Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Inimeseõpetus: 5b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Liivi Erlenbach

õpetaja

Kontakt: Liivi.Erlenbach@nooruse.edu.ee

Loodud: 21. jaanuar 2020. a. kell 07.49
Muudetud: 21. jaanuar 2020. a. kell 07.49

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Inimeseõpetus toetab õpilase toimetulekut eakaaslaste hulgas, peres, kogukonnas ja ühiskonnas ning aitab õpilasel kujuneda sotsiaalselt küpseks ja teovõimeliseks isiksuseks. Inimeseõpetuse üldeesmärk on aidata kaasa õpilase sotsiaalses elus vajalike toimetulekuoskuste arengule, mille elluviimiseks kujundatakse õpilases terviklikku isiksust, sotsiaalset kompetentsust, terviseteadlikkust ja üldinimlikke väärtusi, nagu ausus, hoolivus, vastutustunne ning õiglus.
Põhikooli inimeseõpetusega taotletakse, et õpilane tunneb ja väärtustab isiksuse arenemisele ning sotsialiseerumisele kaasa aitavate teadmiste, oskuste ja hoiakute kujunemist järgmistes valdkondades:
1) enesekohased ja sotsiaalsed oskused;
2) füüsiline, vaimne, emotsionaalne ja sotsiaalne areng;
3) tervis ja tervislik eluviis;
4) turvalisus ja riskikäitumise ennetamine;
5) üldinimlikud väärtused: ausus,hoolivus, vastutustunne ja õiglus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

20. - 24.01 Nakkushaigused õ lk 80 - 88
27. - 31.01 Aktiivtöö : nakkushaigused (AR / MA )
03. - 07.02 Mittenakkushaigused õ lk 89 - 91
10. - 14.02 Käitumine õnnetusjuhtumi korral õ lk 92 - 93
17. - 21.02 Praktiline õppus: käitumine erinevate õnnetusjuhtumite korral ( AR / MA )
Vaheaeg 24. - 28.02
02. - 06.03 Esmaabi põhimõtted õ lk 94 - 95
09. - 13.03 Esmaabi erinevates olukordades õ lk 96 - 101
16. - 20.03 Esmaabi erinevates olukordades õ lk 102 - 108
23. - 27.03 Praktiline õppus : esmaabi erinevates olukordades ( AR / MA )
30.03 - 03.04 Koduapteek õ lk 109 - 111
06. - 09.04 Tervislik elukeskkond õ lk 114 - 115
13. - 17.04 Tervislik õpikeskkond õ lk 116 - 117
Vaheaeg 20. - 24.04
27. - 30.04 Keskkonna hoidmine õ lk 118 - 122
04. - 08.05 Tervis heaolu tagajana, õpilased testivad iseennast (AR / MA ) õ lk 123 - 124
11. - 15.05 Tervist, suvi! õ lk 125 - 127
18. - 22.05 Vitamiinid, nende allikad ja puudusest tulenevad probleemid ( tööleht )
25. - 29.05 5.klasside laager Pärnus Jõulumäel

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased:
- teavad nakkushaigusi ja kuidas nendest hoiduda
- teavad mittenakkushaigusi, mis neid esile kutsuvad ja kuidas neist hoiduda
- teavad, kuidas käituda õnnetusjuhtumite korral ( tulekahju, liiklusõnnetused )
- oskavad anda esmaabi erinevates olukordades
- teavad, kuidas hoida tervislikku keskkonda
- oskavad sorteerida prügi
- teavad , kuidas end hoida erinevatest ohtudest suvel ja kuidas anda nende ohtude korral esmaabi
- teavad tuntumaid vitamiine, nende allikaid ja puudusest tulenevaid terviseprobleeme

Hindamine üles

II poolaasta arvestuslikud tööd:
1.Aktiivtöö : nakkushaigused ( sümptomid, kuidas hoiduda )
2. Praktiline õppus : käitumine õnnetusjuhtumite korral ( rühmatöö )
3. Praktiline õppus: esmaabi andmine erinevates olukordades
4. Õpilased testivad iseennast ( kas nende eluviis on tervislik või ei )


Õppeperioodil saavutatud õpitulemuste (vt ainekaardi osa „Milliseid oskusi õpilased saavad”) fikseerimiseks kasutatakse e-koolis järgmiseid protsessi hinnanguid:
„AR“ ehk „arvestatud” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused on saavutatud.
„MA“ ehk „mittearvestatud” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused ei ole saavutatud.
„KH“ ehk „kujundav hindamine” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused on tegemata või esitamata. Peale võlgnevuse likvideerimist asendub hinnanguga „AR“ või hinnanguga „MA“, kui tööd kokkulepitud ajal ei sooritata.
„0“ – arvestuslikust õppetegevusest puudumine, mille tõttu on õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused tegemata või esitamata jäänud. Peale võlgnevuse likvideerimist asendub hinnanguga „AR“ või hinnanguga „MA“, kui tööd kokkulepitud ajal ei sooritata.
Arvestuse saab õpilane piisavate positiivsete (märge "AR") õpitulemuste korral. Oodatavast madalamal tasemel õpitulemuse korral - tegemata, esitamata või lõpetamata tööd (märge „MA”, „KH” või „0”) tuleb likvideerida 10 päeva jooksul. Õpilasi hinnatakse poolaasta lõpul mitteeristavalt kõigi saadud hinnangute alusel. Protsessi hinnangud on jooksvalt õppeperioodi ajal saavutatud õpitulemused. Kokkuvõttev hinnang on protsessi hinnangute põhjal kujunev poolaasta tulemus.

Koolivahetusel teisendatakse mitteeristavad hinnangud numbrilisteks hinneteks viiepalli süsteemis:
Märge "AR" / Hinne "5" ( 90% - 100% )
töövahendid alati kaasas
jälgib õpetajat, mõtleb kaasa, töötab iseseisvalt
on hästi omandanud muusikalised teadmised ja oskused
oskab loogiliselt kasutada eelnevalt õpitut
kõik arvestuslikud tööd on õigeaegselt esitatud
Märge "AR" / Hinne "4" (75% - 89% )
töövahendid enamasti kaasas
jälgib õpetajat, mõtleb kaasa, töötab iseseisvalt
vajab aeg-ajalt õpetaja juhendamist
töödes esineb üksikuid vigu
Märge "AR" / Hinne "3" (50% - 74%)
õppevahendid aeg-ajalt kodus
tööülesannete täitmisel esineb palju vigu
ainealastele küsimustele vastab õpetaja suunavate vihjete abil
teadmiste rakendamisel vajab õpetaja abi
Märge "MA" / Hinne "2" ( 0 % - 49% )
õppevahendid pidevalt kodus
õppeülesanded poolikult täidetud või täitmata
puuduvad teadmised läbivõetud õppematerjali osas
ei oska vastata olulisemale osale õppematerjalist, teeb rohkesti sisulisi vigu
suhtumine töösse huvitu
Märge "MA" / Hinne "1"
õpilasel puudub täielikult huvi aine vastu, ei tööta tunnis kaasa
läbivõetud materjal on täielikult omandamata, õpilane keeldub vastamast
puuduvad töövahendid
õpilane puudub põhjuseta ja ei osale konsultatsioonitunnis.