0 kaarti!
Autor: Lelet Aavik-Part klassiõpetaja |
Loodud: 30. juuli 2017. a. kell 23.31
Muudetud: 12. september 2017. a. kell 11.51
Õppeaasta: 2017/2018
Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta
Kestvus: 2 tundi nädalas
Käsitöö ja kodunduse õpe lõimib teoreetilised teadmised igapäevaelus vajalike praktiliste oskustega. Käsitöö seos tarbekunstiga loob eeldused loominguliseks eneseteostuseks. Õppe käigus arutletakse kunsti, käsitöö ja moe seoste ning käsitöö ja kergetööstuse tähtsuse üle ajaloos ning tänapäeval. Tutvutakse erinevate materjalide ja nende omadustega ning proovitakse nende kasutamise mitmesuguseid tehnikaid.
Õppetöö käigus õpitakse nägema ja leidma huvitavaid ning uudseid lahendusi esemete ja toodete disainimisel. Väärtustatakse rahvuslike kultuuritraditsioonide hoidmist ja arendamist nii käsitöös kui ka kodunduses. Õpitakse märkama erinevate maade käsitöö- ja toidutraditsioone ning nende seost ajaloo, kliima, usu ja kultuuritavadega (Innove, 2017).
4. september
Sissejuhatus uude ainesse. Korralduslik info. Vahtralehtede meisterdamine stendile.
11. september
Keti heelgeldamine. Õige töövõtte harjutamine.
18. september
Keti heegeldamine. Õige töövõtte harjutamine.
Alustame lipsu heegeldamist.
25. september
Lipsu heegeldamine jätkub.
Abiks õppevideod.
2. oktoober
Lipsud saavad valmis. Kiiremad õpilased jõuavad teha kaks lipsu. Heegeltöö lõpetamine
9.oktoober
Magnetite meisterdamine. Paber. Käsitöömasina kasutamine. Väljalõiked
16. oktoober
Magnetite meisterdamine jätkub. Liimimistööd.
30. oktoober (UUS TUNNIPLAAN!)
Riidevärvide kasutamine. Proovitöö kangale
6. november
Riidekoti kaunistamine. Esmalt kavandi joonistamine.
13. november
Kotile templitrükina riidevärvidega joonistamine.
20. november
Kergemad suupisted. Laua katmine.
Õpilane:
- omandab vajalikud oskused igapäevaeluks, tööks ja harrastusteks;
- omandab teadmisi mitmesuguste materjalide, töövahendite ja -traditsioonide kohta ning oskab neid oma töös kasutada;
- kogeb eneseteostuse võimalusi käelise tegevuse kaudu, arendab loovust ja esteetilist maitset;
- õpib tundma ja valima sobivamaid töövõtteid, olema säästlik ettevõetud töös; arendab tööks vajalikke isiksuse omadusi: vastutustunnet, täpsust, püsivust ning töökultuuri ja -harjumusi;
- omandab oskuse iseseisvalt mõelda, töötada, otsustada, hinnata oma tööd kriitiliselt; hakkab huvi tundma rahvuskultuuri ja selle säilimise vastu.
Õpisisu:
Paberi- ja kartongitööd: Paberi rebimine, lõikamine, voltimine, liimimine. Paberitööde kaunistamine. Paberist modelleerimine.
Tekstiili- ja õmblustööd: Eel- ja tikkpiste. Nööbi õmblemine.
Tikkimistööd: Eel-, tikk- ja sämppiste.
Lõngatööd ja heegeldamine: Alg-, ahel- ja kinnissilmus. Paelte ja nööride punumine. Lihtsama heegeltöö kavandamine ja teostamine.
Voolimistööd: Loomade, inimeste figuuride, tarbeesemete mudelite, makettide voolimine. Kujustamine looduslikust materjalist. Lihtsate mänguasjade ja mudelite kavandamine ning valmistamine.
Lauakombed ja etikett: Käitumine lauas ja söögikoha korrashoid. Laua katmine ja kaunistamine. Laua koristamine.
Ümbritseva keskkonna korrashoid: Õppetarvete ja töökoha eest hoolitsemine. Lillede hooldamine. Hügieenitarbed. Kodu- ja koolirõivaste ning jalatsite hooldamine. Pidulik riietus ja käitumine kodus, koolis, teatris, külas.
Tehnoloogiavaldkonna õppeainetes on hindamise eesmärk toetada õpilaste arengut, innustada õpilasi sihikindlalt õppima, suunata nende enesehinnangu kujunemist, süvendada ja tekitada elukestvat käsitöö- ja tehnoloogiahuvi, suunata ja toetada õpilasi haridustee valikul.
4. klassis lähtutakse hindamisel vastavatest põhikooli riikliku õppekava üldosa sätetest ning kasutatakse kujundavat ja kokkuvõtvat hindamist. Õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.
Kuressaare Gümnaasiumis kasutatakse sõnalisi hinnanguid arvestatud ja mittearvestatud. Tunnistusel kajastuvad käsitöö ja kodunduse aine hinnangud kaks korda aastas ( I ja II poolaastal).
ARVESTATUD
· töövahendid alati kaasas
· õpilane töötab iseseisvalt, jälgib õpetaja juhiseid.
· töös esineb üksikuid vigu
· õpilane oskab kasutada eelnevalt õpitud töövõtteid ja seostada neid uute teadmistega.
· kavandab iseseisvalt töö, viib selle lõpuni või kavandab töö õpetaja abiga, kuid viib selle iseseisvalt lõpuni
· töö on puhas ja korrektne
· töö peaaegu alati viimistletud
MITTEARVESTATUD
· õppevahendid pidevalt kodus
· õppeülesanded poolikult täidetud või täitmata
· töö osaliselt tegemata, esitamata või viimistlemata
· suhtumine töösse huvitu
· puuduvad teadmised läbivõetud õppematerjali osas
Tunnist põhjusteta puudumise korral või käsitöötunnis vajalike töövahendite puudumise tõttu tegemata jäänud praktilise töö teeb õpilane järgi konsultatsioonitunni ajal, mille eest saab ta ka hinde. Konsultatsioonist põhjuseta puudumise korral hinne "1", mida saab parandada järgmise konsultatsioonitunni ajal.
Konsultatsioon teisipäeviti al 14.00 ruumis 309.