Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 7_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 20. november 2019. a. kell 08.29
Muudetud: 20. november 2019. a. kell 13.42

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

1.Õpilane loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning mõistab seeläbi iseend ja maailma
2. Väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse ja kultuuriga
3. Mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja kirjalikku väljendusoskust
4. Arendab oma loomevõimet
5. Kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid
6. laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma
7. Oskab diskuteerida ning annab iseseisvaid hinnanguid neid põhjendades ning sõnastab ja esitab oma mõtteid

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

25. -29. nov
1. Noortekirjandus Noorus on ilus aeg
2. Töö tekstiga
2.-6. dets
1. Raamatu "Pea suu" või "Tõmba uttu" sisutöö
2. Raamatu analüüs
9.-13. dets
1. Sina+mina õpik lk 48-49
2. Loovülesanne
16.-20. dets
1. Jõululuuletused ja - jutud
2. Jõululuuletuste ja -juttude ettekandmine
VAHEAEG
6. -10. jaan
1.Rahvaluule meie ümber
2. Rahvaluule meie ümber Maailmavaade õpil lk 52-53
13.-17. jaan
1. Rahvaluulele iseloomulikku
2. Rahvaluulele iseloomulikku õ lk 54-55.Vabalt valitud muinasjutu jutustamine
20.-24. jaan
1. Rahvaluule lühivormid õ 56-57
2. Rahvaluule lühivormid Loovülesanne - mõistatuste väljamõtlemine, äraarvamine
27.-31. jaan
1. Ütlusfolkloor - vanasõna, aforism, kõnekäänd, jutujätk õ lk 58-59
2. Ütlusfolkloor
3.-7. veebr
1. Loovülesanded õ lk 60
2. Loovülesanded
10.-14. veebr
1. Luule puudutus. luule noortele ja noortest õ lk 62-63
2. Loovülesanne - luuletuse kirjutamine ja kujundamine
17.-20. veebr
1. Naljaluule õ lk 64-65
2. Sürrealistlik luule õ lk 66-67
VAHEAEG
2.-6. märts
1. Metafoor õ lk 68-69
2. Südamest südamesse. Armastusluule

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Klassi lõpetamisel õpilane
1) on lugenud eakohast eri˛anrilist väärtkirjandust, kujundanud selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi ning arendanud lugejaoskusi;
2) väärtustab kirjandust kui oma rahvuskultuuri olulist osa ja eri rahvaste kultuuri tutvustajat;
3) tõlgendab, analüüsib ning mõistab kirjandusteost kui erinevate lugude ja inimsuhete, elamuste ja väärtuste allikat ning erinevate seisukohtade peegeldajat;
4) mõistab ja aktsepteerib teose lugemisel tekkivate seisukohtade paljust, väärtustab erinevaid ideid ja kujutamisviise;
5) väljendab end korrektselt suuliselt ja kirjalikult, jutustab kokkuvõtvalt teoses toimunust, arutleb teoses kujutatu üle ning kirjutab eriliigilisi omaloomingulisi töid;
6) kasutab vajaliku teabe hankimiseks eri allikaid, nii teatmeteoseid kui ka internetti.

Hindamine üles

#Kirjanduse I trimestri kokkuvõttev hinne kujuneb kõigi õppeprotsessis saadud hinnete põhjal. Iga õpilane saab vähemalt 4 hinnet järgmiste tööde eest:
1) lugemiskontroll: üks Helga Nõu noorsooromaan: „Pea suu!“ või „Tõmba uttu“;
2. Vabalt valitud muinasjutt
3. Luuletuse esitamine
4) loovtöö.

* Valikuliselt hinnatakse tunnitööd ja koduste ülesannete täitmist.
* Kui trimestri hinde väljapanemisel jääb hinne kahe hinde vahele, saab määravaks lugemiskontrolli(de) hinne/hinded.
.* Suulise vastuse puhul hinnatakse nii suulise esinemise oskust kui vastuse sisu.

*Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel kohustus hindeline töö järele vastata 10 koolipäeva jooksul.

*Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui tööd 10 koolipäeva jooksul järele ei vastata.

Vajalikud õppevahendid:
* kirjanduse õpik;
* korrektne kirjanduse vihik;
* õpimapp (sama, mis eesti keeles);
* kirjutusvahend (sinine või must pastapliiats või tinten-pen). NB! Kasutada võib läbivalt ainult üht värvi - kas sinist või musta.

Õppekomplekt:
*Veronika Kivisilla, Priit Ratassepp, Jürgen Rooste “Labürint. Kirjanduse õpik 7. klassile”, Tallinn: Avita