Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Muusika: 5a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Laine Lehto

muusikaõpetaja

Kontakt: laine.lehto@saaremaa.edu.ee

Loodud: 26. jaanuar 2020. a. kell 22.44
Muudetud: 26. jaanuar 2020. a. kell 22.44

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Me arendame õpilaste kuulamisharjumust, analüüsivõimet ja laulmisoskust. Kinnistame läbi praktiliste tegevuste elementaarseid teadmisi muusikateooriast, anname ülevaate tähtsamatest muusikaga seotud teemadest ning tutvustame erinevate maade kultuuripärandit. Kujundame elava musitseerimise kaudu õpilaste muusikalist maitset.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

20.01 Andrea Bocelli, Evelyn Glennie - videonäited. "Lauluga" (lk 76-77), "Lõbusad noodid" (lk 78-79). Tv lk 18 ül 25. Õpitud laulude kordamine.
27.01 Stevie Wonder, Paul Wittgenstein – videonäited. „Lauluke” (lk 81), õpitud laulud. Tv lk 18 ül.25.
03.02 Meelis Luks, Nobuyuki Tsujii – videonäited. „Viva la musica” (lk 83), kaanon. Tv lk 18 ül 25.
10.02 Muusikalised väljendusvahendid lk 86. „Millest koosneb muusika?” (lk 84-85). Tv lk 19 ül 26 a.
17.02 Muusikalised väljendusvahendid lk 88. „Rütm” (lk 88-89). Tv lk 19 ül 26 b. EV hümn hindele. Isamaalised laulud.
Koolivaheaeg 22.02-01.03
02.03 Muusikalised väljendusvahendid lk 89-90. „Tuuleveski ja vesiveski” (lk 91). Tv lk 20 ül 27.
09.03 G-duur ja e-moll (lk 90 ja 92), tv lk 21 ül 28. „Meil aiaäärne tänavas” (lk 93). Õpitud laulud.
16.03 Muusikalised väljendusvahendid lk 95, tv lk 22 ül 29. „Raagus puu” (lk 94), õpitud laulud.
23.03 Muusikalised väljendusvahendid lk 97, tv lk 23 ül 30. „Üks laevuke” (lk 96), õpitud laulud.
30.03 Muusikalised väljendusvahendid lk 98, tv lk 24 ül 31. „”Spordimeeste laul” (lk 98-99), õpitud laulud.
06.04 Näppekeelpillid lk 100-103, tv lk 25 ül 32. „Postipoiss” (lk 101),
13.04 Poogenkeelpillid lk 104-109, tv lk 26 ül 33. „Peer Speelman” (lk 105), õpitud laulud.
Koolivaheaeg 18.04-26.04
27.04 Klahvpillid lk 110-111, tv lk 30 ül 35. „Naljakad noodid” (lk 114-115), õpitud laulud.
04.05 Kordamine, tv lk 31 ül 37. „Orkester” (lk 117). Sümfooniaorkester lk 116 ja 118, tv lk 32 ül 38.
11.05 Dirigent lk 120-121. Tv lk 34 ül 39 ja tv lk 38 ül 42. Õpitud laulude kordamine.
18.05 Vivaldi „Aastaajad”, tv lk 39 ül 43 pilt. Õpitud laulude kordamine.
25.05 Loovuslaager Jõulumäel.
01.06 Õpitu kordamine. 2. poolaasta ja aastahinded. Kooli laul, ühislauluvara laulud.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane on kinnistanud läbi aktiivse musitseerimise elementaarsed muusikateoreetilised teadmised (astmed, tähtnimed, taktimõõdud, rütmivältused, alteratsioonimärgid, helistikud G-duur ja e-moll). On tutvunud keel- ja klahvpillidega, oskab nimetada muusikalisi väljendusvahendeid. Loovülesannetes ja elava musitseerimise käigus kasutab juba õpitud teadmisi ning oskusi, arendab oma muusikalist maitset.

Hindamine üles

Õppeperioodil saavutatud õpitulemuste (vt ainekaardi osa „Milliseid oskusi õpilased saavad”) fikseerimiseks kasutatakse e-koolis järgmiseid protsessi hinnanguid:
„AR“ ehk „arvestatud” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused on saavutatud.
„MA“ ehk „mittearvestatud” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused ei ole saavutatud.
„KH“ ehk „kujundav hindamine” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused on tegemata või esitamata. Peale võlgnevuse likvideerimist asendub hinnanguga „AR“ või hinnanguga „MA“, kui tööd kokkulepitud ajal ei sooritata.
„0“ – arvestuslikust õppetegevusest puudumine, mille tõttu on õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused tegemata või esitamata jäänud. Peale võlgnevuse likvideerimist asendub hinnanguga „AR“ või hinnanguga „MA“, kui tööd kokkulepitud ajal ei sooritata.
Arvestuse saab õpilane piisavate positiivsete (märge "AR") õpitulemuste korral. Oodatavast madalamal tasemel õpitulemuse korral - tegemata, esitamata või lõpetamata tööd (märge „MA”, „KH” või „0”) tuleb likvideerida 10 päeva jooksul. Õpilasi hinnatakse poolaasta lõpul mitteeristavalt kõigi saadud hinnangute alusel. Protsessi hinnangud on jooksvalt õppeperioodi ajal saavutatud õpitulemused. Kokkuvõttev hinnang on protsessi hinnangute põhjal kujunev poolaasta tulemus.

KONSULTATSIOON toimub kolmapäeviti kell 15:00-15:45 klassis 101, järelvastamine kindlaks määratud ajal vastavalt KG kodukorrale. Järgi saab vastata 10 päeva jooksul pärast töö toimumist.