Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Programmeerimine: 1c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Katrin Kannik

väikerühma õpetaja

Kontakt: Katrin.Kannik@nooruse.edu.ee

Loodud: 26. märts 2017. a. kell 11.49
Muudetud: 30. märts 2017. a. kell 08.31

Õppeaasta: 2016/2017

Õppekava: Põhikooli õppekava, IV veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Sissejuhataval kursusel antakse ülevaade baasoskustest, mis aitavad lastel jõuda programmeerimiseni. Tutvutakse hiire-, klaviatuuri-, loogika- ja mõtlemismängudega. Ettevalmistav osa annab ülevaate mängudest, mille abil luuakse õpilaste valmisolek programmeerimisega tegelemiseks. Antakse ka esmased teadmised programmeerimisega seotud mõistetest ja programmidest.

I klassis kasutavad õpilased alates novembrist visuaalse programmeerimise keskkonda Scrach. Scratch on graafiline programmeerimiskeel, mille abil on lihtne ja huvitav koostada interaktiivseid lugusid, mänge ja animatsioone. Vastavas keskkonnas on lihtne asju luua ning tehtud töid teistega jagada. Scratchi saab kasutada veebipõhises keskkonnas http://scratch.mit.edu/

Lisaks tegelevad lapsed üle nädala LEGO WeDo'dega. LEGO WeDo on lastele alates seitsmendast eluaastast mõeldud robootika komplekt. See ühendub arvutiga, pakub võimaluse ehitada ning programmeerida lihtsaid LEGO mudeleid koos mootorite ja anduritega. Lapsed läbivad ridamisi erinevate ainete vahelisi tegevusi, mis arendavad samal ajal nende matemaatilisi-, inseneri-, tehnoloogia- ning keelelisi oskuseid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

Sissejuhatus programmeerimisse
Kooli arvutiklassiga tutvumine
Arvutihiire kasutamise mängud
Klaviatuurimängud
Mõtlemis- ja loogikamängud
Mõtlemis- ja loogikamängud
Programmeerimisega seotud mängud / LEGO WeDo robotite ehitamine
Programmeerimismängud / LEGO WeDo robotite ehitamine
Programmeerimismängud / LEGO WeDo robotite ehitamine
Tutvumine Scratch keskkonnaga / LEGO WeDo robotite ehitamine
Scratch: kassi liigutamine / LEGO WeDo robotite ehitamine
Scratch: mitme tegelaskuju integratsioon / LEGO WeDo robotite ehitamine
Scratch: hääle kasutamine / LEGO WeDo robotite ehitamine
Scratch: animatsiooni loomine / LEGO WeDo robotite ehitamine
Scratch: animatsiooni loomine / LEGO WeDo robotite ehitamine
Scratch: animatsioonide vaatamine / LEGO WeDo robotite ehitamine
Scratch: lihtsamate mängude loomine / LEGO WeDo robotite ehitamine
Scratch: lihtsamate mängude loomine / LEGO WeDo robotite ehitamine
Scratch: mängude mängimine / LEGO WeDo robotite ehitamine
Kursuse tööde vaatamine, tagasiside

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Kursuse lõpul õpilane:
on harjunud kasutama arvutihiirt ja klaviatuuri
oskab kasutada arvutit ja internetilehitsejat
on omandanud baasteadmised programmeerimisega seotud mõistetest
tunneb Scratch keskkonda ning selle kasutusloogikat
oskab Scrach keskkonnas programmeerida lihtsamaid animatsioone, mänge
oskab luua LEGO roboteid ning neid liikuma programmeerida

Hindamine üles

Hindamisel kasutatakse sõnalisi hinnanguid. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.

Hindamisele tulevad osaoskused:
1. Koostad Scratch keskkonnas programmi ja kasutad programmeerimiskäske õigesti.
2. Oskad teha koostööd roboti ehitamisel.

Osaoskuste hindamisel on kasutusel järgmised tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata