Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 4a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ruth Rist

klassiõpetaja

Kontakt: Ruth.Rist@nooruse.edu.ee

Loodud: 13. november 2019. a. kell 06.18
Muudetud: 13. november 2019. a. kell 06.20

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

25.-29.11
1) „Nõiatembud raamatukogus” Õpik lk 124–127, Tv h 172–175
2) i ja j õigekiri Õpik lk 128–129. Tv h 176–182 tegijanimi, liitsõna
3) Loeme luuletusi. Õpik lk 131–132. Kokkuvõte (õ lk 132)
4) Kordamine kontrolltööks. Tv lk 90-91 harjutav kontrolltöö nr 3.
5) Kontrolltöö nr 3 .

2.-6. 12
IV Infot otsimas
1) Kalju Saaber „Eesli silmanägemine”, Õpik lk 134–137.Tv h 183–186 vanasõna, loomtegelane
2) Nimisõnad. Ott Arder "Eesli jõulupuu". Õpik lk 138–139. Tv h 187–192. Nimisõnade kokku-lahkukirjutamine.
3) Astrid Reinla „ Tagasi kodus“, Õpik lk 140–143. Tv h 193–198
4) Jutu kirjutamine (õ lk 143 ül 4). Raamat infoallikana – sisukord ja aineregister. Õpik lk 144–147 Tv h 199–201
5) Omadussõnad. Õpik lk 148–149 Tv h 202, 205–207. Omadussõnade kokku ja lahkukirjutamine

9.-13.12
1) Kiri jõuluvanale. Ümbriku vormistamine, õ lk 173
2) Jõulumeeleolus. Jõululuuletused. Õpik lk 166–167
3) Sven Nordqvist „Pettsoni jõulud”. Õpik lk 168–172
4) J.Capek „Kui näärid ei tahtnud tulla“ Õpik lk 174–176.
5) Jõulufilmi vaatamine

16.-20.12
1) Jõululuule lugemine/ peast esitamine
2) Jõululuule lugemine / peast esitamine
3) Kordamine
4) Klassiväline lugemine
5) Tegevuspäev

KOOLIVAHEAEG 21. dets 2019 - 6. jaan 2020

6.-10.01.2020
1) Omadussõnad. Tv h 203 (Ümberjutustuse kirjutamine), 204
2) Wimberg „ Arvutihullud“ Õpik lk 150–155 Tv h 208–213
3) „Arvutihullud” Õpik lk 150–155. Näidendi stseeni lavastamine
4) Arvsõnad. Õpik lk 158–159. Tv h 218–223 arvsõnade kokku-lahkukirjutamine
5) Piret Raud „Lemmikloomapäev”. Õpik lk 160–163. Tv h 224–229

13.-17.01
1. TV lk 108-109. Kordamine (omadus-, arv- ja nimisõnad, nende kokku- ja lahkukirjutamine). Tv harjutav kontrolltöö nr 4
2. Kokkuvõttev kontrolltöö nr 4
V teema. Millest lugu koosneb? Tegelased.
3. Astrid Lindgren, „Rasmus, Pontus ja Lontu” õ lk 9-13, tv h 2-4
4. Jaak Kõdar, "Hunt ja rebane suusatamas", kava koostamine ja selle järgi jutustamine õ lk 16-19, tv h 6
5. I poolaasta teadmiste ja oskuste hindamine. Õ lk 7-8, tv lk 3-4 . Kokkuvõte õpitust, tagasi- ja edasiside.

20.-24.01
1. Referaadi kirjutamine.
2. Referaadi hindamine rühmatööna.
3. Loovtöö "Minu soovid Eestimaale"
4. Loovtööde analüüs
5. Etteütlus

27.01-31.01
1. Piret Raud „Lemmikloomapäev”. Õpik lk 160–163.Tv h 224–229
2. Ümberjutustus
3. V teema. Millest lugu koosneb? Tegelased.
4. Astrid Lindgren „Rasmus, Pontus ja Lontu” .ÕPIK II lk 9-13, tv h 2-4
5. Jaak Kõdar "Hunt ja rebane suusatamas", kava koostamine ja selle järgi jutustamine, õ lk 16-19, tv h 6

03.-07.02
1. "Hunt ja rebane suusatamas" jutustamine õ lk 16-19, tv h 7-11.
2. Tegusõna pöörded õ lk 20-21, tv h 12
3. Tegusõna pöörded õ lk 20-21, tv h 13-19.
4. Hille Karm, „Kuidas minu kuldnokk ära lendas”, õ lk 22-23, tv h 20-23
5. Tegevusaeg, õ lk 24-25, (tv h 24, 25 hindele), tv lk 14

10.-14.02
1. Gianni Rodari "Õppekaramell", õ lk 26-27, tv lk 15
2. Olevik ja minevik, õ lk 28-29, tv lk 16 (tv h 33 hindele)
3. Olevik ja minevik, õ lk 28-29, tv lk 17. Etteütlus.
4. Elar Kuus „Masina jalad”, õ lk 30-32, tv h 38-41
5. C. S. Lewis „Lucy kiikab kapiuksest sisse”, õ lk 34-37 (õ h 8, 9 )

17.-21.02
1. „Lucy kiikab kapiuksest sisse”, õ lk 34-37, tv lk 21
2. Eitus ja jaatus, õ lk 38-39, tv lk 22
3. Eleanor Farjeon „Daami tuba”, õ lk 40-42, tv h 51, 52. Toredaid luuletusi, õ lk 43-45. Kokkuvõte õ lk 46
4. Contra "Presidendi suur saladus", õ lk 74-76, tv lk 40-42. Isamaalisi luuletusi õ lk 81-83
5. Kordamine

KOOLIVAHEAEG (24.02-02.03)

02.-06.03
Teatriürituseks Suur Uba valmistumine!
1. Harjutav kontrolltöö nr 5, tv lk 24-25, õ lk 46
2. KONTROLLTÖÖ nr 5 - tegusõna, ainsus, mitmus, olevik, minevik
3. VI teema: Kuidas lugu jutustada ja kirjutada? Voldemar Miller "Delfiin", õ lk 48-51, tv h 55, 56 (õ lk 51 h 5 hindele)
4. "Delfiin" õ lk 48-51, tv h 57-60 ( õ lk 51 h 6 jutustamine)
5. Võtame loo lühidalt kokku õ lk 52-53, tv lk 28 (õ lk 53 h 1 hindele)

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

1) Teab, kuidas väljendada oma arvamust. Oskab arvamust põhjendada. Teab, mida vestlemisel meeles pidada.
2) Oskab sõnastada luuletuse kõige olulisema mõtte. Tõlgendab luuleteksti. Avaldab arvamust loetud luuletuste kohta. Mõistab luuleteksti tähendust, tuginedes iseenda elamustele ja kogemustele.
3) Loeb arusaamisega, leiab tekstist infot, tõlgendab teksti. Teeb järeldusi loetu põhjal. Avaldab arvamust teksti sündmuste ja tegelaste kohta. Lugemishuvi äratamine. Oskab loetut kirjeldada oma sõnadega. Teksti tegelaste ja sündmuste suhestamine enda ja ümbritsevaga.
4) Teab Eesti suuremaid raamatukogusid. Oskab leida raamatukogu kodulehelt infot. Teab raamatukogu kasutamise eeskirju. Oskab kasutada raamatukogu e-kataloogi, täita nõusolekulehte. Orienteerub kodulähedase raamatukogu kogudes, oskab leida raamatukogust infot. Kooli raamatukogu.
5) Oskab kavastada lugemispala ja kavapunktide toel jutustada.
6) Teab, kuidas leida teatmeteostest vajalikku infot. Oskab kasutada sisukorda ja aineregistrit.
7) Oskab vormistada ümbrikku.
8) Arutleb teksti sündmuste üle. Leiab tekstist näiteid, kasutab kirjaniku väljendeid lausetes. Põhjendab sündmuste käiku, näeb põhjuse ja tagajärje seost. Oskab hinnata sõprust, abivalmidust, headust.

