Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Loodusõpetus: 5c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Katrin Liiv

inglise keele õpetaja / klassiõpetaja

Kontakt: Katrin.Liiv@nooruse.edu.ee

Loodud: 22. märts 2017. a. kell 10.26
Muudetud: 31. märts 2017. a. kell 08.00

Õppeaasta: 2016/2017

Õppekava: Põhikooli õppekava, IV veerand

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Loodusõpetus kujundab alusteadmised ja -oskused teiste loodusteaduslike ainete (bioloogia,
füüsika, geograafia ja keemia) õppimiseks ning loob aluse teadusliku mõtlemisviisi kujunemisele.
Loodusõpetus aitab õpilastel omandada üldised alused looduskeskkonna terviklikuks tajumiseks ning esmaste seoste mõistmiseks inimese ja tema elukeskkonna vahel.
Õpilane õpib märkama ning eesmärgistatult vaatlema elus- ja eluta looduse objekte ning nähtusi, andmeid koguma ja analüüsima ning nende põhjal järeldusi tegema.
Praktiliste tegevuste kaudu õpitakse leidma probleemidele erinevaid lahendusi ja analüüsima nende võimalikke tagajärgi.

Põhikooli loodusõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) tunneb huvi looduse vastu, huvitub looduse uurimisest ja loodusainete õppimisest;
2) oskab sihipäraselt vaadelda loodusobjekte, teha praktilisi töid ning esitada tulemusi;
3) rakendab loodusteaduslikke probleeme lahendades teaduslikku meetodit õpetaja
juhendamisel;
4) omab teadmisi looduslikest objektidest ja nähtustest ning elusa ja eluta keskkonna seostest;
5) mõistab inimtegevuse ja looduskeskkonna seoseid, näitab üles empaatiat ümbritseva suhtes
ning väljendab hoolivust ja respekti kõigi elusolendite suhtes;
6) oskab leida loodusteaduslikku infot, mõistab loetavat ja oskab luua lihtsat
loodusteaduslikku teksti;
7) rakendab õpitud loodusteaduste- ning tehnoloogiaalaseid teadmisi ja oskusi igapäevaelus;
8) väärtustab elurikkust ja säästvat arengut.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

27.-31.märts
1) Ilm Miks ilm muutub? Ilmakaardid.Õ lk 108-111 TV lk 18-19
2) Ilmaelemendid. Õhutemperatuur. Miks õhk soojeneb? Millest sõltub neelduva päikesekiirguse hulk? Õ lk 112-113 tv lk 20-21
https://koolielu.ee/waramu/view/1-a5f5d510-ffe7-49c8-a9fc-f6e0f8ae9817
http://www.miksike.ee/docs/elehed/3klass/2ilm/3-2-2-1.htm

3. - 7.apr
1) Ilmavaatlused Tv lk 21 ül 7 Ilmaelemendid. Tuule suund ja kiirus õ lk 114-115
2) Ilmaelemendid. Pilved Kuidas pilved tekivad? Millest sõltub õhuniiskus? Erinevad pilved. Õ lk 116-119, tv 24-25

10.-14.apr
1) Ilmaelemendid. Sademed. Miks sadu tekib? Erinevad sademete tüübid. Sademete mõõtmine. Õ lk 120-123 Tv 26
2) riigipüha

17.-21.apr
1) Ilmastik Miks aastaajad vahelduvad? Õ lk 124-125 tv lk 27 Kokkuvõte ilmavaatlustest. Tv lk 28-29
2) Kontrolltöö (21.apr)

24.-28.apr
1) Läänemeri Läänemere rannajoon. Läänemere rannik muutub. Läänemeri on noor meri. Õ lk 128-131 tv lk 30-31
2) Vesi Läänemeres. Merevee omadused. Läänemeri on riimveeline. Õ lk 132-133 Tv lk 32-33

1. - 5.mai
1) Läänemere mõju ilmastikule. Mere ääres on tuuline, aastaring mere ääres. Õ lk 134-135, tv lk 34
2) Mere mõju inimtegevusele. Eesti vanimad asulad. Mis kasu on merest? Õ lk 136-137, tv lk 35


8.-12.mai
1) Läänemere taimed ja vetikad. Millised taimed kasvavad meres?. Mis on taimhõljum? Õ lk 138-139, tv 36-37
2) Kontrolltöö (12.mai)

15.-19.mai
1) Kalad Läänemeres. Milliseid kalu leidub Läänemeres? Kes on siirdekalad. Õ lk 140-141, tv lk 38-39 Läänemere selgrootud ja imetajad. Loomhõljum. Põhjaloomastik. Inetajad Läänemeres. Õ lk 142-143, tv lk 40-41
2) Merelinnud. Millised linnud elavad Läänemere ääres. Õ lk 144-147, tv lk 42-43

22.-26.mai
Loovuslaagri raames Pärnu Loodusmaja külastus ja õppeprogrammid.

