Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 8a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Merle Rekaya

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Loodud: 9. detsember 2019. a. kell 15.04
Muudetud: 9. detsember 2019. a. kell 15.04

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Kirjandusõpetuse eesmärk on, et õpilane:
* arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja;
* oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult;
* loeb eesmärgipäraselt proosa- ja luuletekste ning mõistab loetut;
* orienteerub tekstiliikides;
* huvitub kirjandusest, oskab näha seoseid kirjanduse ja oma elu vahel;
* tunneb oma rahvuskirjandust;
* oskab osaleda rühmatöös.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

25.-29.11.2019
* Muistendi kirjutamine
* Kuidas maailm alguse sai; õp lk 44-47

02.-06.12.2019
* Naer on terviseks; õp lka 48-49
* Linnalegendid; õp lk 50-51

09.-13.12.2019
IV KIRJANDUS JA ÜHISKOND
* Käsikirjad ei põle; õp lk 72-75
* Vabalt valitud teose tutvustamine

16.-20.12.2019
* Vabalt valitud teose tutvustamine
* Vabalt valitud teose tutvustamine

23.-12.2019-03.01.2020 - VAHEAEG

06.-10.01.2020
* Ühiskonna küüsis; Film “Oliver Twist”
* Film “Oliver Twist”

13.-17.01.2020
* Ühiskonnakriitika teravad nooled; õp lk 80-81
* Raha - tänapäeva usk?; õp lk 82-83

20.-24.01.2020
* Murelikult Eestimaast ja eestlastest; õp lk 84-85
* Põgenemine oma maailma; õp lk 86-87

27.-31.01.2020
V PAHAD ON PAHAD JA HEAD ON HEAD
* Paeluv pahelisus; õp lk 92-95
* Need reetlikud jäljed; õp lk 96-99

03.-07.02.2020
* Lugemiskontroll: üks kriminaalromaan
* Rühmatöö

10.-14.02.2020
* Rühmatöö
* Rühmatöö esitamine ja kokkuvõte

17.-21.02.2020
* Sassis suhted ja surnud koer; õp lk 106-109
* Loovülesanded

25.-28.02.2020 - VAHEAEG

02.-06.03.2020
VI KUIDAS ME EDASI ELAME EHK ULMEKIRJANDUSE ILUSHIRMUS UNENÄGU
* Kuhu me suundume?; õp lk 114-115
* Kirjandus hoiatab; Lugemiskontroll: üks ulmeromaan

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpitulemused klassi lõpetamisel:
* on läbi lugenud vähemalt neli eakohast ja eri˛anrilist väärtkirjanduse hulka kuuluvat tervikteost (raamatut);
* loeb eakohast eri˛anrilist kirjanduslikku teksti ladusalt ja mõtestatult, väärtustab lugemist;
* tutvustab loetud raamatu autorit, sisu, tegelasi, probleeme ja sõnumit;
* jutustab kokkuvõtvalt loetud teosest, järgides teksti sisu ja kompositsiooni;
* vastab teksti põhjal fakti- ja järeldamis- ja analüüsiküsimustele;
* kasutab esitatud väidete tõestamiseks tekstinäiteid ja tsitaate;
* kirjeldab teoses kujutatud tegevusaega ja -kohta, määratleb teose olulisemad sündmused;
* kirjeldab teksti põhjal tegelase välimust, iseloomu ja käitumist, analüüsib tegelaste omavahelisi suhteid, võrdleb tegelasi;
* arutleb kirjandusliku tervikteksti või katkendi põhjal teksti teema, põhisündmuste, tegelaste, nende probleemide üle;
* leiab teksti kesksed mõtted, sõnastab loetud teose teema ja peamõtte, kirjutab teksti põhjal kokkuvõtte;
* otsib teavet tundmatute sõnade kohta, teeb endale selgeks nende tähenduse;
* tunneb ära ja kasutab enda loodud tekstides epiteete, metafoore, isikustamist, ja võrdlusi;
* selgitab õpitud vanasõnade, kõnekäändude ja mõistatuste kujundlikkust ja tähendust;
* mõtestab luuletuse tähenduse iseenda elamustele, kogemustele ja väärtustele tuginedes;
* eristab tekstinäidete põhjal rahvaluule lühivorme (kõnekäänd, vanasõna, mõistatus), rahvalaulu (regilaul ja riimiline rahvalaul) ja rahvajutu (muinasjutt, muistend) liike, nimetab nende tunnuseid;
* seletab oma sõnadega eepose ja jutustuse, valmi ja ballaadi ning komöödia olemust;
* esitab peast luule- või proosateksti, jälgides esituse ladusust, selgust ja tekstitäpsust;
* kirjutab tervikliku sisu ja ladusa sõnastusega kirjeldava (tegelase iseloomustus või miljöö kirjeldus) või jutustava (muinasjutu või muistendi) teksti;
* kirjutab kirjandusteose põhjal arutlus­elementidega kirjandi, väljendades oma seisukohti alusteksti näidete ja oma arvamuse abil ning jälgides teksti sisu arusaadavust, stiili sobivust, korrektset vormistust ja õigekirja.

Hindamine üles

Kirjanduse II trimestri kokkuvõttev hinne kujuneb kõigi õppeprotsessis saadud hinnete põhjal. Iga õpilane saab vähemalt 3 hinnet järgmiste tööde eest:
1) lugemiskontroll: vabalt valitud teose (suuline) tutvustamine;
2) lugemiskontroll: üks vabalt valitud kriminaalromaan;
3) loovtöö: muistendi kirjutamine.

* Valikuliselt hinnatakse tunnitööd ja koduste ülesannete täitmist.
* Kui trimestri hinde väljapanemisel jääb hinne kahe hinde vahele, saab määravaks lugemiskontrolli(de) hinne/hinded.
* Rühmatöös hinnatakse koos nii panust rühmatöö protsessi kui ka lõpptulemust.
* Suulise vastuse puhul hinnatakse nii suulise esinemise oskust kui vastuse sisu.

*Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel kohustus hindeline töö (kontrolltöö, etteütlus, tunnikontroll vm) järele vastata 10 koolipäeva jooksul.

*Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui tööd 10 koolipäeva jooksul järele ei vastata.

Vajalikud õppevahendid:
* kirjanduse õpik;
* korrektne kirjanduse vihik;
* õpimapp (sama, mis eesti keeles);
* kirjutusvahend (sinine või must pastapliiats või tinten-pen). NB! Kasutada võib läbivalt ainult üht värvi - kas sinist või musta.

Õppekomplekt: „Labürint II. Kirjanduse õpik 8. klassile“ Jürgen Rooste, Veronika Kivisilla, Priit Ratassepp