Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Muusika: 2d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Mai Rand

muusikaõpetaja

Loodud: 29. august 2017. a. kell 17.03
Muudetud: 10. september 2017. a. kell 11.04

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Me õpetame last end muusika kaudu väljendama, rikastame tema sisemaailma ning arendame tema loovust laulmise, liikumise, pillimängu ja omaloomingu abil. Anname õpilasele elementaarsed teadmised häälehoiust ja muusikateooriast, ülevaate tähtsamatest muusikaga seotud teemadest ning tutvustame oma maa kultuuripärandit.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

06.09- Tutvume uue laulikuga. Lk. 3,4. Regilaul lk. 5. Tere laul lk. 6, koos liikumisega.
08.09- Kordame õpitud laulu ja liigutusi. Lk.7 Kui sul tuju hea. Noodivihikusse kordame õpitud rütme. Laulumängud.
13.09- Lk. 9 õpitud rütmid kehapillil. Rütmimängud. Muusika kuulamine.
15.09- Lk. 10 Saladuste maja. Sõnade rütmistamine. plokkflöödil õpitud võtete kordus.
20.09- Uus mõiste - fermaat. Minu veli virvipuu. Taktimõõdu kordus. Koosta rütmiharjutus vihikusse.
22.09- Spordipäev.
27.09- Minu veli virvipuu. Fermaadi mõiste kordus. Muusika kuulamine. Rütmikaja.
29.09- Plokkflöödil uue noodi d2 õppimine. Õpitud laulude kordamine. Muusika kuulamine, astmemängud.
4.10- Sügislauluke lk. 14. Vestlus laulust. Rütmiostinato lisamine. Rütmiharjutused.
06.10- Rütmiostinato improvisatsioon, lisamine luuletusele lk. 15. Vihmakene, vellekene. Vestlus vihmast. youtube vihmalaul.
11.10- Plokkflöödil d2 astme kinnistamine läbi pilliloo. Noodivihikusse sõnade rütmistamine. Muusika kuulamine, laulumängud.
13.10- Rütmipillid rütmisaateks lauludele. Lk. 16 Mehikene metsas. Vihikusse- tõmba taktijooned.
18.10 - Igaühel oma pill lk.18. Tutvume rahvapillidega lk. 19. Vt. näiteid youtubest.
20.10- Õpitud laulude kordamine rütmipillide saatel.Kandlelood lk. 20,21.. Kandlemänguga tutvumine.
1.11- Kordame kandlemängu võtteid. Lk.22 Tantsuhoos kandlega. Dünaamikamärgid: F,p, valjenedes, vaibudes.
3.11- Mardipäeva kombestiku tutvustamine. Kuulame mardilaulu plaadilt. Mardilaul.Kordame õpitud laule pillisaatega.
8.11- Mardilaulu kordus. Kandlesaade laulule.Rütmikaja, astmeredel.
10.11- Õpitud laulude kordus. Kuulame Vivaldi Sügist. Astmenimede harjutused. Laulumängud.
15.11- Dünaamikamärgid. Plokkflöödile harjutused. Rütmimängud. Muusika kuulamine, analüüsimine.
17.11- Kadrilaulu õppimine. Õpitud laulude kordus rütmipillidega. Rütmidiktaat.
Laulumängud.
22.11- Kadripäeva kombestikust. Kuulame kadrilaule, arutame, laulame ise. Astmenimede kordus.
24.11- Õpitud laulude kordus. Plokkflöödil uus aste c2. Lk.23 pajupill - uus laul.
29.11- Uue laulu kordus. Lk. 24,25 laulud. Rütmiostinato kaasa. Jo-võti lk.26. Astmenim. harjutus lk. 27.
1.12- Lk.27 sõnadega, astmenim. laulda. Mängime kaasa rütmipille.Kordame õpitud astmeid. Plaatpillide mängimine.
6.12- Kõnekaanon lk.47.Uus laul lk. 46. Õpitud laulude kordus. Plokkflöödil harjutused.
8.12- Lk. 67- Tiliseb, tiliseb.laulumängud. Kodus- laul pähe. Teooria kordus.
13.12- Lk. 60,61 uued laulud. Kodutöö vastamine. Õpitud laulude kordus rütmipillidega. Jõululaulud.
15.12 - Jõululaulude kordus. Plokflöödi mänguvõtete kinnistamine.Laulumängud.
20.12 - Soovitegevused. Jõulukombed, jõulumuusika.
10.01 - Lk.53 uus laul Muti metroo.Plokkflöödil uued lood. Lk.52 rütmimäng. Noodivihikusse astmenim. harjutus.
12.01 - Lk.55 Lumehelbeke. Kandlesaade. Õpitud laulude kordus. Rütmisaated lauludele rütmipillidel.
17.01 - Mõistatuste rütmiseerimine. Lk.69 Lumemehest. Väravamäng lk. 70. Plokkflöödil õpitud nootide kinnistamine.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab kirjutada noote joonestikule, teab kuidas tõmmata noodivarsi. Teab rütmide TA, TI-TI, PAUS, TA-A ja TA-A-A vältusi, oskab neid taktidesse grupeerida. Suudab saata laule keha-, plaat- ja rütmipillidel, tunneb plaatpillide nimesid. Teab voldi, lõpumärgi, kordusmärgi ja tempo mõistet. Tunneb dünaamikatermineid forte ja piano, oskab neid musitseerimisel kasutada. Oskab laulda lihtsaid motiive RA, SO, MI, LE ja JO astmetel, märkida neid noodijoonestikule. Omab kuulamisharjumust ja teab ilmeka laulmise põhitõdesid. Omandab plokkflöödil d2 ja c2 noodi mänguvõtted, kasutab h1, a1 ja g1 noote.

Hindamine üles

Õpilastele antakse sõnalisi hinnanguid (KH) lähtuvalt oodatavatest õpitulemustest (vt ainekaardi osa „Milliseid oskusi õpilased saavad“). Kokkuvõttev hinnang märgitakse 2 korda aastas poolaasta lõpus sõnaliselt: T= „tead ja kasutad“, P= „pead veel harjutama” või O= „oskus omandamata“.
Hinnangu aluseks olevad õpitegevused on:
1. KIRJALIKUD TÖÖD: pildid, ülesanded noodivihikus.
2. SUULISED VASTAMISED: laulude laulmine, rütmide taasesitamine kehapillil või plaksutades, koordinatsiooniülesannete täitmine, improvisatoorsete ülesannete täitmine, harjutused plokkflöödil.

Poolaasta lõpus õpilasele antav kokkuvõttev hinnang sisaldab järgmisi osaoskusi:
1. laulad ilmekalt ja õige kehahoiuga
2. saadad laule keha-, plaat- ja rütmipillidel
3. tunned kuuldeliselt astmeid RA, SO ja MI, tead nende asukohta noodijoonestikul
4. tunned kuuldeliselt rütme TA, PAUS, TI-TI, TA-A, TA-A-A, oskad neid noodijoonestikule kanda
5. laulad peast 3-4 laulu, sh Kooli laulu
6. tunned plokkflöödil d2, c2, h1, a1, g1 mänguvõtteid ning kasutad neid pillimängus
Konsultatsiooniaeg ja järelvastamised kokkuleppel õpetajaga.