Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 5_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 1. oktoober 2017. a. kell 14.23
Muudetud: 1. oktoober 2017. a. kell 14.25

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, aasta

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

II. nädal 11- 15. 09
1. Tutvumine õpilastega. Eelhindamine
2. Harjutav etteütlus
3- Häälikuühendi õigekiri

II nädal 18.-20. september
1. Etteütlus
2. Kaashäälikuühendi põhireeglist erandid
3. Spordipäev
III nädal 25.-29. september
1. Häälikuühendi erandid
2. Harjutav etteütlus
3. Etteütlus

IV nädal 2.10-6.10
1. Mis keel on? õ lk 6-7, tv h 2-3
2. Õpetajatepäev
3. Teisi keeli: tehiskeeled ja salakeeled. õ lk 8-9, tv h 4-6


V. nädal 9.10-13.10
1) Keel muutub. õ lk 10-11, tv h 7-11
2) - 3) Sõnade laenamine. õ lk 12-13, tv h 12-17

VI nädal 16.10-20. 10
1) Sõnade liitmine. õ lk 14-17, tv h 18-24.
2)Etteütlus
3) Projektipäev

Teine veerand


1. nädal 30.10-3.11
1) Sõnade tuletamine. õ lk 18-19, tv h 25-31
2) - 3) Kokkuvõte ja kordamine kontrolltööks. Kiri ja kirja edastamise nõuded. õ lk 20, tv lk 18-19. Kuulamisülesanne nr 7 (2008) - sünonüümid.

2. nädal 6.11-10.11
II HÄÄLIKUÕIGEKIRI. TEABETEKST.
1) KONTROLLTÖÖ nr 1 (30.09). Peatüki eneseanalüüs tv lk 68.
2) - 3) Sõna koosneb häälikutest. Silbitamine ja poolitamine. Populaarteaduslik artikkel. õ lk 21-26, tv h 32-44

3.nädal nädal 13.11-17.11
1) Sõna koosneb häälikutest. Silbitamine ja poolitamine. õ lk 21-26, tv h 32-44
2) Populaarteaduslik artikkel.
3) Tähestik. Kuidas lugeda teabeteksti? õ lk 27-29, tv h 45-51

4.nädal 20.11-24.11
1)Tähestik. Kuidas lugeda teabeteksti? õ lk 27-29, tv h 45-51
2) Kaval infootsing. õ lk 30-33, tv h 52-53
3) Kas üks või kaks tähte? õ lk 34-37, tv h 54
5. nädal 27.11-1.12
1. . Kordame suurt ja väikest algustähte kontrolltööks, tv lk 66-67
2. Kontrolltöö
3. Tagasiside kontrolltööst. Harjutav etteütlus ( hääliku pikkus, häälikuühend, algustäht)
6. nädal 4.12-8.12
1. Etteütus
2. Millest lugu räägib? õ lk 60 TV 54-55
3. Jutu ülesehitus õ lk 61-63 tv 56-57
7. nädal 11.12-15.12
1. Jutu kirjutamise etapid õ lk 64-66 Kodutööna kirjand.
2. Eneseanalüüs tv lk 68-69
3. Kirjeldamine. 14 käänet õ lk 75 Kõnekäänu ja vanasõna mõiste kordamine
8. nädal 18.12-22.12
1. Sõnade liigitamine muutmisviisi ja tähenduse järgi õ lk 76-79 tv 1-7
2. Lähemalt käändsõnadest õ lk 80-81, tv 8-15
3. Projektipäev
9. nädal 8.01-12.01 2018
1. Meenutusi vaheajast. Kirjeldamine õ lk 82-87
2. . Kordame ja harjutame kontrolltööks, tv lk 14-15
3. Kontrolltöö
10. nädal15.01-19.01
1.. Tagasiside kontrolltööst. Käänamine, ainsus ja mitmus õ lk 88-91, tv h 22-28
2. Õpime käänamist
3. I poolaasta lõpetamine, projektipäev

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õppe-eesmärgid
Õpilane
1) leiab koos partneri või rühmaga vastused lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades olukorrale vastavalt kas suulist või kirjalikku keelevormi;
2) esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi ning annab hinnanguid;
4) loeb ja mõistab eakohaseid õpi- ja elutarbelisi ning huvivaldkondade tekste;
5) tunneb kirjutamise põhietappe;
6) jutustab, kirjeldab ning arutleb suuliselt ja kirjalikult, vormistab kirjalikud tekstid korrektselt;
7) avaldab viisakalt ning olukorrale vastavalt oma arvamust ja seisukohta sündmuse, nähtuse või teksti kohta nii suulises kui ka kirjalikus vormis;
8) tunneb eesti keele häälikusüsteemi, sõnaliikide tüüpjuhte ja lihtvormide kasutust ning järgib eesti õigekirja aluseid ja õpitud põhireegleid;
9) moodustab ning kirjavahemärgistab lihtlauseid, sh koondlauseid ja lihtsamaid liitlauseid;
10) kontrollib õigekeelsussõnaraamatust sõna tähendust ja õigekirja;
11) rakendab omandatud keeleteadmisi tekstiloomes ning tekste analüüsides ja hinnates.

Õpitulemused
1) suhtleb eesmärgipäraselt ning valib kontekstile vastava suhtluskanali;
2) oskab teha kuuldust ja loetust kokkuvõtet ning anda hinnangut nii suuliselt kui ka kirjalikult;
3) tunneb õpitud tekstiliike ning oskab õpi- ja elutarbelisi tekste eesmärgipäraselt kasutada;
4) oskab luua õppetööks ja eluks vajalikke tekste ning neid korrektselt vormistada;
5) tunneb esinemise ettevalmistuse ja kirjutamise põhietappe ning oskab neid rakendada;
6) tunneb eesti õigekirja aluseid ja põhireegleid;
7) oskab kasutada ÕSi ja teisi õigekeelsusallikaid.

Hindamine üles

KEELEÕPETUS
Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - 1 viga
"4" - 2-4 ortograafia viga
"3" - 5-7 viga
"2" - 8-10 viga
"1" - vigu üle 11

Keelelistel kontrollharjutustel ja kontrolltöödel hinne:
"5" - 90-100% punktide üldarvust
"4" - 75-89%
"3" - 50-74%
"2" - 20-49%
"1" - 0-19%

Eesti keele kokkuvõttev hinne iga õppeperioodi lõpus + koondhinne õppeaasta lõppedes. Kõik osaoskused kajastuvad ühes perioodi hindes (ei ole eraldi lugemise, keeleõpetuse ja kirjatehnika hinnet). Protsessihinded (tunnitöö, töövihiku ja õpiku ülesanded, tunnikontrollid, jms) moodustavad veerandi lõpus ühe arvestusliku hinde.

Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel võimalus arvestuslik töö (kontrolltöö, etteütlus, töö klassivälise lugemise kohta) järele vastata 10 päeva jooksul.

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see e-Koolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui veerandi lõpuks tööd järele ei vastata.

Konsultatsioonid ja järelvastamineesmaspäeviti kell 14.00 - 14.45 ruumis 300 või kokkuleppel õpetajaga. Järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.