Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Programmeerimine: 2a P, 2a T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Sirje Mehik

klassiõpetaja

Kontakt: Sirje.Mehik@nooruse.edu.ee

Loodud: 23. märts 2017. a. kell 22.31
Muudetud: 25. märts 2017. a. kell 15.10

Õppeaasta: 2016/2017

Õppekava: Põhikooli õppekava, IV veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Valikkursusega taotletakse, et õpilane:
kohaneb tehnoloogia kasutamisega õppetöös;
valdab arvutil peamisi lihtsamaid töövõtteid;
arendab loovust, loogilist, analüüsivat ja abstraktset mõtlemist;
praktiseerib süsteemset käsitlust probleeme ja ülesandeid lahendades;
tunneb lihtsamaid programmide loomise võimalusi ning põhimeetodeid;
omandab programmide koostamise ning probleemide lahendamise baasoskused visuaalse programmeerimisplatvormi Scratch ja LEGO WeDo abil.
Programmeerimise õpetamise üldeesmärk esimeses kooliastmes on tutvumine arvutimaailmaga ning õpilase loogika, loovuse, ülesannete lahendamise oskuse ning probleemidega toimetuleku arendamine. Valikainesse integreeritakse emakeele, kunsti, matemaatika, looduse jt ainete õpetust. Õppetöös rakendatakse õpilasi aktiveerivaid ja loomingulisust esiletoovaid meetodeid.
Eesmärkide saavutamiseks peab teadvustama ning tunnetama programmide olemust, koostades praktilises töös programme, mida arvutil realiseerida. Esimese keskkonnana kasutame Scratchi. See on vabavara, mis on mõeldud algajatele, eeskätt lastele ja noortele. Oma lihtsuse tõttu võimaldab see omandada programmeerimise põhitõed traditsiooniliste keskkondadega võrreldes 2-3 korda kiiremini. Aine põhiosa on orienteeritud praktilistele tegevustele.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

27.- 31.03. Matetalgud
03.- 07.04. Lego WeDo
10.-14.04. Animatsiooni projekt
17.-21.04. Lego WeDo
24.-28.04. Animatsiooni projekt
01.-05.05. Lego WeDo
08.-12.05. Animatsiooni projekt
15.-19.05. Lego WeDo
22.-26.05. Animatsiooni projekt
29.05.- 02.06. Projektipäevad.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Kursuse lõpul õpilane:

- tunneb arvutikasutamise põhivõtteid, oskab kasutada hiirt, klaviatuuri, programme
- praktiseerib loogikat erinevate õppemängude mängimisel
- oskab konstrueerida roboteid ning neid programmi abil juhtida
- teab programmide loomise põhitõdesid
- eristab ning oskab programmides kasutada eri liiki andmeid (nt teksti, pilti, heli jm)
- tunneb ning oskab programmides kasutada protsesside juhtimise vahendeid.

Hindamine üles

2. klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad eKoolis. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.

II poolaasta lõpus antakse õpilasele tagasiside järgmiste osaoskuste omandamise kohta:

Koostad Scratch keskkonnas programmi ja kasutad programmeerimiskäske õigesti.
Oskad ehitada roboteid ning neid programmi abil juhtida.

Iga osaoskust hinnatakse eraldi, kasutades tähti:
T- tead, kasutad, oskad
P- pead veel harjutama
O- oskus omandamata
E- koolis kajastub see igapäevaselt tähekombinatsiooniga KH (kujundav hinnang), millele järgneb selgitus, millist osaoskust ja kuidas, on hinnatud.
Konsultatsioon esmaspäeviti kell 13.00 ruumis 109.