Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Loodusõpetus: 1a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Stevelin Tamm

klassiõpetaja

Kontakt: Stevelin.Tamm@nooruse.edu.ee

Loodud: 22. august 2017. a. kell 08.42
Muudetud: 18. september 2017. a. kell 12.40

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Loodusainete õpetamise eesmärk põhikoolis on kujundada õpilastes eakohane loodusteaduslik pädevus, st suutlikkus väärtustada looduslikku mitmekesisust ning vastutustundlikku ja säästvat
eluviisi; oskus vaadelda, mõista ning selgitada loodus-, tehis- ja sotsiaalkeskkonnas eksisteerivaid objekte, nähtusi ning protsesse, märgata ja määratleda elukeskkonnas esinevaid probleeme, neid loovalt lahendada, kasutades loodusteaduslikku meetodit; väärtustada looduslikku mitmekesisust ning vastutustundlikku ja säästvat eluviisi; hinnata looduses viibimist.
Loodusainete õpetamise kaudu taotletakse, et põhikooli lõpuks õpilane:
1) tunneb huvi ümbritseva elukeskkonna, selle uurimise ning loodusteaduste ja tehnoloogia saavutuste vastu ning on motiveeritud edasisteks õpinguteks;
2) vaatleb, analüüsib ning selgitab elukeskkonna objekte, nähtusi ja elukeskkonnas toimuvaid protsesse, leiab nendevahelisi seoseid ning teeb järeldusi, rakendades loodusainetes omandatud teadmisi ja oskusi;
3) oskab märgata, sõnastada ja lahendada loodusteaduslikke probleeme, kasutades loodusteaduslikku meetodit ning loodusteaduslikku terminoloogiat suulises ja kirjalikus
kõnes;
4) oskab esitada uurimisküsimusi, plaanida ja korraldada eksperimenti ning teha tõendusmaterjali põhjal järeldusi;
5) kasutab loodusteaduste- ja tehnoloogiaalase info hankimiseks erinevaid allikaid, sh veebimaterjale, analüüsib ning hindab neis sisalduva info tõepärasust;
6) oskab teha igapäevaelulisi elukeskkonnaga seotud otsuseid ja neid põhjendada, kasutades loodus- ning sotsiaalainetes omandatud teadmisi ja oskusi ning arvestades kujundatud
väärtushinnanguid;
7) mõistab loodusteaduste tähtsust teaduse ja tehnoloogia arengus ning teab valdkonnaga seotud elukutseid;
8) väärtustab elukeskkonda kui tervikut, sellega seotud vastutustundlikku ja säästvat käitumist ning järgib tervislikke eluviise.

Loodusõpetus kujundab alusteadmised ja -oskused teiste loodusteaduslike ainete (bioloogia, füüsika, geograafia ja keemia) õppimiseks ning loob aluse teadusliku mõtlemisviisi kujunemisele. Õpilane õpib märkama ning eesmärgistatult vaatlema elus- ja eluta looduse objekte ning nähtusi, andmeid koguma ja analüüsima ning nende põhjal järeldusi tegema. Praktiliste tegevuste kaudu õpitakse leidma probleemidele erinevaid lahendusi ning analüüsima nende võimalikke tagajärgi.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

4.-08.09 
Mis on loodus? lk 2- 3 

11.- 15.09 
Suvi ja toredad elamused lk 4- 5 

18.- 22.09 
Tere, sügis! lk 6- 7 

25.- 29.09 
Taimed ja päike lk 8- 9 

02.-06.10 
Puuviljad ja marjad lk 10- 11 

09.- 13.10. 
Rändlinnud ja värvilised lehed lk 12- 15 

16.-20.10 
Tark teab! lk 16- 17

30.10-03.11
Sügis ja köögiviljad lk 18-19 

6.-10.11
Sügis on viljalõikuse aeg lk 20-21 

13.-17.11
Meie naabrid lk 22-25 

20.-24.11
Sügis on vihmane aeg lk 26-27 

27.11-01.12
Taimed valmistuvad talveks lk 28-31 

4.-8.12
Koduloomad ja metsloomad lk 32-35 

11.-15.12
Imetajad valmistuvad talveks lk 36-37 

18.-21.12
Kordamine. Tark teab lk 38-39

08.01-12.01
Ilm. Lk 40-41

15.01-19.01
Paigalinnud talvel. Lk 42-43

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
* oskab rääkida oma koolist ja kooliteest;
* teab, millised on kooliks vajalikud asjad;
* teab, milliseid liiklusreegleid tuleb järgida oma kooliteel;
* oskab nimetada asju ja olendeid maal;
* oskab nimetada asju ja olendeid linnas;
* oskab nimetada, mis on iseloomulik ainult suvele;
* oskab võrrelda suve ja sügist;
* tunneb mõningaid lehtpuid;
* tunneb mõningaid aiasaadusi
* teab, mis on köögiviljad ja kus neid kasvatatakse:
* teab, et toiduks kasutatakse taimede erinevaid osi;
* teab, et tervisele on kasulik süüa puu- ja köögivilju;
* teab teravilju- rukis, nisu, oder, kaer;
* teab eluta looduse osi;
* teab elus looduse osi:
* teab, et okaspuu lehed on okkad;
* teab, et sügisel langetavad lehtpuud lehed;
*teab, et viljade sees on seemned;
* teab, millest koosneb pilv;
* teab, mis on aurumine;
* oskab nimetada koduloomi ja metsloomi;
* teab, kuidas loomad valmistuvad talveks,
*oskab oma meelte abil omadusi määrata;
* viib läbi lihtsamaid loodusvaatlusi ja uurimuslikke tegevusi;
* sõnastab oma meelte abil saadud kogemusi ning nähtuste ja objektide omadusi;
* tunneb huvi looduse ja selle uurimise vastu;
* teab, et looduses aset leiduvad muutused sõltuvalt aastaaegadest ning valgusest ja soojusest;
* teeb lihtsamaid loodusvaatlusi, kannab vaatlusinfo tabelisse, jutustab vaatlusinfo/tabeli põhjal ilma muutumisest.

Hindamine üles

KUJUNDAV HINDAMINE
1. klassi õpilaste oskustele ja teadmistele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad õpilaspäevikus ja/või kirjalikul tööl ning eKoolis. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.


Hindamisele tulevad osaoskused:

Tunned puu-ja köögivilju, oskad neid rühmitada
Eristad elus- ja eluta looduse objekte ja nähtusi
Oskad nimetada ja kirjeldada aastaaegu.
Tunned kodukoha levinumaid taime- ja loomaliike, oskad neid rühmitada.
Oskad nimetada ja näidata taimeosi.

Konsultatsioon kolmapäeviti kell 13.00-14.00 ruumis 109

Osaoskuste hindamisel kasutusel tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata

* eKoolis kasutusel tähed KH (kujundav hindamine), millele järgneb selgitus, milline on osaoskuse saavutus.
* eKoolis on kasutusel kirjaliku töö puhul saavutatud punktide arv, mille puhul selgitusse on lisatud maksimumpunktid ja viide osaoskustele.

1.kooliastmes (1.kl alates 2.veerandist) kasutatakse kokkuvõtva hindamisena kirjeldavate sõnaliste kokkuvõtvate hinnangute andmist. Kokkuvõttev
sõnaline hinnang kirjeldab õpilase arengut, õppeprotsessis osalemist, kooliastme pädevuste ja õpioskuste kujunemist ning õpitulemusi, tuuakse esile õpilase
edusammud ning juhitakse tähelepanu arendamist vajavatele oskustele ja lünkadele teadmistes. Kokkuvõtva hinnangu aluseks on õpetaja tähelepanekud.