lk. 8 Kooliaeg käes. Lk. 9 rütmipillide tähiste kordus. Tv.lk. 4. Youtube´laulud.

11.09 - Astmenimede kordus. Mäkke ronimine lk. 10. Käemärkide kordus. Tv. ül. 2. Laulumängud. Astmekaja.
13.09 - Uus laul lk. 12 - Juba linnukesed. Kuul Vivaldi "Sügist" Aastaaegadest.Astmenim. harjutused. Noodipikkuste kordused lk. 15.

18.09 - Lk. 15 noodipikkuste kordused, harjutused nii suulised kui kirjalikud rütmidele. Tv. ül.3.
20.09 - Rütmiharjutus lk. 17. Teksti lugemisega ja rütmi plaksutamisega. Kehapilli ja rütmipillide kaasamine.Kuul. R.Rannapi "Maateadus"

25.09 - Lk. 16 "Minu õpetaja", Rütmimäng lk. 17. Laulumängud. Uus teema- taktimõõt lk. 21. Tv. ül.4.Kuul "Pärnu polka".Kodus- lk. 17 rütmimäng mängida kehapillil.
27.09 - Kodutöö vastamine. Kordame õpitud laule, lk. 18 "Sügis". Lk. 25 4-osaline taktimõõt. Tv. ül. 5.

2.10 - R.Rannapi tutvustamine, kord. Sügise laulu. Kuul. "Tantsib klaveril". Youtube laulud.
4.10 - Uus laul Miks lk. 22. Rütmiharjutus lk. 24. Kodus: lk. 16 "Minu õpetaja" sõnad pähe.
Astmenim. laulda lk. 27.

9.10 - Hindan kodutööd. Käemärkidega laulmise harjutus lk. 27. Duur-helilaad lk. 28. helirea laulmine. Kodus: laulda peast JO-astmerida.Tv. ül. 6.
11.10 - Hindan kodutööd. lk. 29 laulame astmenim. -ga.Uus laul lk. 26. Laulumängud, rütmikaja pillidel. Töövihikud korda!

16.10 - Kordame õpitud laule, rütmisaate improvisatsioon. Loovad rütmi- ja laulumängud. Muusika kuulamine- "Mõistatuselaul". Hindan töövihikuid.
18.10 - Lk. 26,30 korrata. Kord. JO-astmerida, kk.tv.lk.11 rütmiharjutus. Sing...

30.11 - Uus laul lk. 32. tv.lk.11 omaloom. rütmiharjutuse plaksut. paarilisele. Mardilaulu kordamine.

1.11 - Mardilaul, lk. 32. Uus teema- 8-ndiknoot, -paus. lk. 35, tv. lk.12. lk. 34 plaksut. harj. Kuul Dowland- Kuninga tants. Arutelu. Sammumis-teretusmäng.
6.11 - Kuul., laulame mardilaulu, räägime kommetest. Uus laul lk. 46. 8-ndikrütmide kordus.tv.lk.12. Lk. 30.

8.11 - Lk. 48, 30 kehapillide saatel Orff-pillide harjutused. Uus teema- dünaamika. JO-, RA-astmerida, lk. 14 tv. Laulumängud.Kodus- dünaamika terminid õppida+JO-, RA-astmerida peast laulda.
13.11 - Laulude kord. Orff-pillide saatel. Kodutöö hindamine. Kuul Grieg- Mäekuninga koopas. Arutelu.

15.11 - Õpitud laulud erineva dünaamikaga. Grupitöö. lk. 44 astmenimedega laulda. Laulumängud.
20.11 - Lk. 44 korrata, 1.rida soovijatel hindele. tv.lk.15. Sammumis-teretusmäng.
Ilmatu rock lk. 46.

22.11 - Kadrilaulud, kadrikombed. Rahvapillid. Astmekaja, -harjutus vihikusse.
27.11 - Kadrilaul. Sõnade rütmiseerimine. Laulde saatmine kehapillil. Laulumängud.

29.11 - Uus rütm lk. 57. Lk. 56 harjutame. Lk. 59 uus laul, helilooja K.A.Hermann.tv.täita.
4.12 - Kuulame Kungla rahvast, õpime kodus 2 salmi pähe. Lk. 70 Päkapiku jõululaul. Rütmimängud. Käsi-jalg-trumm. Võlurimäng.

