Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


11732 ainekaarti
69 õppeainet
117 õpetajat

Ujumine: 1a T, 1c T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Inge Jalakas

Inspira juhataja / kehalise kasvatuse õpetaja

Kontakt: inge@oesel.edu.ee

Loodud: 10. veebruar 2019. a. kell 23.38
Muudetud: 10. veebruar 2019. a. kell 23.38

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Ujumisoskus on teistest oskustest olulisem, sest sellest võib sõltuda vees ellujäämine.
II poolaasta eesmärgiks on õppida vees edasi liikuma horisontaalselt nii kõhuli- kui seliliasendis, sealjuures õigesti hingates.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

JAANUAR
1. tund - kordamisharjutused: hõljumine, libisemine, vettehüpped, sukeldumine
2. tund - krooli jalgade töö rinnuli- ja seliliasendis, hingamisharjutused
3. tund - sõudlemisharjutused kätele, pimekrool ilma hingamiseta
4. tund - krooli ujumise rütmilise hingamise juurdeviivad harjutused ja mängud

VEEBRUAR
5. tund - krooli ujumise juurdeviivate harjutuste kordamine, harjutused paarilistega
6. tund - krooli ujumise juurdeviivate harjutuste kordamine
7. tund - krooli ujumise juurdeviivad harjutused abivahenditega

MÄRTS
8. tund - krooli ujumise juurdeviivate harjutuste kordamine, krooli ujumine koos hingamisega vähemalt 15 m
9. tund - basseini äärelt libisedes vette hüppamine, krooli ujumine hingamisega
10. tund - basseini äärelt erinevad vette libisemise ning hüppamise harjutused ja mängud
11. tund - seliliujumise juurdeviivad harjutused: libisemine ja hingamine

APRILL
12. tund - seliliujumise juurdeviivad harjutused kätele, harjutused abivahenditega
13. tund - seliliujumise harjutamine koos hingamisega, vastavalt võimetele ujuda nii kaugele kui võimalik
14. tund - vees pöörlemise harjutused: kukerpallid, kruvikeerajad, saltod, hundirattad, veemängud

MAI
15. tund - vastupidavusharjutused kõhuli ja selili krooli ujumise arendamiseks, teatevõistlused
16. tund - stardist ujumise alustamise juurdeviivad harjutused, vettehüpped
17. tund - testharjutused, õpilane suudab ujuda kõhuli krooli vähemalt 25 m
18. tund - testharjutused, õpilane suudab ujuda selili krooli vähemalt 25 m

JUUNI
19.-20. tund - veemängud

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Alusoskuste loomisega kaotatakse hirmud vee üle. Vee tunnetuse tekitamine ja veega sõbraks saamine. See kõik saabub tänu paljudele mängulistele kogemustele vees. Kui see tähtis õppeprotsessi osa leiab aset vees mängides ja lõbusal moel kas üksi, kahekesi või grupina ning koos abivahenditega, siis ei saavutata soodsat baasi mitte ainult ujumise õppimiseks, vaid ka üldse sporditegemiseks. Ujumine on kõigi füüsiliste oskuste üheks alusalaks.

Õpilane suudab 1. klassi lõpuks ujuda vähemalt 25 m.

Hindamine üles

Ujumisoskuste hindamisel kasutatakse 1. klassi õpilaste puhul suulisi kirjalikke sõnalisi hinnanguid, rakendades kujundava hindamise põhimõtteid (õpilase arengu toetamine).

MÄRKUSED:

Ujumistunniks on vajalik nimega varustatud: trikoo, ujumismüts, pesemisvahendid (svamm+dusigeel /seep, lapse suurust arvestav saunalina)