Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Geograafia: 7b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Malle Tiitson

geograafiaõpetaja

Kontakt: Malle.Tiitson@nooruse.edu.ee

Loodud: 28. oktoober 2010. a. kell 09.00
Muudetud: 28. oktoober 2010. a. kell 12.31

Õppeaasta: 2010/2011

Õppekava: Põhikooli õppekava, II veerand

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

7. klassi II veerandi geograafiaõpetusega taotletakse, et õpilane saab oma teadmistele ja oskustele aluse, et lõpptulemusena põhikooli lõpuks:
•saab üldise ettekujutuse looduses ja ühiskonnas toimuvatest nähtustest ja protsessidest ning nendevahelistest olulisematest seostest;
•õpib ruumiliselt mõtlema ja omandab geograafia põhisõnavara;
•õpib hindama inimtegevuse võimalusi ja tegevuse tagajärgi erinevates looduslikes tingimustes;
•saab aru jätkusuutliku arengu vajadusest;
•õpib kasutama kaarte, pilte, andmetabeleid, diagramme, et hankida, töödelda, analüüsida ja väljendada ruumiliselt esitatud teavet;
•õpib lihtsate vahenditega mõõdistamist ja vaatluste tegemist;
•õpib leidma geograafiateavet erinevatest allikatest, kasutama kaasaegseid infotehnoloogiavõimalusi teabe hankimiseks, korrastamiseks ja esitamiseks;
•oskab kasutada geograafiatunnis omandatud teadmisi igapäevaelus toimetulekuks.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

GEOLOOGIA
01.11 Maa siseehitus, laamade liikumine (ptk 1-2)
02.11 Õppefilm laamtektoonikast
08.11 Maavärinad (ptk 3)
09.11 Vulkanism (ptk 4)
15.11 Kivimite teke, geoloogiline aineringe (ptk 5)
16.11 Kordamine
22.11 Kontrolltöö

PINNAMOOD
23.11 Pinnavormide pinnamoe iseloomustamine (ptk 1)
29.11 Pinnamoe kujutamine kaartidel (ptk 2)
30.11 Mäestikud (ptk 3-4)
06.12 Tasandikud (ptk 5)
07.12 Maailmamere põhi (ptk 6)
13.12 Pinnamoe muutused, murenemine (ptk 7)
14.12 Välisjõud pinnamoe kujundajatena (ptk 8)
20.12 Kordamine
21.12 Kontrolltöö

VEESTIK (geograafiaõpiku II osa)
10.01 Vee jaotus Maal (ptk 1)
11.01 Maailmameri (ptk 2)

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

7. klassi õpilane II veerandil:
•omab ettekujutust Maa siseehitusest ja maakoore ehitusest, sh laamade liikumisest ja sellega seotud nähtustest;
•oskab tuua näiteid erinevatest kivimitest ja setetest ning selgitada nende tekkimist;
•oskab nimetada maismaa pinnavorme ja iseloomustada nende kujunemist, erinevust väliskuju ja üldkõrguse järgi;
•oskab selgitada välisjõudude mõju pinnamoele ning tuua vastavaid näiteid;
•teab vee jaotumist Maal, erinevaid veekogusid ja nende veere˛iimi ning veetaseme muutumise peamisi põhjuseid;
•oskab seletada looduse ja inimtegevuse vastasmõju;
•oskab kasutada kaarte ja teisi geograafiliste nähtuste esitusviise ning tehnikaid, et hankida, töödelda ja väljendada ruumiliselt esitatud teavet;
•oskab analüüsida tabeleid, graafikuid ja diagramme, teha järeldusi neil esitatud nähtuste sisu ja arengusuundade kohta;
•oskab teha looduses lihtsate vahenditega mõõtmisi ja vaatlusi.

Hindamine üles

Veerandi jooksul on kaks kontrolltööd, mis annavad veerandi kokkuvõtvast hindest 50%, teise poole annavad tunnikontrollid, töövihiku täitmine, koduste tööde täitmine, iseseisvad tööd.

Konsultatsioonitund on 7B õpilastele teisipäeviti 1. tund kabinetis 103 või kokkuleppel õpetajaga. Kontrolltööd tuleb järele teha õpetaja määratud ajal.
Kui õpilane on koolist puudunud, siis tuleb sellel ajal läbivõetud osa (kirjas e-koolis tunnikirjeldused ja kodused tööd) ise omandada või pöörduda abi saamiseks õpetaja poole konsultatsioonitundides.