Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Muusika: 4b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Laine Lehto

muusikaõpetaja

Kontakt: laine.lehto@saaremaa.edu.ee

Loodud: 26. jaanuar 2020. a. kell 22.43
Muudetud: 26. jaanuar 2020. a. kell 22.43

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Me õpetame last end muusika kaudu väljendama, rikastame tema sisemaailma ning arendame tema loovust laulmise, liikumise, pillimängu ja omaloomingu abil. Anname õpilasele elementaarsed teadmised häälehoiust ja muusikateooriast, ülevaate tähtsamatest muusikaga seotud teemadest ning tutvustame oma maa kultuuripärandit.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

20.01 Plokkflöödiõpe. Õpitud kaanonite kordamine mollis ja duuris. „Tabatinna” (lk 94-85). „Kehapillimäng” (lk 86) – kehapilli ja rütmipillidega.
23.01 Rütmide kordamine, rütmiruudu plaksutamine tv lk 6 paarides hindele. Õpitud laulud.
27.01 Plokkflöödiõpe. Rütmide kordamine, uued rütmid TI-TIRI JA TIRI-TI. „Peegel” (lk 56) – laulu rütmi plaksutamine.
30.01 „Talvehommik” (lk 88) – 2-häälsus. „Taat, ära maga” (lk 89), rõhk muusikas. Tv lk 23 ül 18.
03.02 Plokkflöödiõpe- Duur ja moll helirida. „Meie elu” (lk 59). K. A. Hermann, muusikanäited.
06.02 „Peegel” (lk 56) – rütmi plaksutamine. Duuri ja molli kordamine, kaanonid lk 81. Tv lk 20-21 ül 15-16 hindele.
10.02 Plokkflöödiõpe. Solistide lauluvõistluse laulud. „Karvast sõpra oodates“ (lk 32). „Meie elu“ (lk 59).
13.02 Sõbrapäevast, „Karvast sõpra oodates“ (lk 32). „Meie elu“ (lk 59). Hääleliigid (lk 62-65), muusikanäited. Tv lk 18-19. EV hümni 1. salm.
17.02 Plokkflöödiõpe. Hindeline grupitöö hääleliikidest – kuulame ja määrame tv lk 18-19 abil. ”Meie elu” (lk 59). EV hümni 2. salm. „Kodukeel” (lk 125), eeltakti mõiste.
20.02 EV hümni 3. salm. „Kodukeel” (lk 125). Õpitud laulude kordamine. Solistide lauluvõistluse laulud.
Koolivaheaeg 22.02-01.03
02.03 Plokkflöödiõpe. Vastlapäeva kommetest. „Vastlad“ (lk 114), 2-os muusikavorm (lk 115). Lauluvõistluse laulud.
05.03 „Talvehommik“ (lk 88), tv lk 24 ül 19, duurkolmkõlad erinevates JO-võtmetes. Solistide lauluvõistluse laulud.
09.03 Solistide lauluvõistluse klassivoor.
12.03 Muusikainstrumendid (lk 90), tv lk 25 ül 20. „Igaühel oma pill“ (lk 91), tv lk 26 ül 21.
16.03 Plokkflöödiõpe. Klahvpillid (lk 92), muusikanäited. „Menuett“ (lk 94). J. S. Bach (lk 95).
19.02 Klahvpillide kordamine, muusikanäited - tv lk 27 ül 22. „Menuett“ (lk 94).
23.03 Plokkflöödiõpe. Keelpillid (lk 96-97), muusikanäited. „Keelpillid“ (lk 96).
26.03 Keelpillide kordamine, muusikanäited - tv lk 28-29 ül 23. „Keelpillid“ (lk 96).
30.03 Plokkflöödiõpe. Puhkpillid (lk 98-101), muusikanäited. „Puhkpillid“ (lk 98, 100).
02.04 Puhkpillide kordamine, muusikanäited - tv lk 30-31 ül 24. „Puhkpillid“ (lk 98, 100).
06.04 Plokkflöödiõpe. Löökpillid (lk 102-104), muusikanäited. „Löökpillid“ (lk 102), „Dubidu-dam“ (lk 106).
09.04 Löökpillide kordamine, muusikanäited - tv lk 32 ül 25. „Löökpillid“ (lk 102), „Dubidu-dam“ (lk 106).
13.04 Plokkflöödiõpe. „Kontsert“ (lk 108-109), muusika kuulamine - Mozart „Lahing“. „Viva la musica!“ (lk 110).
16.04 „Kontsert” (lk 108-109), „Viva la musica!” (lk 110) – uus rütm TA-I-TI (lk 111). Rütmiruut tv lk 36 ül 28.
Koolivaheaeg 18.04-26.04
27.04 Orkestripillide kordamine. „Kontsert“ (lk 108-109). Rütmiruut tv lk 36 ül 28. Õpitud laulud.
30.04 „Kontsert“ (lk 108-109), „Dubidu-dam“ (lk 106). „Viva la musica“ (lk 110) uus rütm TA-I-TI (lk 111). Rütmiruut tv lk 36 ül 28.
04.05 Plokkflöödiõpe. „See on ema” (lk 150-151). „Ood rõõmule“ - teema esitamine plaatpillidel ja plokkflöödil. „Hea muusika“ (lk 142-143).
07.05 L. Van Beethoven (lk 141), muusikanäited. Tv lk 42 „Ood rõõmule” teema AN. Emadepäevast. „See on ema” (lk 150-151).
11.05 Plokkflöödiõpe. „Noodilaul“ (lk 147). Plaatpillidel ja klaveril meloodia mängimine - „Mäkke ronimine“ (lk 146). „Hei, ho!“ (lk 148) – rütmi- ja plaatpillisaatega.
14.05 „Hea muusika“ (lk 142-143). „Noodilaul“ (lk 147). Tähtnimetused (lk 144-146). Tv lk 43 ül 34.
18.05 Plokkflöödiõpe. „Hei, ho!“ (lk 148). „Noodilaul“ (lk 147), muusikanäide. Räpp, muusikanäited. „Vitamiini räpp“ (lk 152).
21.05 „Vitamiini räpp“ (lk 152) – esitused gruppides. „Kõnekaanon“ (lk 153). „Maiasmoka tša-tša“ (lk 154-155).
25.05 „Kõnekaanon“ (lk 153). „Maiasmoka tša-tša“ (lk 154-155). Õpitu kordamine lk 164-165.
28.05 Rütmiharjutused tv lk 33 ül 26, lk 41 ül 32. Soovimuusika. Poolaasta- ja aastahinded.
01.06 Õpitu kordamine. Kokkuvõtted, tagasiside.
04.06 Klassipraktika.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab laululiselt hingata ja fraseerida, ilmekalt laulda, tunneb kaheksandikpausi, eristab kuuldeliselt rütme TI-TIRI, TIRI-TI ja TIRI-TIRI, TA-I-TI, oskab luua rütmilisi kaasmänge õpitud lauludele. Tunneb 2-ja 3-osalist vormi, mõisteid pidekaar ja sidekaar. Oskab laulda nii duur kui moll helilaadi ja kolmkõla, teab tähtnimesid c1-c2. Teab hääleliike ja oskab neid kuuldeliselt määratleda. Oskab liigitada muusikainstrumente alaliikidesse. Suudab improviseerida lihtsaid meloodiaid lauldes või plaatpillil, tugevnenud on meetrumi ja rütmitaju. Rütmiliste kaasmängude ja pillisaadete abil on arenenud õpilase koordinatsioon. Ta teab ilmeka laulmise põhitõdesid, omab kuulamisharjumust ja 2-häälse laulmise kogemust.

