Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Inimeseõpetus: 2b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Merle Tustit

klassiõpetaja

Kontakt: Merle.Tustit@nooruse.edu.ee

Loodud: 23. märts 2017. a. kell 21.24
Muudetud: 9. aprill 2017. a. kell 12.24

Õppeaasta: 2016/2017

Õppekava: Põhikooli õppekava, IV veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Inimeseõpetuse üldeesmärk on aidata kaasa õpilase sotsiaalses elus
vajalike toimetulekuoskuste arengule, mille elluviimiseks kujundatakse õpilases terviklikku isiksust,
sotsiaalset kompetentsust, terviseteadlikkust ja ausust, hoolivust, vastutustunnet ning õiglust.
Inimeseõpetusega taotletakse, et õpilane
• õpib suhtlema teiste inimestega ja viisakalt käituma;
• õpib väärtustama üldinimlikke kõlblusnorme;
• õpib tundma oma mina;
• õpib väärtustama perekonda;
• õpib tervislikult elama;
• õpib käituma kriisiolukorras;
• teadvustab seaduste vajalikkuse inimeste ühiselu ja tegevuse korraldamisel ning nende täitmise tähtsuse.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

31.03.
AEG JA ASJAD
Aja planeerimine. TR lk 18-19

07.04.
Uued asjad. TR lk 20-21

14.04.
Suur Reede

21.04.
Vanad asjad. TR lk 22-23

28.04.
Asjade hoidmine. TR lk 24-25

05.05.
MINA JA TERVIS
Haigused. TR lk 26-27

12.05.
Traumad. Esmaabi. TR lk 28-29

19.05.
Evakuatsioon. Tulekahju. Rünnak. TR lk 32-33

26.05.
Ohutu suvi. TR lk 34-35
Kordamine. TR lk 36-40

02.06.
Projektipäev.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
... oskab koostada oma nädalaplaani.
.... mõistab, et ka internetis tuleb pidada kinni teatud reeglitest.
.... oskab olla internetis turvaliselt.
... oskab leida erinevusi elu vahel tänapäeval ja vanasti.
.... teab, miks on vaja prügi sorteerida ja asju taaskasutada.
.... oskab prügi sorteerida.
.... mõistab, et enda ja teiste asju tuleb hoida.
... teab nakkushaigusi ja seda, kuidas neisse võib haigestuda.
.... teab, miks vaktsineeritakse.
.... teab, kuidas aru saada, et oled haigestunud ja kuidas külmetushaigusi ravitakse.
.... teab, mis on allergia.
.... teab, kuidas traumad võivad tekkida.
.... oskab helistada päästeteenistusse ja abi kutsuda.
.... mõistab, et tuleb aidata, kui kellegagi midagi on juhtunud.
... teab, mis on tema tervisele hea, mis kahjulik.
.... saab aru, mida ta peaks veel tegema, et terve püsida.
... teab, kuidas käituda tulekahju häire korral.
.... oskab käituda rünnaku korral.
.... oskab oma koolimajast ja kodust evakueeruda.
.... oskab helistada päästeteenistusse.
... teab, kuidas looduses käituda.
.... oskab looduses olevaid ohtusid märgata ja vastavalt käituda.
... oskab ohutult matkata ja ujuda.
.... teab, kuidas õnnetuse korral käituda ja abi kutsuda.
... teab, kuidas ohuolukorras käituda.
.... teab, kuidas hoida end tervena.
... oskab põhjendada, miks reeglitest on vaja kinni pidada.

Hindamine üles

2. klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad õpilaspäevikus ja/või kirjalikul tööl. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.
Kokkuvõtvate sõnaliste hinnangute kriteeriumid:
„väga tubli“ (lühend “V”) - hinnatakse suulist esitust, kirjalikku või praktilist tööd, praktilist tegevust või selle tulemust, kui see vastab täiel määral õppekava nõuetele(*) või ka ületab neid;
„tubli“ (lühend “T”) - hinnatakse suulist esitust, kirjalikku või praktilist tööd, praktilist tegevust või selle tulemust, kui see vastab üldiselt õppekava nõuetele(*), kuid pole täielik, esineb väiksemaid eksimusi või jääb mõnel määral puudu iseseisvusest;
„harjuta“(lühend “H”) - hinnatakse suulist esitust, kirjalikku või praktilist tööd, praktilist tegevust või selle tulemust, kui saavutatud õpitulemustes esineb eksimusi, põhioskused on omandatud lünklikult või õpilane vajab rohkem juhendamist.

IV veerandil hindamisele tulevad osaoskused:
* Tead Eesti Vabariigi sümboleid.
* Tead Eesti Vabariigi naaberriike, pealinna, hümni ja selle autoreid.
* Oskad nimetada presidenti ja peaministrit.
* Oskad nimetada lipupäevi ning rahvakalendri tähtpäevi ja nendega seotud kombeid.
* Oskad tuua näiteid traditsioonide kohta oma kodus ja koolis.
* Tead Eesti maakondi ja oskad nimetada Eesti suurimaid linnu.
* Oskad koostada oma nädalaplaani.
* Oskad leida erinevusi elu vahel tänapäeval ja vanasti.

Osaoskuste hindamisel kasutusel tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata
Lisaks on:
* e- koolis kasutusel tähed KH (kujundav hindamine), millele järgneb selgitus, milline on osaoskuse saavutus.
* E-koolis on kasutusel ka kirjaliku töö puhul saavutatud punktide arv , mille puhul selgitusse on lisatud maksimumpunktid ja viide osaoskustele.

Konsultatsioon reedeti kell 13.00 - 13.45 ruumis 205.
Sel ajal saad:
1) Küsida õpetajalt abi või selgitusi teema kohta, mis on sulle raske.
2) Teha järgi puudumise tõttu tegemata töid.
3) Uuesti vastata halvasti tehtud tööd.