6.12 - Olav Ehala lk. 71, kuulame -vaatame näiteid. Loomade mäng. Õpitud laulude kordused rütmipillidega.
11.12 -päkapiku jõululaul. Rütmidiktaat. Youtube.

13.12 - Õpitud teooria kordus. Laulumängud.Jõulumuusika.
18.12 - Õpitud laulude kordus. kandlemäng.

20.12 - Grupitöö. Jõulumuusika. Jõululaulud.

8.01 - Uus laul "Lumelaul" lk. 66. Kordame 1.poolaastal õpitud teemasid. Tv.lk.6 rütmiruut. Laulumängud.
10.01 - "Käes on talv" kirjut. sõnad üles, rütmisoolode improvisatsioon. lk. 66 Lumelaul, kord. õpitud teemasid.

15.01 - Lk. 78, jätkame kordamist. Hääl, hääleliigid. Näited. Rütmimängud.
17.01 - Lk. 64-65 hääleliigid, kuulsad Eesti lauljad. Lumelaul fonogrammiga. Astmekaja.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab laululiselt hingata ja fraseerida, ilmekalt laulda. Teadvustab helirea olemust ja suudab seda laulda, valdab õpitud rütmivältusi, oskab neid taasesitada ja ise luua, tunneb kaheksandikpausi. Teab mõisteid pide, helirida, duur, moll, astmenimed, pooltoon, tervetoon, kolmkõla, dünaamika, tunneb kõla järgi hääleliike. Õpilane suudab improviseerida lihtsaid meloodiaid lauldes või pillil, tugevnenud on meetrumi ja rütmitaju. Rütmiliste kaasmängude ja pillisaadete abil on arenenud õpilase koordinatsioon.

Hindamine üles

Õpilasi hinnatakse numbriliselt lähtuvalt oodatavatest õpitulemustest (vt ainekaardi osa „Milliseid oskusi õpilased saavad“). Kõik hinded on võrdse kaaluga. Kokkuvõttev hinnang märgitakse 2. ja 4. veerandi lõpus sõnaliselt kas „arvestatud“ või „mittearvestatud“. Hindele "5", "4" ja "3" sooritatu annab kokkuvõtvaks tulemuseks „arvestatud”, hindele "2" ja "1" tulemuseks „mittearvestatud”.
KIRJALIKUD TÖÖD: pildid ja ülesanded töövihikus.
SUULISED VASTAMISED: laulude laulmine, rütmide taasesitamine kehapillil või plaksutades, koordinatsiooni-ülesannete täitmine, improvisatoorsete ülesannete täitmine.
Hinne "5": õpilane oskab oma häält laulmisel juhtida, tunneb teksti ja esitab seda emotsionaalselt. Oskab laulda ka astmete abil. Tunnetab meetrumit ja omab rütmitaju. On hästi omandanud muusikalised teadmised.
Hinne "4": õpilane oskab oma häält juhtida, tunneb teksti, kuid ei pruugi olla emotsionaalne ja vokaalselt võimekas. Teab astmeid, kuid eksib nende laulmisel pisut. Tunnetab meetrumit, rütmide esitusel on 1-2 eksimust. Õpilane vastab teemakohastele küsimustele suuremate raskusteta.
Hinne "3": Õpilane püüab laulda kõrgemalt ja madalamalt, on õppinud teksti. Teab astmete järjekorda, astmetega laulmisel on ebatäpne. Meetrumitajus ja rütmitunnetuses esineb puudujääke. Ainealastele küsimustele vastab õpetaja suunavate vihjete abil, teadmiste praktilisel rakendamisel vajab õpetaja abi.
Hinne "2": õpilane ei püüa oma häält juhtida, pole omandanud teksti. Ei tea astmerea järjekorda, ei suuda astmetega laulda. Ei oma meetrumitaju ega tunne rütmivältusi. Ei oska vastata olulisemale osale õppematerjalist, teeb rohkesti sisulisi vigu.
Hinne "1": läbivõetud materjal on täielikult omandamata, õpilasel puuduvad rakenduslikud oskused, õpilane keeldub vastamast, õpilane ei esita nõutud materjali arvestatava põhjuseta.
Konsultatsiooniaeg ja järelvastamised kokkuleppel õpetajaga.