Keeleoskused.
1) Mõistab keelereeglite vajalikkust, õige ja ilusa keele olulisust.
2) Tunneb helilisi ja helituid häälikuid. Oskab kasutada ki- ja gi-liidet.
3) Oskab kirjutada helitu hääliku kõrvale õige sulghääliku. Teab erandeid. Leiab väljendi asemele samatähendusliku sõna. Oskab kirjutada kuulutust.
4) Oskab leida sõnast kaashäälikuühendit ja kirjutada kaashäälikuühendiga sõnu, juhindudes õpitud reeglitest
5) Oskab kirjutada i ja j sõnu, juhindudes õpitud reeglitest.
6) Teab, mis on nimisõna ja tunneb nimisõnad tekstis ära. Juhindub nimisõnade kokku-lahkukirjutamisel õpitud reeglitest.
7) Oskab leida tekstist omadussõnu. Juhindub omadussõnade kokku-lahkukirjutamisel õpitud reeglitest.
8) Teab arvsõnu. Juhindub arvsõnade kokku-lahkukirjutamisel õpitud reeglitest
9) Teab, mis on tegusõna ja pöördsõna. Tunneb tekstis ära tegusõna pöördevormid.
10) Oskab tegusõnu pöörata ainsuses ja mitmuses.
11) Oskab pöörata tegusõnu olevikus ja minevikus. Oskab kasutada õigeid aegu.
11) Oskab leida tekstist tegusõnu,

Hindamine üles

Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele.
Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Kasutatakse nii kujundavat hindamist (KH) kui arvestuslikku ja protsessi hindamist, mida kombineeritakse suulise või kirjaliku tagasi-/edasisidega; hinnangutega.

Õpilane saab trimestri jooksul hinded referaadi kirjutamise ja esitamise, kontrollharjutuste, etteütluse, ümberjutustuse ja kolme kontrolltöö eest, 2 kirjandusteose analüüsi eest; peast luuletuse esitamist, valikuliselt hinnatakse tv ja koduste ülesannete täitmist, jutustamist, lugemist, kava koostamist ja lühisõnumi kirjutamist.


LUGEMINE:
Lugemise eest pandav koondhinne õppeperioodi lõpuks väljendab õpilase teadmisi ja oskusi
1) Lugemises (õpitud ja tundmatu tekst, luuletuse esitamine)
2) Töös lugemispalaga (pala analüüsimine, tegelaste iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, järelduste tegemine, kavastamine, jutustamine, töö sõnavaraga, loovad tööd lugemispala juurde)
3) Klassivälises lektüüri tundmises

Hinne"5" - vigadeta, ladus, teadlik ja ilmekas lugemine; õige, loogiline ja sõnavaralt õige jutustamine; õpilane oskab pealkirjastada teksti erinevaid osi
Hinne"4" - lugemises 1-2 viga, jutustamisel esineb mõningaid ebatäpsusi pala sisu edasiandmisel, puudusi sõnavalikus vms.; peast lugemisel vahetatakse sõnu, kuid parandatakse need ise
Hinne"3" - lugemisel esineb 3-5 viga, tempo aeglane; jutustamisel takerdutakse, jutustus lünklik, sõnavara vaene; luuletuse tekst ei ole kindlalt peas
Hinne"2" - lugemisel 6 või enam viga, ei saada aru loetust ega osata vastata küsimustele; jutustamisel ei suudeta edasi anda pala sisu; luuletuse tekst ei ole peas


KEELEÕPETUS
Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - töö veatu või 1 viga
"4" - 2-4 ortograafia viga
"3" - 5-7 viga
"2" - 8-10 viga
"1" - vigu rohkem kui 10

Keelelistel kontrollharjutustel ja kontrolltöödel hinne:
"5" - 90-100% punktide üldarvust
"4" - 75-89%
"3" - 50-74%
"2" - 20-49%
"1" - 0-19%

KIRJATEHNIKA hindamisel võetakse arvesse
* õigete tähevormide kasutamist
* tähtede õiget seostamist
* teksti paigutust lehele (ridade täiskirjutamine, ühtlane kirjarida ja kallak, pealkirja paigutus ja esiletõstmine, kuupäeva kirjutamine, äärte jätmine, taandridade kasutamine jne.)
* kirjutatu puhtust
* ärakirja puhul õigekirja
Kirjutusvahend sinine või must tinten-pen (kogu vihik sama värviga!)

Eesti keele kokkuvõttev hinne iga trimestri lõpus + aastahinne õppeaasta lõppedes.
Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel võimalus arvestuslik töö (kontrolltöö, etteütlus vm) järele vastata nädala jooksul.

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata (seotud arvestuslikust õppetegevusest puudumisega), kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui tööd 10 koolipäeva jooksul järele ei vastata.

Konsultatsioon toimub ruumis 306 teisipäeval kell 14.00-14.45 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.