Hindamine üles

Õppeperioodil saavutatud õpitulemuste (vt ainekaardi osa „Milliseid oskusi õpilased saavad”) fikseerimiseks kasutatakse e-koolis järgmiseid protsessi hinnanguid:
„AR“ ehk „arvestatud” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused on saavutatud.
„MA“ ehk „mittearvestatud” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused ei ole saavutatud.
„KH“ ehk „kujundav hindamine” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused on tegemata või esitamata. Peale võlgnevuse likvideerimist asendub hinnanguga „AR“ või hinnanguga „MA“, kui tööd kokkulepitud ajal ei sooritata.
„0“ – arvestuslikust õppetegevusest puudumine, mille tõttu on õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused tegemata või esitamata jäänud. Peale võlgnevuse likvideerimist asendub hinnanguga „AR“ või hinnanguga „MA“, kui tööd kokkulepitud ajal ei sooritata.
Arvestuse saab õpilane piisavate positiivsete (märge "AR") õpitulemuste korral. Oodatavast madalamal tasemel õpitulemuse korral - tegemata, esitamata või lõpetamata tööd (märge „MA”, „KH” või „0”) tuleb likvideerida 10 päeva jooksul. Õpilasi hinnatakse poolaasta lõpul mitteeristavalt kõigi saadud hinnangute alusel.
Protsessi hinnangud on jooksvalt õppeperioodi ajal saavutatud õpitulemused.
Kokkuvõttev hinnang on protsessi hinnangute põhjal kujunev poolaasta tulemus.

Konsultatsiooniaeg ja järelvastamised kokkuleppel õpetajaga.