29.-30.mai
1)) Saarte ja ranniku taimestik. Elutingimused rannikul. Õ lk 148-149, tv lk 44
Läänemere reostus ja kaitse. Läänemere on maailma reostatuim meri. Mis reostab merd? Läänemere kaitse. Õ lk 150-153, tv lk 45

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
väärtustab säästlikku eluviisi;
toimib keskkonda hoidvalt ning väldib enda ja teiste tervise kahjustamist;
mõõdab õues õhutemperatuuri, hindab pilvisust ja tuule kiirust ning määrab pilvetüüpe ja tuule suunda;
võrdleb ilmakaardi järgi ilma (temperatuur, tuule suund, kiirus, pilvisus ja sademed) Eesti erinevates osades;
iseloomustab graafiku põhjal kuu keskmisi temperatuure ja sademete hulka ning tuuleroosi abil valdavaid tuuli Eestis.
Märkab Läänemere ilu ja erilisust ning väärtustab Läänemere elurikkust;
väärtustab uurimistegevust Läänemere tundmaõppimisel;
käitub mere ääres keskkonnateadlikult ja -hoidlikult ning järgib ohutusnõudeid;
mõistab muutusi Läänemere elukeskkonnas, saab aru, et tingimuste muutmine inimese poolt häirib looduslikku tasakaalu ning et meri vajab kaitset;
on motiveeritud osalema eakohastel Läänemere kaitsega seotud üritustel;
näitab kaardil Läänemere-äärseid riike ning suuremaid lahtesid, väinu, saari ja poolsaari;
võrdleb ilmakaartide, graafikute ja tabelite järgi rannikualade ning sisemaa temperatuure;
iseloomustab Läänemere-äärset asustust ja inimtegevust õpitud piirkonna näitel;
iseloomustab Läänemerd kui ökosüsteemi;
selgitab Läänemere vähese soolsuse põhjuseid ja riimveekogu elustiku eripära;
võrdleb organismide elutingimusi järves ja meres;
kirjeldab erinevate vetikate levikut Läänemeres;
määrab lihtsamate määramistabelite järgi Läänemere selgrootuid ja selgroogseid;
koostab Läänemerele iseloomulikke toiduahelaid või -võrgustikke;
teab ja selgitab Läänemere reostumise põhjuseid ja kaitsmise võimalusi;
tunneb peamisi ranniku pinnavorme: luited, karid, saared, poolsaared;
teab Eesti ranniku maakerke põhjusi ning sellest tulenevat rannikujoone muutust (laidude, poolsaarte ja saarte teket ning merelahtede muutumist rannikujärvedeks);
nimetab Läänemere, saarte ja ranniku tüüpilisi liike.

Hindamine üles

Õpilane saab veerandi jooksul hinded 2 kontrolltöö, praktiliste ülesannete soorituse ja suulise selgituse eest. Valikuliselt hinnatakse töövihiku koduste ülesannete ja iseseisvate tunnitööde täitmist.

SUULINE VASTAMINE JA PRAKTILISED TÖÖD:
Hinne "5": õpilane vastab iseseisvalt, õigesti ja täpselt kogu õppematerjali, oskab praktiliste tööde tegemisel iseseisvalt kasutada omandatud teadmisi
Hinne "4". vastuses esineb 1-2 ebatäpsust faktides, õpilane vastab küsimustele suuremate raskusteta
Hinne "3": esitab õigesti põhilise materjali õpetaja suunavate küsimuste abil, teadmiste praktilisel rakendamisel vajab õpetaja abi
Hinne "2": õpilane ei suuda vastata suuremat ja olulisemat osa õppematerjalist, ei tule toime praktiliste ülesannete lahendamisega, teeb rohkesti sisulisi vigu
Hinne "1": läbivõetud materjal on täielikult omandamata, õpilasel puuduvad rakenduslikud oskused, õpilane keeldub vastamast, õpilane ei esita nõutud materjali arvestatava põhjuseta

KIRJALIKUD TÖÖD:
Hinne "5" 90- 100% punktide arvust
Hinne "4" 75- 89% punktide arvust
Hinne "3" 50- 74% punktide arvust
Hinne "2" - 20-49% punktide arvust
Hinne "1" - 0-19% punktide arvust

Kokkuvõtval hindamisel
1) hinne "5" - saavutatud õpitulemused vastavad õpilase taotletavatele õpitulemustele täiel määral ja ületavad neid;
2) hinne "4" - saavutatud õpitulemused vastavad üldiselt õpilase õppe aluseks olevatele taotletavatele õpitulemustele;
3) hinne "3" - saavutatud õpitulemused võimaldavad õpilasel edasi õppida või kooli lõpetada ilma, et tal tekiks olulisi raskusi hakkamasaamisel edasisel õppimisel või edasises elus;
4) hinne "2" - õpilase areng õpitulemuste osas on toimunud, aga ei võimalda oluliste raskusteta hakkamasaamist edasisel õppimisel või edasises elus;
5) hinne "1" - saavutatud õpitulemused ei võimalda oluliste raskusteta hakkamasaamist edasisel õppimisel või edasises elus ning kui õpilase areng nende õpitulemuste osas puudub.

Järelvastamine:
Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist märgitakse eKooli päevikusse koos puudumistähisega märk „0“ (nt -/0). Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik; õpilasel on kohustus puudulikult sooritatud töö järele vastata 10 päeva jooksul. ( vajadusel kokkulepe õpetajaga). Puudulikult sooritatud tööle esitab õpilane vigade paranduse.
Tegemata kodutöö hindeks on 0 ja tuleb esitada hiljemalt järgmiseks ainetunniks. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui poolaasta lõpuks tööd järele ei vastata.

Järelvastamise ja konsultatsiooniaeg: ruum 200A neljapäeval 14.00-14.45

Õppetunnis vajalikud õppevahendid:
loodusõpetuse õpik
töövihik
korrektne loodusõpetuse vihik
kirjutusvahend
mapp töölehtede jaoks