Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Programmeerimine: 1a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Inga Engso

klassiõpetaja

Kontakt: Inga.Engso@nooruse.edu.ee

Loodud: 22. november 2019. a. kell 12.29
Muudetud: 25. november 2019. a. kell 20.12

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Programmeerimise õpetamise üldeesmärk esimeses kooliastmes on tutvumine arvutimaailmaga ning õpilase loogika, loovuse, ülesannete lahendamise oskuse ning probleemidega toimetuleku arendamine. Valikainesse integreeritakse emakeele, kunsti, matemaatika, looduse jt ainete õpetust. Õppetöös rakendatakse õpilasi aktiveerivaid ja loomingulisust esiletoovaid meetodeid.
Sissejuhataval kursusel antakse ülevaade baasoskustest, mis aitavad lastel jõuda programmeerimiseni. Tutvutakse hiire-, klaviatuuri-, loogika- ja mõtlemismängudega. Ettevalmistav osa annab ülevaate mängudest, mille abil luuakse õpilaste valmisolek programmeerimisega tegelemiseks. Antakse ka esmased teadmised programmeerimisega seotud mõistetest ja programmidest.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

25. - 29.11
Loogikamängud
2. - 6.12
Loogikamängud
9. - 13.12
Programmeerimismängud
16. - 20.12
Programmeerimismängud
VAHEAEG
6. - 10.01
Sissejuhatus robootikasse - BlueBotid (BlueBot, käsklused ja sammud)
13. - 17.01
BlueBotid (BlueBot, matid ja soovitud teekonna programmeerimine)
20. - 24.01
BlueBotid (BlueBot ja maastikumatt)
27. - 31.01
BlueBotid (BlueBot ja linnamatt)
3. - 7.02
BlueBotid
10. - 14.02
BlueBotid
17. - 21.02
Scratch platvormi tutvustus
24. -28.02
Scratchi tegelaste liigutamine
VAHEAEG
2. - 6.03
Scratchi tegelase joonistamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Kuruse lõpul õpilane:

1) on harjunud kasutama arvutihiirt ja klaviatuuri
2) oskab kasutada arvutit ja internetilehitsejat
3) on omandanud baasteadmised programmeerimisega seotud mõistetest
4) oskab kasutada BlueBot roboteid

Hindamine üles

Peamine õppesisu on tunnis ette nähtud praktiliste ülesannete sooritamine. Hindamine on arvestuslik. Praktiliste ülesannete lahendamisel pakutakse kõigile edutunde kogemust. Vajadusel diferentseeritakse õppeülesandeid.

Hindamisele tulevad osaoskused:
Oskad arvutis sisse ja välja logida, trükkida internetiaadressi, mängida õppemänge, kasutada arvutihiirt ja klaviatuuri.

Osaoskuste hindamisel on kasutusel järgmised tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata

Konsultatsiooniaeg esmaspäeviti kell 13.00- 13.45